7 نکته ساده برای جلوگیری از نفخ شکم

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1394/05/06
person.webp 3125
heart.webp 0

بعضی از مواقع ممکن است در ناحیه شکم احساس ناراحتی کنیم و احساس کنیم که شکممان بی نهایت پر و سفت شده است که به این حالت به اصطلاح نفخ شکم گفته میشود .این شرایط بی نهایت آزاردهنده است و همچنین باعث بد فرمی در قسمت شکم و پهلوها هنگام لباس پوشیدن میشود , برای اینکه از بروز این مشکل جلوگیری کنید چند راهکار ساده برایتان آماده کرده ایم

1 -  مراقب غذاهایی که به نفاخ بودن شهرت دارند، باشید
بعضی از غذاها به عنوان غذاهای نفاخ شناخته می شوند. از جمله این مواد غذایی می توان به حبوبات، کلم، هویج، پیاز، زردآلو، آلو، موز و گیاهک گندم، اشاره کرد. سعی کنید که در مصرف این مواد غذایی، زیاده روی نکنید و در اندازه های کم، مصرف کنید.
 
2 -  به طور منظم ورزش کنید
ورزش منظم، به فعالیت روده نظم و ترتیب می دهد لذا مانع از بروز یبوست می شود. یبوست یکی از عواملی است که در بروز نفخ نقش دارد.

 

 

3 -  به آرامی غذا بخورید
آهسته غذا خوردن و درست جویدن غذا از دردهای گوارشی و ناراحتی های شکمی جلوگیری می کند زیرا از تغییرات ناگهانی فشار داخل شکم جلوگیری کرده و افزایش حجم شکم در اثر غذا خوردن، به آرامی و بدون فشار زیاد، صورت می گیرد. همچنین، آهسته غذا خوردن باعث می شود که هوای کمتری در هنگام بلع غذا وارد دهان و معده شود. این کار مانع از آروغ زندن و نفخ می شود.

4 -  از وعده های غذایی بیشتر اما کم حجم تر استفاده کنید
اندازه غذای هر وعده رو کم کنید و در عوض، تعداد وعده های غذایی رو بیشتر کنید. به این ترتیب، محتوای لوله های گوارشی دچار افزایش حجم ناگهانی و زیاد و در نتیجه نفخ، نمی شوند.

5 -  مقدار فیبر مناسب برای خودتون رو شناسایی کنید
کم و زیاد کردن مصرف فیبر برای جلوگیری از نفخ، بستگی به هر فرد دارد. فیبر مصرفی خودتون رو کم و زیاد کنید و ببینید که کدامیک برای شما بهتر است و نفخ رو در شما کاهش یا افزایش می دهد. مقدار فیبر روزانه توصیه شده، ۳۸ گرم برای مردان و ۲۵ گرم برای زنان زیر سن ۵۰ سال می باشد. اگر فیبر مصرفی شما، کمتر از این مقدار است، کم کم و به تدریج مقدار مصرف رو افزایش بدهید. افزایش ناگهانی باعث ناراحتی های گوارشی می شود.

6 -  آب کافی بنوشید
نوشیدن آب کافی، حرکات روده رو منظم می کند و در نتیجه، به جلوگیری از یبوست کمک می کند.

7 -  غذاهای مصرفی خودتون رو یادداشت کنید
یک دفتر یادداشت غذایی درست کنید و غذاهایی رو که می خورید رو به همراه این توضیح که آیا بعد از خوردن اونها دچار نفخ یا سایر مشکلات گوارشی شده اید یا نه، یادداشت کنید. سپس، مصرف خوراکی هایی رو که در شما نفخ به وجود می آورند، محدود کنید و یا از خوردن شون اجتناب کنید و ببینید که آیا با این کار، از نفخ جلوگیری می شود یا نه. با این کار، به مرور خوراکی هایی رو که باعث نفخ در شما می شوند، شناسایی می کنید

 

منبع : آکا ایران

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
torob

به جمع ۲۵۰ هزار نفری ما بپیوندید.

در اینستاگرام هر روز تخفیف ویژه داریم!

atisportgroup@
upfooter

برخی از مشتریان ما:

فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
atisport-moshtari3.webp
Top