تاثیر ورزش های هوازی بر روی بدن

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1394/05/01
person.webp 2827
heart.webp 0

ورزشهای هوازی چیست و چه تاثیری بر روی بدن دارد ؟

برای پاسخ دادن به این سوال باید اول بدانیم انرژیِ در بدن چگونه جذب ، ذخیره و مصرف می شود . انرژی از طریق مصرف مواد غذایی توسط دستگاه گوارش جذب بدن می شود که شامل : قند ، کربو هیدرات ، چربی و پروتئین است .
بدن ما در هر زمان ترکیبی از این سوخت را مصرف می کند ولی در زمانهای گوناگون با فعالیت های مختلف بدنی درصد آنها متفاوت است . قند اصلی ترین سوخت بدن و ساده ترین نوع برای مصرف است . مغز ما به شدت وابسته به قند است و با کاهش قند در بدن فعالیت های مغزی دچار مشکل می شود . سوخت اصلی بدن ما طی فعالیت های روزانه کربوهیدرات است که منابع آن در برنج ، نان ، ذرت ، سیب زمینی و حبوبات یافت می شود و انسان را قادر می سازد تا به فعالیت جسمی خود در روز ادامه دهد . کاهش کربوهیدرات باعث ضعف و کم تحرکی می شود و دریافت زیاد آن در بدن به چربی تبدیل شده و در بافتهای مختلف انباشته می گردد .

 

چربی نوع دیگری از سوخت بدن به حساب می آید که تمامی روغن ها و کره ها منابع اصلی آن هستند . پروتئین ماده مصرفی دیگر بدن است که برای بازسازی و تقویت عضلات الزامیست . بدن زمانی که کربوهیدرات و چربی در دسترس نداشته باشد از منابع پروتئین موجود در بدن که همان عضلات است استفاده می کند که این امر باعث ضعف عضلانی و شل شدن بدن می شود.
با توضیحاتی که داده شد آشنایی نسبی از سوخت و ساز بدن حاصل می شود . حالا فردی که می خواهد توده چربی بدن را کم کند باید از چربی ها اجتناب کند و مقدار کنترل شده ای از کربو هیدرات مصرف کند و از منابع قند طبیعی یعنی میوه و سبزیجات بهره مند شود تا انرژی لازم برای تحرک و فعالیت بدنی روزانه و ورزشی را داشته باشد و قند خون مناسبی جهت کارهای فکری داشته باشد .

ورزشهای هوازی چیستند ؟
ورزشهای هوازی ورزشهایی هستند که با بالا بردن سوخت و ساز بدن و تحریک قلب و عروق باعث بالا رفتن ضربان قلب و تنفس می شوند . که در نتیجه کالری بیشتری در بدن مصرف شده و باعث کاهش وزن و توده چربی در بدن می شود . ورزشهای هوازی باید شدت متوسط و مدت طولانی داشته باشد . یعنی مدت طولانی ضربان قلب باید در سطح بالاتری از حالت عادی باشد و بدن در حال تحرک . این ورزشها مانند : شنا ، کوهنوردی ، پیاده روی ، دوچرخه سواری و .... است . که در ابتدای شروع حرکت ، بدن ، بخاطر تامین سوخت از قند استفاده می کند و به تدریج با ادامه دار شدن فعالیت بدن از کربو هیدرات بیشتر استفاده کرده و به مرور از ضخایر چربی هم بهره مند می شود . امروزه بخاطر در دسترس نبودن امکانات ورزشی مناسب برای همه افراد در همه فصول صنایع ورزشی با تولید تجهیزات ورزشی مثل : تردمیل ، دوچرخه ثابت ، اسکی ثابت و استپر ورزش را برای افراد آسانتر کرده و امکانات را برای همه فراهم ساخته است .
بخاطر داشته باشید که بهترین راه برای کاهش وزن و تناسب اندام ورزش و رژیم غذایی مناسب است که هنرپیشگان و خوانندگان رمز موفقیت و تناسب اندامشان همین است و استمرار ورزش باعث سلامتی و فرم بدنی مناسب می شود . صبر و پشتکار شما موفقیت را بریتان به ارمغان می آورد .

منبع : آتي اسپرت

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
torob

به جمع ۲۵۰ هزار نفری ما بپیوندید.

در اینستاگرام هر روز تخفیف ویژه داریم!

atisportgroup@
upfooter

برخی از مشتریان ما:

فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
atisport-moshtari3.webp
Top