خطر مرگ در صورت مصرف نادرست این 8 ماده غذایی

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1394/06/16
person.webp 5041
heart.webp 0

غذا خوردن کاری لذت بخش است که در طول روز انجام میدهیم ولی باید در انتخاب مواد غذایی دقت لازم را داشته باشیم . در این مقاله شما را با 8 ماده غذایی آشنا میکنیم که باید در هنگام استفاده از آنها احتیاط لازم را بکنید زیرا در صورت طبخ اشتباه و یا استفاده نادرست بسیار خطرناک و در بعضی موارد کشنده است

1. بادام تلخ
مغز بادام تلخ به مقدار کم حاوی سیانور دو پتاس و اسید سیاندریک است که اگر فردی به مقدار زیاد آن را مصرف کند، مسموم می شود. مصرف پنج تا 10 عدد مغز بادام تلخ در کودکان می تواند مسمومیت شدید به همراه داشته باشد، در بزرگسالان این تعداد به ۵۰ عدد می رسد.

2. غذاهای کنسروی
مواد غذایی داخل قوطی های کنسرو یا شیشه های کنسرو شده می توانند مرگ آور باشند. ذخیره سازی نادرست یا آلودگی در ورقه های فلزی قوطی های کنسرو می توانند مواد سمی تولید کرده که به سرعت در مواد غذایی حل می شوند. قوطی های کنسرو و شیشه های حاوی مواد کنسرو شده باید همواره در جای خنک و به دور از نور نگهداری شوند.

3. لوبیا سبز
لوبیای سبز از جمله مواد غذایی محبوب به شمار می رود، اما پنج تا شش عدد آنها اگر نپخته باشند، می توانند جان کودکان خردسال را به خطر بیندازند. لوبیا سبزهای خام دارای لکتینی به نام «PHA» هستند که می توانند منجر به خونریزی شدید معده شوند.لکتین ها پروتئین هایی هستند که نقش شان تسهیل اتصالات سلول به سلول است. PHA در مقدار بالا یک ماده سمی محسوب می شود. حرارت دادن لوبیای سبز PHA را از میان می برد.

 

 

4. قسمت های سبزرنگ گوجه فرنگی
محل اتصال ساقه گوجه فرنگی و قسمت های سبزرنگ گوجه فرنگی می توانند تا ۱.۲ درصد حاوی سولانین باشد. ۵۰ گرم سولانین می تواند موجب سردرد، حالت تهوع و استفراغ شود.برای همین نیز باید از مصرف گوجه فرنگی های کال دوری کرد و محل اتصال ساقه را همواره با احتیاط جدا کرد.

5. قسمت های سبز رنگ سیب زمینی
سولانین از ترکیبات گیلکو آلکالوئیدهاست که در سیب زمینی با ظاهر شدن رنگ سبز به ویژه در قشر زیر پوست آن مشخص می شود. مقدار زیاد این سم موجب مسمومیت می شود که با نشانه هایی نظیر سوزش گلو، حالت تهوع و تعریق شدید و نفس تنگی همراه است.سیب زمینی را باید همواره در جای خنک و تاریک نگاه داشت و به هنگام مصرف نیز قسمت های سبز رنگ را دور انداخت.

6. کباب
درست کردن کباب یکی از تفریح های مورد علاقه مردم به شمار می آید. اما کباب کردن هم می تواند پیامدهای سرطان زا به همراه داشته باشد.حرارت بالا می تواند موجب ساخت هیدروکربن های پلی آروماتیک شود. به ویژه اگر چربی گوشت به درون آتش ذغال چکه کند. هر چه گوشت کبابی سیاه تر شده باشد، شمار مواد مضر که درون گوشت جمع شده اند نیز زیادتر است.

7. بادکنک ماهی
بادکنک ماهی در ژاپن به عنوان غذایی لوکس مصرف می شود. روده، تخمدان و کبد این گونه از ماهی ها حاوی سم تترو دوتوکسین است که ۱۲۰۰ برابر کشنده تر از سم سیانور است.یک بادکنک ماهی می تواند جان ۳۰ نفر را بگیرد. در ژاپن برای طبخ این ماهی باید دوره های آموزشی طولانی مدتی را گذراند. این ماهی ها همواره توسط ماهرترین آشپزها سم زدایی می شوند و به قیمت بالا هم به فروش می رسند.

8. گوشت خام
مصرف گوشت خام هر چند مرگبار نیست اما می تواند موجب ایجاد کرم های نواری در دستگاه گوارش شود. عفونت روده و کاهش وزن می تواند از عوارض این نوع از عفونت باشد.

 

منبع : آلامتو

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

no-photo.webp

معصومه آزادی

0
0
1394/07/18

مطالب شما خیلی عالی بود ولی اگر امکان دارد منبع خبر راهم ذکرفرمایید متشکرم

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

فرخادی

0
0
1394/06/29

خیلی مطلب عالی و مفید بود. ممنونم

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
close.webp banner-diet.gif
torob

به جمع ۲۵۰ هزار نفری ما بپیوندید.

در اینستاگرام هر روز تخفیف ویژه داریم!

atisportgroup@
upfooter

برخی از مشتریان ما:

فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
atisport-moshtari3.webp
Top