درباره قدم شمار بیشتر بدانید

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1394/02/05
person.webp 7108
heart.webp 119

قدم شمار یا همان گام شمار وسیله ای می باشد که تعداد قدم ها و مسافت طی شده به کیلومتر و کالری مصرفی و براتون محاسبه می کند و همچنین شاخصی از میزان فعالیت جسمانی فرد در طول روز ایجاد می‌کند.

برنامه ریزی برای هر گام خود با گام شمار
این دستگاه کوچک و پر قابلیت با بهره گیری از یک شتاب سنج حساس این توانایی را دارد که تعداد گامهایی که برداشته اید و همچنین مسافتی را که پیموده اید بطور دقیق اندازه گیری کرده و در نهایت با توجه به اطلاعات اولیه ای که به آن داده اید مانند وزن و طول گامها میزان کالری مصرف شده توسط شما را اندازه گیری کند.لذا استفاده از آن برای تمامی افرادی که می خواهند کنترل بیشتری بر فعالیتهای ورزشی و رژیمی خود داشته باشند توصیه می گردد.

تا بحال مطالعات زیادی بر روی دستگاه گام شمار انجام شده و همگی ثابت کرده اند که این وسیله باعث تحریک و تشویق فرد به داشتن فعالیت بیشتر می شود . به طور میانگین هر فرد بیش از 2000 قدم بر پیاده ‌روی‌های روزانه خود میفزاید و یا حدود یک و نیم کیلومتر در روز بیشتر راه می رود.و به طور کلی با استفاده از پدومتر تا حدود 27 درصد به میزان فعالیت جسمانی فرد افزوده می‌شود که با کاهش حدود 8/3 میلی‌متر جیوه در فشارخون سیستولیک فرد همراه است و از طرف دیگر کاهش حدود 10 درصد در خطر بروز سکته‌های مغزی و 7 درصد مرگ و میرهای ناشی از حوادث قلبی عروقی به همراه می‌آورد.متخصصین تغذیه وتندرستی حداقل 10000 قدم راه رفتن در روز را برای سلامتی ضروری می دانند.

استفاده از قدم شمار در کشور هایی مثل انگلستان, امریکا, استرالیا, فرانسه و ژاپن بعنوان وسیله ای بی خطر برای پیشگیری وگریز از چاقی بخصوص در کودکان پیشنهاد شده است.در برخی کشورها واحد سلامت شهرداریها ,قدم شمار را به همراه جدولی یرای ثبت روزانه قدم ها ومیانگین هفتگی در اختیار مردم قرار می دهند,در تعیین اهداف سلامتی زندگی استفاده از قدم شمار توصیه شده است.طبق تحقیقات کسانی که از قدم شمار استفاده می کنند ,انگیزه بیشتری برای راه رفتن دارند. این ویسله بخصوص برای بیماران قلبی ,دیابتی وافرادی که مایل به کاهش وزن هستند مناسب است. قدم شمار برای خانم های خانه دار هنگام انجام کارهای روزمره بسیار مناسب است.

منبع : آتي اسپرت

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 119

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 2 میانگین امتیاز : 1

نظرات کاربران در مورد این مقاله

no-photo.webp

کیومرث قزلباش

0
0
1402/04/08

با توجه به اینکه قید گردیده به سانتیمتر وارد کنید گویا درست نی چون کیلومتر رفت برگشت ده کیلومتره امامسافت طی شده ناچیز مینویسد درصورتی که مثلا مسافت با قدم هم خوانی ندارد متوجه عملکرونمیشم

پاسخ آتی اسپرت : سلام دوست عزیز..... لطفا با فروشگاهی که خرید کرده اید هماهنگ کنین

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top