درباره لوسیون های ماساژ بیشتر بدانید

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1394/01/31
person.webp 6557
heart.webp 5

شناخت کامل روغن و لوسیون های ماساژ و اینکه هریک چه برتری ای نسبت به بقیه دارند .لوسيون‌هاي ماساژ پايه روغني ندارند. بنابراين هنگام ماساژ از روي پوست سُر نمي‌خورند و سر جاي خود باقي مي‌مانند. به علاوه پخش نشدن ناگهاني لوسيون‌هاي ماساژ به تکنسين اين امکان را مي‌دهد که بدون مالش و حرکت‌هاي سخت مراحل ماساژ را با آرامش اجرا کند. به اين ترتيب، فرد تحت استرس و تنش کمتري قرار خواهد گرفت.

 انواع لوسيون‌هاي ماساژ
لوسيون‌هاي ماساژ پوست را نرم کرده و مدتي طول مي‌کشد تا جذب پوست شوند. اين محصولات انواع گوناگوني دارند اما بيشتر آنها با برخي روغن‌ها (روغن بادام شيرين و آفتاب‌گردان) ترکيب مي‌شوند تا بافت بهتري داشته باشند.

 ژل‌هاي ماساژ
ترکيبات ژل‌هاي ماساژ به مراتب ساده‌تر و سبک‌ترند و به سرعت جذب پوست مي‌شوند. تنها مقدار اندکي از اين ژل‌ها بخش قابل توجهي از پوست را پوشش مي‌دهد.

 

3 ویژگی روغن ماساژ خوب

1. خيلي چرب نيستند: اگر روغني خيلي چرب باشد، مدتي بعد از استفاده باعث مي‌شود که پوست به شدت لغزنده و ناخوشايند ‌شود.

2. عطر و اسانس زيادي ندارد: روغن‌هايي که بوي تندي دارند، نه تنها بيمار، بلکه تمام اطرافيان را هم آزرده مي‌کنند. فرض کنيد شخصي بخواهد به تناوب، يک روز درميان، از روغني معطر استفاده کند. در اين صورت، ماندن او در خانه و محيط‌هاي اجتماعي، غيرممکن مي‌شود. شست‌وشوي اين روغن‌ها دشوار است و بوي برخي از اين روغن‌ها آنقدر زياد است که با شست‌وشو هم از بين نمي‌روند.

3. حساسيت‌زا نيستند:اگر روغن‌هايي که در تکنيک ماساژ استفاده مي‌شوند، خالص نباشند و ترکيبات مصنوعي در آنها به کار رفته باشد، استعمال‌شان در درازمدت سبب واکنش‌هاي پوستي آلرژيک مي‌شود. البته 80 تا90 درصد روغن‌هاي پرکاربرد از عصاره گيا‌هان استخراج مي‌شوند.

انواع و اقسام روغن ماساژ

روغن هسته انگور:

اين روغن هم زياد چرب نيست اما معمولا با روغن بادام و روغن جوانه گندم ترکيب مي‌شود، سبک است و بوي زننده‌اي ندارد.

روغن نارگيل:

زنجيره چربي روغن نارگيل مدت طولاني‌تري روي پوست مي‌ماند، استفاده از آن راحت است، حساسيت‌زا نيست و لباس‌هاي فرد را رنگي نمي‌کند.

روغن بادام:
روغن بادام طرفداران زيادي دارد و بسيار نرم است و استفاده از آن حس آرامش‌بخشي به آدم القا مي‌کند. سريع جذب مي‌شود؛ زياد روي پوست نمي‌ماند؛ ايجاد حساسيت نمي‌کند؛ خيلي چرب نيست، به راحتي پخش مي‌شود و در ضمن، خوش‌بو و داراي عطري ملايم هم هست.

روغن جوانه گندم:

بوي ملايم اين روغن، باعث شده در روش‌هاي ماساژ اروماتراپي رواج داشته باشد. هنگامي که با روغن بادام شيرين ترکيب مي‌شود، استفاده‌ ازآن راحت‌تر است.

روغن جوجوبا:
اين روغن از دانه گياه جوجوبا گرفته مي‌شود؛ خوشبو است و خاصيت ضدميکروبي دارد. براي درد‌هاي مفصلي و ناراحتي‌هاي پوستي مفيد است، پوست را تحريک نمي‌کند و سريع و آسان جذب مي‌شود.

روغن زردآلو:
اين روغن پوست را تحريک نمي‌کند و خوب روي پوست پخش مي‌شود.

روغن آواکادو:
اين روغن رنگ سبز تيره‌اي دارد و نسبت به ساير روغن‌ها سنگين‌تر است و به علت چرب بودن فوق‌العاده‌اش معمولا با ديگر روغن‌ها مثلا روغن بادام ترکيب شده سپس مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

ساير روغن‌ها:
ديگر روغن‌هاي مورد استفاده در روش‌هاي ماساژ عبارتند از روغن زيتون، روغن نارگيل، کره‌هاي معمولي، روغن برخي حبوبات و گياهان و روغن شترمرغ. هر کدام از اين روغن‌ها ويژگي‌هاي منحصر به فردي دارند و براي شرايط به خصوصي مناسب‌ترند.

منبع : سلامت

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 5

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top