مشکل در سلامتی با گرم کردن مجدد این 7 گروه غذایی

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1394/02/29
person.webp 3100
heart.webp 0

وقتی که غذاها باقی می مانند با اونها چه کار می کنید؟ اکثر ما انقدر زیاد غذا درست می کنیم که برای وعده های بعدی هم باقی می مانند و مجبور می شویم که دوباره اونها رو گرم کنیم. این کار برای بعضی از مواد غذایی بلامانع است اما در مورد بعضی دیگر از مواد غذایی، به هیچ وجه کار درستی نبوده و سلامتی رو به مخاطره می اندازد. نکته جالب اینجاست که اکثر ما نمی توانیم باور کنیم که این مواد غذایی می توانند برای ما خطرناک باشند. اما واقعیت این است که این مواد غذایی در اثر گرم شدن مجدد، تغییر ماهیت داده و دیگر اون ماده اولیه نیستند و ارزش غذایی شان دستخوش تغییرات اساسی می شود.

1 -  قارچ
قارچ یکی از مشهورترین مواد غذایی است که نباید دوباره گرم شود و باید بلافاصله بعد از پخت، خورده شود. اگر به هر دلیلی مجبور هستید که قارچ پخته رو برای وعده های بعد نگه دارید، اون رو مجدداً گرم نکنید و به صورت سرد میل نمایید. علت این است که ساختار پروتئینی قارچ در اثر گرم شدن مجدد، تغییر کرده و به مشکلات هضم منجر می شود.


2-  مرغ
خوردن مرغ بعد از گذشت یک روز از زمان پخت اولیه اون، واقعاً کار خطرناکی است زیرا ساختار پروتئینی اون تغییر کرده و منجر به مشکلات گوارشی می شود. در واقع، مرغ پروتئین بیشتری نسبت به گوشت قرمز دارد. اگر مقداری از مرغ وعده قبل باقی مانده است، بهتر است که اون رو به صورت سرد میل کنید و یا اگر هم ترجیح می دهید که گرم باشد، بهتر است که روی حرارت کم، گرم شود.

 

 

3 -  سیب زمینی
سیب زمینی از نقطه نظر تغذیه بسیار ارزشمند است اما اگر مجدداً گرم شود نه تنها ارزش تغدیه ای اون  به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند بلکه برای بدن، سمی هم می باشد.

4 -  تخم مرغ
خطر گرم کردن مجدد تخم مرغ بسیار بالا می باشد زیرا در اثر قرار گرفتن در معرض حرارت مجدد، سمی می شود. البته این قانون شامل مواد غذایی که تخم مرغ قسمتی از اجزای تشکیل دهنده اونها محسوب می شود، نمی باشد. اما اگر تخم مرغ رو به صورت آب پز یا املت مصرف می کنید، نباید اون رو برای وعده بعد گذاشته و دوباره گرم کنید.

5 -  کرفس
کرفس هم حاوی نیترات می باشد که اگر دوباره گرم شود به نیتریت تبدیل می شود. اگر هم مجبور هستید که غذای حاوی کرفس رو دوباره گرم کنید، کرفس های اون رو خارج کنید تا حرارت دوباره نبینند.

6 -  چغندر
این ماده غذایی حاوی نیترات می باشدکه با گرم کردن به نیتریت تبدیل شده و برای بدن بسیار مضر است.

7 -  اسفناج
گرم کردن مجدد اسفناج بسیار خطرناک است. اسفناج حاوی درصد بالایی نیترات است که اگر دوباره گرم شود به نیتریت تبدیل می شود. نیتریت برای بدن مضر بودن و سرطان زا می باشد. پس همیشه اسفناج رو بلافاصله بعد از پخت مصرف کنید و هرگز دوباره گرم نکنید.


پس دفعه دیگر که خواستید غذای دو وعده بخورید، حواستون باشد که حاوی ترکیباتی که در فوق به اونها اشاره شد، نباشد.

 

منبع : مجله یکا

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
torob

به جمع ۲۵۰ هزار نفری ما بپیوندید.

در اینستاگرام هر روز تخفیف ویژه داریم!

atisportgroup@
upfooter

برخی از مشتریان ما:

فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
atisport-moshtari3.webp
Top