تاثیر فوق العاده ورزش بر روی شن و ساحل

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1394/03/05
person.webp 9168
heart.webp 19

با توجه به گرم شدن هوا و نزدیک شدن به فصل تابستان سفر به شهرهای ساحلی رونق میگیرد , شاید برایتان جالب باشد که بدانید ورزش بر روی شن و ساحل دریا مزیت های ارزشمندی نسبت به ورزش بر روی سطح صاف و سفت دارد پس فرصت ورزش کردن در هوای فوق العاده و روحبخش ساحل و دویدن روی شن های نرم ساحلی رو از دست ندهید زیرا شن و آب دو عنصری هستند که بدن ما رو برای فعالیت بیشتر به چالش می کشند.

ناصاف بودن سطح شنی ساحل باعث می شود که انرژی بیشتری رو برای حرکت بر روی شن صرف کنیم. همچنین به دلیل نرم بودن شن، فشاری که به زانوها و مفاصل تحمیل می شود، کمتر می گردد. از سوی دیگر گرمای شن، به ماهیچه ها، آرامش می بخشد. به همین دلایل، دویدن بر روی شن های ساحلی بهتر از دویدن بر روی زمین خشن و صاف است. علاوه بر اینها، شما برای ورزش در ساحل، نیاز به وسیله ورزشی خاصی ندارید و فقط کافیست که بدن خودتون رو به کار بگیرید.

دویدن بر روی شن، تقریباً تمام عضلات بدن رو به کار می گیرد و کشش عضلانی بیشتری رو نسبت به مواقعی که بر روی سطح معمولی می دوید، تجربه خواهید کرد. میزان انرژی که با دویدن بر روی ساحل می سوزانید، ۱٫۶ برابر بیشتر از مقدار انرژی که با دویدن بر روی سطح صاف می سوزانید، می باشد. به همین دلیل، می توانید مقدار ورزش خودتون رو به نصف میزان ورزش همیشگی کاهش دهید اما همان نتیجه رو بگیرید. پیاده روی در ساحل هم باعث می شود که ۲٫۱ تا ۲٫۷ برابر، انرژی بیشتری نسبت به پیاده روی بر روی سطح صاف و سفت، بسوزانید.


 

اما فراموش نکنید که باید ورزش ساحلی رو به آرامی شروع کنید چون ممکن است که به دویدن بر روی شن عادت نداشته باشید. ابتدا از خط فاصل بین دریا و ساحل که شن ها صاف تر هستند و خیس خورده اند، شروع کنید و به مرور به قسمت های خشک تر حرکت کنید. سپس دوباره به قسمت صاف رفته و بعد از مدتی، مجدداً به قسمت خشک شن ها، نقل مکان کنید. بهتر است که سرعت دویدن شما بر روی شن، کمتر از سرعتی که در دویدن بر سطوح عادی دارید، باشد تا به مرور به دویدن بر روی شن، عادت کنید.

دویدن با پای برهنه به تقویت بهتر عضلات پا، کمک می کند زیرا باعث می شود که پای شما در شن فرو برود و برای بیرون کشیدن پا از شن، باید انرژی بیشتری صرف کنید و عضلات پا رو با قدرت بیشتری به کار بگیرید. می توانید ابتدا با کفش بر روی بخش های صاف و سفت تر شن بدوید و سپس کفش ها رو در آورده و بدون کفش بر روی بخش های نرمتر شن، دویدن رو ادامه بدهید. فقط حواستون باشد که در مسیری که با پای برهنه می دوید، بطری شکسته و زباله وجود نداشته باشد و پای شما مجروح نشود.

شما می توانید از انجام والیبال در ساحل، لذت ببرید. والیبال ساحلی اثر فوق العاده ای بر روی پاها و ران ها دارد زیرا تلاش و انرژی بیشتری رو می طلبد.

یکی دیگر از ورزش های بسیار ارزشمند، یوگا است که اگر بر روی ساحل انجام شود، ارزش بیشتری هم پیدامی کند. فرصت بودن در کنار ساحل رو غنیمت بشمرید و حرکات یوگا رو تمرین کنید.

فعالیت های ورزشی شما بر روی شن باعث می شود که در زمان های دیگر که بر روی سطح معمولی ورزش و فعالیت می کنید، چابک تر بوده و عکس العمل های سریعتری داشته باشید و دیرتر خسته شوید.

 

منبع : مجله اینترنتی یکا

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 19

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 4 میانگین امتیاز : 5

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
torob

به جمع ۲۵۰ هزار نفری ما بپیوندید.

در اینستاگرام هر روز تخفیف ویژه داریم!

atisportgroup@
upfooter

برخی از مشتریان ما:

فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
atisport-moshtari3.webp
Top