رازهای لاغری و تناسب اندام

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1394/05/01
person.webp 3227
heart.webp 0

رازهای لاغری و تناسب اندام

مقدمه : امروزه به خاطر زندگی شهری و کم تحرکی افراد زیادی دچار مشکل اضافه وزن و چاقی شده اند که چاقی در دراز مدت مشکلات و بیماریهای جسمی و روحی به همراه خواهد داشت . پس هر چه زودتر به این مشکل رسیدگی کنیم و آن را رفع کنیم آینده روشن تری خواهیم داست و از پیامدهای چاقی در امان خواهیم بود . در این مقاله تلاش کردیم به زبان ساده راه حل و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانیم سهم کوچکی در سلامت جامعه داشته باشیم .

مثال : منبع آب
یک منبع آب را فرض کنید که یک شیر ورودی آب دارد و در قسمت دیگر یک شیر خوری و خروجی آب ، بدیهی است هر مقدار شیر ورودی کمتر باز باشد و حجم آب کمتری وارد منبع بشود و شیر خروجی بیشتر باز باشد ، حجم آب داخل منبع کمتر می شود و بلعکس هرچقد ورودی بیشتر و خروجی کمتر باشد حجم آب داخل منبع بیشتر می شود . البته ظرفیت این منبع مشخص است و اگر بیشتر از ظرفیت داخل منبع آب وارد شود منبع لبریز خواهد شد . بدن ما هم مثل منبع آب است اگر کالری ورودی بیشتر از کالری مصرفی باشد ما دچار اضافه وزن خواهیم شد و اگر کالری ورودی کمتر از کالری مصرفی باشد کاهش وزن خواهیم داشت . اگر کالری بیش از حد نیاز به بدنمان برسانیم مقدار زیادی از آن کالری جذب بدن نمی شود و این به استعداد بدنی هر فرد بستگی دارد . اگر هر کالری جذب بدن می شد همواره ما چاق می شدیم و این روند توقفی نداشت . حال برای وزن کم کردن باید چکار کنیم ؟

برای وزن کم کردن چکاری باید انجام بدهیم ؟
بدیهی است همانند مثال منبع با کاهش کالری ورودی و افزایش مصرف کالری وزن ما کم خواهد شد . این امر با رژیم غذایی مناسب و تحرک صورت می پذیرد . دقت کنید هنگامی که ما رژیم می گیریم بدن ما جذب بیشتری خواهد داشت . بعضی از افراد گله دارند از اینکه غذای مصرفی خود را کم می کنند ولی وزن آنها کاسته نمی شود ، به این گروه از دوستان باید بگوییم یا کالری غذایی که استفاده می کنند کم نشده یا با بالارفتن جذب بدن جبران کالری ورودی می شود و راهکار مناسب ورزش هوازی برای این دوستان است که به وسیله آن کالری مصرفی بدن را بالا ببرند .

روز مبادا
بدن ما کالری را بصورت چربی برای روز مبادا ذخیره می کند که در شرایط سخت بتواند از ذخایر چربی استفاده کند و این حالت بصورت یک هوش نهفته در بدن افراد مختلف شدت و ضعف دارد و به این حالت استعداد چاقی می گوییم . راه حل این است که به هوش نهفته بدنمان باید بفهمانیم که آن روز مبادا همین امروز است تا از منابع چربی استفاده کند . روش مناسب برای چربی سوز شدن بدن ورزش هوازی با رژیم غذایی کم چرب با کربو هیدرات به مقدار مصرف روزانه  بهره ببریم و قند خون را با قند طبیعی موجود در میوه و سبزیجات کنترل کنیم .

کاهش حجم معده
احساس گرسنگی زمانی به سراغ ما می آید که معده ما خالی باشد و زمانی احساس سیری می کنیم که معده ما پر شده باشد . بنابراین شخصی که معده کوچکی دارد با حجم کمتر غذا احساس سیری می کند تا شخصی که معده او بزرگ شده است . افراد چاق معده بزرگی دارند که با حجم کم غذا پر نمی شود . راه حل پیشنهادی ما این است که برای لاغر شدن باید دو مطلب را همراه هم عملی کنید اول اینکه به تدریج حجم غذای مصرفی بدنمان را کم کنیم و دوم کالری غذایی را باید در هر وعده کاهش دهیم . توجه داشته باشید که وعده های غذایی کم حجم و کم کالری با تعداد بالا در هر روز می تواند کمک زیادی در کاهش حجم معده بکند . یعنی به جای روزی 3 وعده ( صبحانه ، نهار، شام )  روزی 6 وعده با حجم کم (صبحانه، میان وعده، نهار، میان وعده، شام ، میان وعده ) مصرف شود .

ورزشهای هوازی و تاثیر معجزه آسا در کاهش وزن
ورزش هوازی به ورزش گفته می شود که شدت متوسط و زمان طولانی داشته باشد یعنی حداقل 30 تا 60 دقیقه ادامه پیدا کند و به میزانی شدت داشته باشد که فرد در انتهای این ورزش قادر به ادامه تمرین نباشد . استفاده از تردمیل ، دوچرخه ثابت و اسکی فضایی می تواند کمک زیادی بکند . 

منبع : آتي اسپرت

 

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
torob

به جمع ۲۵۰ هزار نفری ما بپیوندید.

در اینستاگرام هر روز تخفیف ویژه داریم!

atisportgroup@
upfooter

برخی از مشتریان ما:

فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
atisport-moshtari3.webp
Top