ترازوی آشپزخانه برای تهیه غذای خوشمزه

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1394/01/22
person.webp 4741
heart.webp 0

ترازوی آشپزخانه برای تهیه غذای خوشمزه

 

ترازو آشپزخانه امروزه یکی از پرکاربرد ترین وسایل در آشپزخانه می باشد.  از آن زمان که تنها بلند کردن دستی مواد غذایی، وزن تقریبی آنها را برای مصارف آشپزخانه و پخت و پز تعیین می‌کرد، مدت زیادی می گذرد. اکنون با ورود ترازو‌های مخصوص آشپزخانه به بازار، امکان سنجش دقیق وزن مواد غذایی وجود دارد و به این ترتیب می‌توان مو به مو طبق دستورات کتاب‌های آشپزی پیش‌رفت.

امروزه علاوه بر انسان‌ها، مواد غذایی هم روی ترازو می‌روند تا وزن آنها مشخص شود. هر چند خیلی‌ها حوصله ندارند از این وسیله مفید استفاده کنند اما می‌توان به جرات گفت که تازه عروس ها که تجربه زیادی در آشپزی ندارند با استفاده از ترازو، غذا‌های باکیفیت‌تری درست می‌کنند. یکی دیگر از موارد مصرف ترازو‌های آشپز‌خانه هم به آن دسته از خانم‌های خانه مربوط می شود که در منزل کیک و شیرینی درست می‌کنند. تقریبا برای پخت همه کیک‌ها و شیرینی‌ها باید یک ترازو در اختیار داشت تا وزن مواد به‌درستی تعیین شود.

در واقع در صورتی که این مرحله با دقت انجام شود، احتمال اینکه شیرینی حرفه‌ای‌تری آماده شود، بیشتر خواهد بود. از سوی دیگر مد شدن رژیم‌های غذایی در بین خانواده‌ها هم نیاز به خرید ترازو‌های آشپزخانه را افزایش داده است. برخی از متخصصان تغذیه به مراجعه کنندگان خود توصیه می‌کنند، غذا‌هایی را که در طول روز می ‌خورند وزن کنند و به این ترتیب چاره‌ای جز خرید یک دستگاه ترازوی آشپزخانه پیش رو نیست.

امروزه علاوه بر ترازو‌های عقربه‌ای، ترازو‌های دیجیتالی هم به بازار آمده‌اند که دقت آنها در محاسبه وزن بسیار بالاتر است. همچنین برخی از ترازو‌های مدرن‌تر علاوه بر تعیین وزن در مقیاس کیلوگرم، معادل آن در پوند یا سنگ را هم مشخص می‌کنند. یکی از مزیت‌های ترازو‌های دیجیتالی نسبت به عقربه‌ای این است که گرم‌ها نیز به طور دقیق مشخص می‌شوند .البته برخی معتقدند استفاده از ترازو‌های عقربه‌ای ساده‌تر است، چرا که ترازو‌های دیجیتالی باید با دقت بیشتری نگهداری شوند و گاهی در صورتی که محل قرار گیری آنها صاف و هموار نباشد، وزن را به طور صحیح نشان نمی‌دهند. ترازو‌های آشپز‌خانه معمولا در ظرفیت‌های ۳ تا ۱۰ کیلوگرمی در بازار وجود دارند. برخی از ترازو‌ها هم در صورتی که وزن کمتر یا بیشتر از حد مجاز روی آنها گذاشته شود، هشدار می‌دهند.

 

منبع : همشهری آنلاین

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top