بهترین روش برای اندازه گیری میزان قند خون

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1394/02/05
person.webp 6386
heart.webp 0

 بیماری دیابت امروزه یکی از بیماری هایی می باشد که آمار زیادی تو کل کشور دارد . اهمیت این بیماری در بین جوامع منجر شد تا دستگاه های تست قند خون برای مصارف شخصی با ساده ترین روش عملکرد در بین عموم عرضه شود. این رویه تا جایی پیش رفت که گفته می شود امروزه وجود یک دستگاه قندخون در تمامی منازل لازم است تا افراد بتوانند در کوتاهترین زمان ، قند خون خود را اندازه گیری کرده و از وقوع دیابت در خانواده پیشگیری کنند.

 

 

قصد داریم در این مطلب نکاتی را در مورد خرید دستگاه کنترل قند خون ارائه دهیم :

دستگاه های تست قند خون معمولا در دو ساختار کلی وجود دارند. دسته اول آنهایی هستند که با روش فتومتریک کار می کنند. این روش که امروزه کمتر در محصولات بازار دیده می شود بسیار حساس و تأثیرپذیر است. در این مدل دستگاه ها ، یک منبع نوری فرستنده و یک منبع گیرنده در داخل دستگاه وجود دارد. زمانی که خون بر روی نوارهای دستگاه قرار می گیرد، طی یک واکنش شیمیایی، اثر نوری مخصوصی از خود نشان می دهد. این نور به خون برخورد کرده و میزان بازتاب آن به سنسور دستگاه ، می تواند مقدار گلوکز موجود در خون فرد را نشان دهد.

این روش اندازه گیری به دلیل حساسیت بسیار بالا ، مناسب دستگاه های تست قند خون خانگی نیست زیرا با کوچکترین بی توجهی و رعایت نکردن نکات بهداشت سنسور ، نتایج حاصله غلط خواهد بود.

دسته دوم بر پایه روش های الکتروشیمیایی هستند. این مدل دستگاه بگونه ای کار می کند که خون به محض قرارگیری بر روی نوار نمونه ، از طریق یک واکنش آنزیمی خاص با مواد شیمیایی روی نوار ، اکسید شده و اثر الکترونی از خود نشان می دهد. این الکترون ها با عبور از هادی های مخصوص ، به دستگاه اندازه گیری منتقل شده و میزان قند خون فرد محاسبه می شود. واضح است که هرچه میزان گلوکز خون بالاتر باشد ، الکترون های بیشتری بوجود می آید که نشان از بالا بودن قند خون دارد.

این روش اندازه گیری ، حساسیت های نوع قبل را ندارد پس می توان گفت که این مدل دستگاه ، برای استفاده های خانگی مناسب و کاربردی تر است.

منبع : آتي اسپرت

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top