روشهای مختلف برای پرپشت کردن و تقویت موی سر

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1394/01/30
person.webp 5644
heart.webp 0

مسلما همه شما دوست دارید که موهایی پرپشت و سالم داشته باشید که در اینجا می تونید به یه سری نکاتی که شما را برای رسیدن به این امر کمک می کند توجه کنید:

موهاي‌تان را برق بیندازید
اگر دلتان مي‌خواهد موهايي براق و زيبا داشته باشيد، بهترين راه‌حل، استفاده از روغن سوياست كه از دانه‌هاي لوبيايي شكل حاصل مي‌شود. اگرچه سوياي خوراكي هم مي‌تواند به تقويت رشد مو كمك كند ولي ماساژ روغن آن، خاصيتي باورنكردني دارد. از اين روغن مي‌توان براي آبرساني به مو استفاده كرد چون رطوبت مناسبي به پوست مي‌بخشد و آن را بسيار پرطراوت مي‌كند.

روش استفاده از روغن سویا:
روغن سويا را به صورت گرم، هفته‌اي يك‌بار مورد استفاده قرار دهيد تا به موهاي آسيب‌ديده شما رطوبت مورد نياز را برساند. از آنجا كه چربي و ساير مواد غذايي اين روغن به‌راحتي به پوست سر و ساقه مو جذب مي‌شود پس ماساژ پوست يا شانه زدن ساقه مو مي‌تواند به جذب اين روغن و كمك به رشد مو كمك كند.


مو‌هایتان را روغن‌کاری کنید
همچنين مي‌توانيد روغن سويا را با روغن رزماري (تقويت‌كننده رشد مو و تحريك‌كننده پوست سر)، اسطوخودوس (آرامش‌دهنده پوست سر و كمك به رشد مو) و نعناع (افزايش دهنده گردش خون در پوست سر) مخلوط كنيد. چند قطره از مخلوط اين روغن‌ها را به نصف پيمانه روغن سويا اضافه كنيد و آن را روي پوست سر بگذاريد و با انگشتان خود ماساژ دهيد و پس از نيم ساعت با شامپو بشوييد.

به موی‌تان ضدآفتاب بزنید
روغن كنجد يك ضدآفتاب مناسب در برابر اشعه ماوراء بنفش نور خورشيد است و مي‌تواند از موها در برابر اين اشعه و انواع آلودگي‌ها حفاظت كند. اين روغن گياهي همچنين ويتامينE ، انواع ويتامين B و ساير مواد معدني مانند منيزيم، كلسيم، فسفر و پروتئين را دارد و به دليل توانايي بالا در جذب پوست، مي‌تواند مو را از ريشه تقويت كند. همچنين ممكن است موهاي شما بر اثر مواجه شدن با رنگ‌هاي شيميايي، دكلره شدن، فر كردن و... آسيب ببيند كه اين روغن براي رفع اين مشكل هم کارایی دارد و مي‌تواند درماني مناسب براي موهاي آسيب‌ديده شما باشد. اين روغن همچنين به دليل مرطوب‌كننده بودن، مي‌تواند از خشكي مو جلوگيري كند.

روش استفاده از روغن كنجد:
روغن كنجد را مي‌توانيد به مدت 30 شب قبل از خواب به پوست سرماليده و ماساژ دوراني بدهيد تا به پوست سر شما مواد مغذي برساند و به فوليكول‌هاي پياز مو كمك كند تا رشد بهتري داشته باشند. همچنين هرگاه احساس كرديد موهاي شما خشك است، به جاي استفاده از مواد آرايشي مي‌توانيد دو تا سه قطره روغن بين دست‌تان بماليد و دست چرب خود را به ساقه موهاي‌تان بكشيد. اين روغن، بو ندارد و در طول روز مي‌توانيد از آن به عنوان يك نگهدارنده و نرم‌كننده مناسب استفاده كنيد. با اين روش، موهايي براق خواهيد داشت.

به موی‌تان آب برسانید
یکی از محصولات پرطرفدار در بازار، روغن جوباباست که به‌راحتي جذب پوست و مو مي‌شود. این روغن برخلاف تصور عامه که معتقدند برای درمان ریزش مو موثر است، هیچ نقشی در این زمینه ایفا نمی‌کند ولی می‌تواند رطوبت لازم را به موها برساند و درنتیجه، آن را در برابر آسیب‌های خارجی حفظ کند. روغن جوبابا در درمان موخوره هم کارآمد است و مواد معدني ازجمله ویتامین E را به آن مي‌افزايد، پوست سر را تحريك مي‌كند و باعث نرم شدن موي خشك مي‌شود به همین دلیل امروزه روغن جوبابا در بسياري از محصولات مربوط به سلامت و نگهداري از مو و پوست سر به ‌کار مي‌رود.

روش استفاده از روغن جوبابا:
این روغن را هنگامی استفاده کنید که موهای شما کمی نمناک است. موی نم‌دار را کاملا با روغن بپوشانید و یک کلاه پلاستیکی روی موهای خود بکشید. حالا نوبت حوله گرم است که آن را روی کلاه پلاستیکی قرار دهید و اجازه دهید موهای شما حداقل نیم ساعت در این وضع باقی بماند البته ماساژ دادن پوست سر و موهای خود را در این حالت فراموش نکنید. بعد از این مدت می‌توانید موهای‌تان را با شامپوهای معمولی بشویید.

موی‌تان را پرپشت کنید

یکی از روغن‌های موضعی پرطرفدار مو، روغن اسطوخودوس است که جلوی ریزش مو را می‌گیرد و به يكي از بزرگ‌ترين دغدغه‌هاي زندگي‌تان پايان مي‌دهد درصورتی که با  مشکل نازك شدن تارهاي مو مواجه هستید، می‌توانيد از اين روغن استفاده كنيد تا مشكل را حل کرده و موهایی پرپشت داشته باشید. این روغن همچنين موها را از ریشه نرم می‌کند و علاوه بر براق کردن مو، می‌تواند شوره سر را نیز کنترل و درمان کند. البته يادتان نرود كه تركيب آن با برخي روغن‌ها مي‌تواند جواب مناسبي براي موهاي شكننده و ضعيف شما باشد.

منبع : آتي اسپرت

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

no-photo.webp

parisa

1
0
1394/01/30

با سلام و احترام بسیار متشکرم از مقالات و مطالب علمی و کارگشای شما . با احترام - پریسا

پاسخ آتی اسپرت : ممنون از پریسا عزیز

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
1
0
close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top