درباره ترازو و استفاده صحیح آن بیشتر بدانید

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1394/02/06
person.webp 6426
heart.webp 0

برای بعضی‌ها داشتن ترازو در خانه از نان شب هم واجب‌تر است. آنها مدام، صبح و ظهر و شب، بعد از هر وعده غذایی و پس از آنکه کوچک‌ترین حرکت ورزشی انجام دادند باید خود را وزن کنند. برعکس این افراد، مردمی هم هستند که به ترازو به چشم یک دستگاه شکنجه نگاه می‌کنند و حتی حاضر نیستند نزدیک آن بروند چه برسد به آنکه بخواهند خود را وزن کنند. این جملات را اپرا، مجری مشهور تلویزیون در یکی از برنامه‌های تلویزیونی خود بیان کرد و پس از آن به دلایل استفاده از ترازو، نحوه انتخاب یک ترازوی مناسب، نحوه صحیح استفاده و محدودیت‌ها و تفکرات اشتباه برخی از افراد در مورد وزن پرداخت که به‌طور خلاصه آن را برای شما شرح می‌دهیم. به یاد داشته باشیم که خانم اپرا یکی از زنان موفق در عرصه کاهش وزن است...

 


۱) خود را وزن کنید به سه دلیل آیا روند بالا رفتن وزن شما منطقی است؟
هر فردی برحسب قد و سنی که دارد باید وزنی مشخص داشته باشد. کمتر یا بیشتر بودن این وزن می‌تواند به سلامت او ضربه وارد کند.
تمامی افراد ۱۶ تا ۷۰ سال به جز زنان باردار و شیرده می‌توانند به کمک فرمول زیر، وزن مناسب خود را یافته و متوجه شوند که آیا لاغرند، طبیعی‌اند یا دچار اضافه‌وزن هستند.
نمایه توده بدن = ۲(قد) ÷ وزن
عدد حاصله اگر بین ۱۸ تا ۲۵ باشد یعنی وزن شما طبیعی است. پایین‌تر از این حد یعنی شما لاغر هستید. بین ۲۵ تا ۳۰ یعنی دچار اضافه‌وزن شده‌اید و بالاتر از ۳۰ یعنی چاق هستید.

۲) رژیم شما موفقیت‌آمیز است؟

در صورتی که شما رژیم اضافه وزن یا کم کردن وزن را فعال می‌کنید، وزن کردن مرتب به شما این امکان را می‌دهد که بفهمید رژیم شما کارآمد هست یا خیر.

۳) زیر نظر گرفتن وزن

اگر شما وزن ایده‌آلی دارید، وزن کردن مرتب به شما این امکان را می‌دهد تا از هر گونه کم شدن یا اضافه شدن وزن غیرطبیعی خود مطلع شوید و فورا بتوانید برنامه غذایی خود را اصلاح کنید

۳ معیار مهم در انتخاب ترازو

▪ مدل: این روزها انواع و اقسام ترازو با قیمت‌ها و کیفیت‌های متفاوت در بازار موجود است که شما برحسب بودجه خود می‌توانید انواع مکانیکی با دیجیتالی آن را انتخاب کنید حتی برخی از انواع دیجیتالی کاملا پیشرفته‌اند و می‌توانند نمایه توده بدن شما را نیز محاسبه کنند.
▪ جنس: هم‌اکنون مدل‌های مکانیکی در بازار از جنس پلاستیک و مدل‌های دیجیتالی از جنس شیشه‌نشکن هستند.
▪ کارکرد: مدل‌های مکانیکی و کلاسیک موجود در بازار اغلب عقربه‌ای بوده و وزن شما را نشان می‌دهند اما نمونه‌های دیجیتالی پیشرفته‌ترند و می‌توانند حتی با ذخیره‌سازی وزن‌های قبلی شما روند چاق شدن یا لاغر شدنتان را نیز به شما نشان دهند.

۳ نکته در مورد وزن کردن درست!
۱) هفته‌ای یک بار نه بیشتر نه کمتر و همیشه سر یک ساعت معین و بدون لباس خود را وزن کنید.
۲) وزن کردن به تنهایی فایده‌ای ندارد. قد خود را نیز باید بدانید و لازم است در صورت بالا یا پایین رفتن وزن، نمایه توده بدنی خود را براساس فرمول اندازه بگیرید و با معیارهای ارایه شده مقایسه کنید. ممکن است وزن شما نرمال باشد اما مثلا در ناحیه دور کمر دچار چاقی شده باشید. در این صورت رژیم کمک چندانی به شما نمی‌کند. شما باید چربی آن ناحیه را با ورزش آب کنید.
۳) خانم‌ها بهتر است در روز هفتم قاعدگی خود را وزن کنند زیرا وزن آنها در دوران قاعدگی کمی بیشتر می‌شود و این به معنی چاق شدن آنها نیست.

منبع : آتي اسپرت

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top