چگونه با الپتیکال وزن کم کنیم؟

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تاریخ ویرایش: 1400/06/01
ورود مقاله: 1394/01/20
person.webp 7501
heart.webp 0

الپتیکال یا اسکی فضایی، یک دستگاه تمرین کاردیوی عالی است که می‌توانید هنگام کاهش وزن از آن استفاده کنید. از آنجایی که پاهایتان هیچوقت از پدال جدا نمی‌شود، دیگر به زانوهایتان ضربه‌ای وارد نخواهد شد، بنابراین احتمال اینکه مفاصلتان درد بگیرد کاهش پیدا خواهد کرد.

با الپتیکال وزنتان را کم کنید

حرکت دستگیره‌ها بهمراه پدال‌ها هم به شما کمک خواهد کرد تا بازوانتان را نیز به خوبی تمرین دهید. الپتیکال کل بدن را به حرکت وا می دارد که همین امر به سوزاندن کالری بیشتر کمک می‌کند، در نتیجه وزنتان کاهش می‌یابد.

در زیر مراحلی که باید در یک تمرین خوب با دستگاه الپتیکال پشت سر بگذارید را خواهید خواند:

 

 

گرم کردن

با سرعتی آرام پدال زدن را آغاز کنید تا بدنتان گرم شود. مقصود از گرم کردن این است که درجه حرارت بدنتان افزایش پیدا کند و عضلات و مفاصلتان برای تمرین آماده شوند. انجمن تناسب اندام و ایروبیک آمریکا، توصیه می‌کند که بازه‌ی گرم کردن تمرین باید ۸ تا ۱۲ دقیقه طول بکشد.

تمرین کاردیو

شدت تمرین را مقداری بیشتر کنید. با توجه به مقیاس ۱ تا ۱۰، باید در حدود ۵ باشید. با همین سرعت و شدت با بکارگیری دست‌ها و پاهایتان ۵ دقیقه تمرین کنید. تمرین کاردیو نه تنها کمک می‌کند کالری بسوزانید، بلکه برای تقویت قلب و سیستم تنفسی‌تان هم مفید است. دقیقا مانند وزنه‌ها که عضلات را قوی می‌کنند، تمرینات کاردیو نیز قلب شما را قوی می‌کند.

تمرین پایین تنه

اجازه دهید که دستگیره‌ها خودشان حرکت کنند و شما دستگیره‌های ثابت وسط ماشین را به دست بگیرید. برای این بخش فقط باید از پاهایتان استفاده کنید. اگر امکانش بود شیب و مقاومت دستگاه را بیشتر کنید. باید احساس کنید در حال بالا رفتن از کوه هستید! عمدتا وزنتان را روی پنجه یا برآمدگی زیر شصت پایتان بیندازید، در واقع پاشنه‌هایتان نباید روی پدال باشند. شدت مقاومت دستگاه باید روی ۷ یا ۸ باشد و به مدت ۵ دقیقه ادامه یابد. در این حالت، عضلات ساق و چهار سر پای شما درگیر خواهند بود.

مرحله‌ی گذر

حالا شیب یا مقاومت دستگاه را به حالت عادی باز گردانید. دوباره دستگیره‌ها را گرفته و سه دقیقه همین حالت را ادامه دهید. در این مرحله شدت مقاومت دستگاه باید روی ۵ باشد.

تمرین بالا تنه

برای اینکه با استفاده از الپتیکال بالا تنه تان را تمرین دهید، واقعا باید تمرکز داشته باشید و سعی کنید زیاد از پاهایتان کمک نگیرید. کاری که باید در این مرحله انجام دهید، عمل کشیدن و فشار دادن است. کمی پاهایتان را شل کنید و بیشتر از دستانتان کمک بگیرید تا با کشیدن و فشار دادن دستگیره‌ها، استمرار حرکت دستگاه را حفظ کنید. به مدت ۵ دقیقه این حالت را ادامه دهید.

عضلات اصلی که در این تمرین مورد استفاده قرار می گیرند عضله‌ی دوسر و سه سر بازو، و عضلات سینه هستند. سطح مقاومت دستگاه باید حدود ۷ یا ۸ باشد. دستگیره‌ها را واقعا بکشید و هل دهید! پس از اتمام ۵ دقیقه دوباره مرحله‌ی قبلی را اجرا نمایید.

تمرین اینتروال

تمرین اینتروال، به تناوب تمرینات با شدت کم و شدت زیاد گفته می‌شود که باعث می‌شوند به طور مکرر ضربان قلب شما افزایش و کاهش پیدا کند. انجمن ورزش آمریکا بیان کرده که تمرینات اینتروال می توانند شما را از آسیب دیدن در تمریناتی که توقف و استراحت ندارند در امان دارند و همچنین باعث می‌شوند بدون وارد آمدن فشار زیادی بر بدن، بتوانید شدت تمرینتان را افزایش دهید.

برای تمرین اینتروال با استفاده از الپتیکال، باید دو دقیقه رو به جلو پدال بزنید و دو دقیقه هم رو به عقب. در دو دقیقه‌ای که رو به جلو پدال می‌زنید باید سرعتتان زیاد باشد، اما در دو دقیقه‌ای که رو به عقب پدال می‌زنید باید سرعتتان را کاهش دهید تا بدنتان ریکاوری شود. این رویه را برای ۱۰ دقیقه تکرار کنید. هنگامی که رو به جلو پدال می‌زنید سطح مقاومت دستگاه باید بین ۸ تا ۹ باشد، و هنگامی که رو به عقب پدال می‌زنید باید سطح مقاومت را به حدود ۵ کاهش دهید.

هنگامی که تمرینتان تمام شد، باید ۵ دقیقه رو به جلو پدال بزنید و بدنتان را سرد کنید. سطح مقاومت دستگاه در مرحله‌ی سرد کردن بدن باید حدود ۳ باشد.

 

منبع : آتي اسپرت 

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

no-photo.webp

الهه

0
0
1394/10/17

سلام وقت بخیر، میخواستم راهنمایی بگیرم از محصول اسکی فضایی، اینکه من تمام مشکلم روی شکم و پهلو هستش یعنی بازوها و پایین تنه بدنم نرماله.با این اوصاف این دستگاه برای من خوب هست ؟؟؟؟

پاسخ آتی اسپرت : سلام الهه عزیز .......... لطفا برای مشاوره و راهنمایی با ما تماس بگیرید

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top