انواع کلاه اسکیت و اهمیت بستن کلاه

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تاریخ ویرایش: 1400/06/01
ورود مقاله: 1394/01/16
person.webp 8930
heart.webp 4

 

انواع کلاه اسکیت و اهمیت بستن کلاه

 

کلاه های مخصوص رشته سراشیبی

بسیاری از اسکیت بازان این رشته از کلاه ایمنی BMX (کلاه مخصوص رشته دوچرخه سواری نمایشی) استفاده می کنند ، زیرا به خوبی از سر و صورت در برابر حوادث محافظت می کند و با نقاب روبروی اش از ورود گرد و خاک و حشرات به درون چشم جلوگیری می نماید.برخی از اسکیت سواران که از این کلاه ها بهره می برند به هنگام سقوط از عقب ، به علت سفت بودن کلاه ممکن است دچار صدماتی در ناحیه گردن بشوند .از سوی دیگر همیشه شکل کلاه به منظور حفاظت بیشتر نیست بلکه گاهی اوقات هدف اصلی نفوذ پذیری و جریان بهتر هوا درآن است.

کلاه ایمنی خیابانی،شیرین کاری و سطوح شیبدار(نیم لوله)

شبیه به کاسه هستند،تا حمایت کافی از پشت سر و گردن را داشته باشند.اشتباه بسیاری از اسکیت سواران عدم استفاده از کلاه ایمنی است و اینکه فقط باید در طول رقابت از آن استفاده کنند که این کاملا بی فایده خواهد بود.استفاده از کلاه ایمنی در طول مسابقات اجباری است ،اما باید تغییر نگرشی در افراد خیابانی باز به وجود آورد که بسیاری از صدمات ناشی از عدم استفاده از پوشش های محافظتی است.این کلاه ها تقریبا ۳۰ یورو قیمت دارند.بیشتر آنها شبیه به هم هستند و تنها از نظر شکل ای تزیینی روی کلاه و راحتی متفاوتند.سرها با هم متفاوتند پس کلاه ایمنی را امتحان کنید.

کلاه ایمنی رشته سرعت

آنها مانند کلاه ایمنی دوچرخه سواری اند. این محصولات اغلب ظریف بوده و دارای سوراخ هایی جهت تهویه مناسب برای کمتر شدن تعریق در طول ورزش هستند.نرخ آنها به طور قابل ملاحظه ای به قیمت تمام شده و برند آن وابسته است. بعضی از مارک های بازار رقابت عبارتند از: Met, Giro, Bell . قیمت ها بسته به دیگر ویژگی ها مثل تسمه های کولار ،مقدار تهویه و وزن و … افزایش می یابد.

اهمیت بستن کلاه ایمنی : 

بیشتر اسکیت بازان بین ۱۲ تا ۱۴ سال سن دارند.این گروه سنی در معرض بیشترین حوادث قرار دارند. (۴۸٫۵ درصد از حوادث ۱۰ تا ۱۴ سال اتفاق می افتد) . تنها به این دلیل که ظرفیت های یادگیری و دفاعی (مهارت های شناختی و حرکتی) در این گروه به طور کامل توسعه و رشد نیافته است،خطر بروز حوادث بالاتر است.و از سوی دیگر والدین نیز در مورد استفاده از کلاه ایمنی کودکانشان نگرانند.و در عمل سن اسکیت بازی نیز بسیار کاهش یافته است.مردان بیش از زنان از کلاه ایمنی استفاده می کنند. (۱۴٫۴٪ در مقابل ۸٫۸٪).به نظر می رسد که مردان بیشتر از زنان هم در معرض بروز حادثه باشند. (۶۴٫۱٪ در برابر ۳۵٫۹٪). استفاده از کلاه ایمنی اساسا به نوع کاری که می خواهد با آن انجام شود بستگی دارد.

بیشتر صدمات در دوچرخه سواری مربوط به نوجوانان و جوانانی با روحیه آزادی،بی توجهی و خطر پذیری است.و با بالاتر رفتن سن تغییر رفتار نا به هنجار عدم استفاده از کلاه سخت تر خواهد بود.

طریقه بستن کلاه ایمنی :

1- مراقب تنظیمات بند در قسمت عقب باشید،کلاه نباید حرکت کند و همچنین نباید به سر فشار بیاورد.

2- تنظیم تسمه ها به طوری که کلاه محکم و صاف بر روی سر قرار بگیرد.نه کج و نه به جلو وعقب،و تسمه کاملا در زیر و عقب چانه قرار بگیرد.

3- تنظیم بند چانه .سگک تسمه ها نباید به فک فشار بیاورد.کلاه در صورتی کارآمد خواهد بود که تسمه ها به خوبی بسته و محدود شده باشد.

نتیجه گیری :

انتخاب یک کلاه ایمنی مناسب نیازمند گذاشتن زمان و حداقل بودجه قابل درک است.هرچند که ۵ درصد صدمات در اسکیت مربوط به ناحیه سر است ،اما همان درصد کم بسیار خطرآفرین خواهد بود. در نهایت وسایل محافظتی در رشته های اسکیت به تنهایی شامل کلاه و مچ بند و آرنج بند و زانو بند و …نیست.از یادگیری روش ها و شیوه های افتادن و سقوط دریغ نورزید،چراکه آنها بهترین محافظان شما خواهند بود.

 

منبع : آتي اسپرت

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 4

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 2 میانگین امتیاز : 5

نظرات کاربران در مورد این مقاله

no-photo.webp

زلیخا

0
0
1394/03/05

جوریمیدونید من میخوام بیشتر در مورد چاین بدونم. که روی لبه های باریک. چه جوری راه برم که نیوفتم و بهترین کلاه در این مواقع چیه؟

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
close.webp banner-diet.gif
torob

به جمع ۲۵۰ هزار نفری ما بپیوندید.

در اینستاگرام هر روز تخفیف ویژه داریم!

atisportgroup@
upfooter

برخی از مشتریان ما:

فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
atisport-moshtari3.webp
Top