7 گام برای ترک دائمی سیگار

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1394/03/11
person.webp 3406
heart.webp 0

اگر منتظر هستيد که يک روز بيدار شويد و به خود بگوييد" من ترک مي کنم" و ديگر هرگز سيگاري را روشن نکنيد، بايد گفت که زهي خيال باطل! اين طور ترک کردن خيلي خيلي نادر است. موفق ترين ترک کنندگان سيگار، کساني هستند که پيش از کشيدن آخرين سيگار، به خوبي خود را آماده کرده اند. اما چگونه؟ عصر ايران، نکاتي را که در برنامه مشهور ترک سيگار کلينيک کليولند به اين افراد آموزش داده مي شود، ارائه کرده است. اين 7 گام را برداريد و به فاصله 30 روز – البته از امروز - آماده پيوستن به جمع سيگاري هاي سابق شويد.

1- امروز ترک نکنيد: به جاي آن، روزي را در نظر بگيريد که دست کم 30 روز بعد باشد و آن روز را روي تقويم خود به عنوان "روز ترک" در نظر بگيريد. سپس، چند هفته بعد را صرف آمادگي براي ترک کنيد. با اين روش مغز شما فرصت مي کند، يک عادت جديد را بياموزد.

 

 

2 - دلايل ترک خود را بنويسيد: روي يک کارت کوچک سه دليل خود را براي ترک سيگار بنويسيد. پول؟ رفع بوي بد دهان؟ انگيزه ها متفاوت است اما زندگي طولاني تر را بيشتر افراد به عنوان دليل ترک سيگاردر ذهن دارند. اين کارت را همواره با خود داشته باشيد، و هر وقت که مي خواهيد سيگاري بکشيد، نگاهي به آن بيندازيد.

3 - پياده روي کنيد: اين يک عادت سالم است که مي تواند جاي آن عادت بد را بگيرد. هر روز، نيم ساعت پياده روي کنيد. نظمي که در اين کار است ، به شما در اجراي برنامه تان و جلوگيري از افزايش وزن کمک مي کند.

4 - پزشک خود را ببينيد: يک چکاپ انجام بدهيد و بخواهيد دارويي که ترک سيگار را براي شما آسان مي سازد ،تجويز کند. همچنين با نظر پزشکتان مي توانيد از جايگزين هاي نيکوتين، مانند آدامس يا چسب هاي مخصوص نيز استفاده کنيد.

5 -سيگار کشيدن خود را تغيير دهيد و اصلاح کنيد: شروع به تغيير دادن الگوهاي سيگار کشيدن خود کنيد. مثلا اگر هميشه به محض نشستن پشت فرمان خودرو سيگاري روشن مي کرديد، سعي کنيد در هنگام رانندگي سيگار نکشيد. همچنين مارک سيگار را مرتب تغيير بدهيد. در هنگامي که دچار استرس هستيد، به جاي روشن کردن سيگار، از روش هاي مخصوص رفع استرس استفاده کنيد.

6 - شخص يا اشخاص ديگري را که در حال ترک هستند، پيدا کنيد: مي توانيد از يک فرد حقيقي يا گروه آنلاين که مشغول ترک سيگار هستند، کمک بگيريد و متقابلا به آنها کمک کنيد.

7 - با خود عهد ببنديد: سوگند ياد کنيد و به ترک سيگار متعهد شويد. برنامه هاي خود را با دوستان نزديک يا اعضاي خانواده خود در ميان بگذاريد، آنها از شما حمايت خواهند کرد.

 

منبع : سلامت نیوز

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

no-photo.webp

هستي

0
0
1394/03/12

باسلام خيلي خوب بود اما كو گوش شنوا

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
close.webp banner-diet.gif
torob

به جمع ۲۵۰ هزار نفری ما بپیوندید.

در اینستاگرام هر روز تخفیف ویژه داریم!

atisportgroup@
upfooter

برخی از مشتریان ما:

فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
atisport-moshtari3.webp
Top