7 مورد از فواید ورزش اسکیت برد

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1394/07/21
person.webp 6952
heart.webp 4

به نظر می‌رسد ورزش اسکیت‌ برد خطرناک باشد و خطرات آن بیشتر از فواید آن باشد. با وجود این خطرات، اسکیت‌ برد در مدت زمان طولانی برای بدن و ذهن مفید است. افراد جوان بیشتر به این ورزش گرایش دارند.

 

 
فواید اسکیت‌ برد:

1- بالا بردن هماهنگی بدن:

یکی از مهم‌ترین فواید اسکیت‌ برد، بالا بردن هماهنگی است. تمرین مداوم این ورزش نه تنها برای دست‌ها و پاها مفید است، بلکه در بالا بردن قدرت تصمیم‌گیری نیز موثر می باشد.

2- بالا بردن متابولیسم بدن:

بدن به تمرین مداوم برای متابولیسم سالم احتیاج دارد. ورزش‌هایی همچون اسکیت‌ برد بهترین تمرین برای رسیدن به این هدف هستند. این ورزش جدید است و بر روی ماهیچه‌ ها کار می‌کند. علاوه بر استفاده‌ی مداوم از دست‌ها و پاها در این ورزش، اسکیت‌ برد تکنیک‌ هایی دارد که عضلات بدن را فعال می‌کند.

3- ورزش ارزان:

یکی از مزایای مهم اسکیت‌ برد، ارزان بودن آن است. می‌توان اسکیت‌ برد را از فروشگاه‌ های ورزشی خریداری کرد.
اسکیت‌ برد های دست دوم نیز وجود دارند. اگر اسکیت کیفیت خوبی داشته باشد 5 تا 6 سال عمر می‌کند.

4- آزادی:
برخلاف ورزش‌های دیگر، اسکیت‌ برد به تنهایی قابل انجام است و آزادی مطلق برای ورزشکار به وجود می‌آورد. بعضی افراد این ورزش را به صورت تیمی نیز انجام می‌دهند. اسکیت‌ برد ورزش فردی است که تنها اسکیت‌ باز مسوول موفقیت خود است. اسکیت‌ باز باید بر مهارت‌های فردی خود تکیه کند. این طرز فکر باعث می‌شود که این افراد اعتماد به نفس بالایی پیدا کنند.

5- از بین رفتن ترس از درد:

مانند تمامی ورزش‌ها اسکیت‌ برد خطرات خاص خود را دارد، می‌توان با استفاده از لوازم ایمنی احتمال این خطرات را کمتر کرد، مبتدی‌ها ممکن است ترس از درد و آسیب‌دیدگی داشته باشند. اما با تمرین مداوم این ترس از بین می‌رود. معمولا این آسیب‌دیدگی‌ها در ناحیه زانو، آرنج، کمر و کف دست‌ها ایجاد می‌شوند اما همین آسیب‌دیدگی‌ها باعث قوی‌تر شدن و صبور بودن اسکیت‌ بازان می‌شود. آنها به تدریج یاد می‌گیرند که درد را نادیده بگیرند و به تمرین ادامه دهند.

6- بالا رفتن شجاعت:
یکی دیگر از فواید اسکیت‌ برد که کمتر در دیگر ورزش‌ها دیده می‌شود، بالا رفتن شجاعت است. بزرگ‌ترین ترس در اسکیت‌ برد از دست دادن تعادل به هنگام پرش است. برای پرش ساعت‌ها تمرین لازم است، بعد از تمرین زیاد اسکیت‌ باز می‌تواند سخت‌ترین و پیچیده‌ترین پرش‌ها را انجام دهد. این کار ذهن را آرام می‌کند و دقت را بالا می‌برد.

7- بالا بردن تعادل:
یکی دیگر از تاثیرات اسکیت‌ برد بالا بردن تعادل است. هنر اسکیت‌ برد بر پایه حفظ تعادل است، اما همه‌ ی افراد با این توانایی به دنیا نیامده‌ اند. با تمرین مداوم اسکیت‌ باز این توانایی را پیدا می‌کند که عضلات قسمت میانی بدنش قوی شود. این توانایی با فعالیت‌های روزانه‌ی عادی کسب نمی‌شود. اسکیت‌ برد تنها پریدن بر روی اسکیت و حرکت کردن نیست. این ورزش پیچیده است و به شرایط بدن و شخصیت فرد بسیار کمک می‌کند.

منبع : خبرگزاری ایسنا

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 4

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 2 میانگین امتیاز : 1

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top