ویژگی های پینت بال

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1394/01/15
person.webp 6181
heart.webp 0

 

ویژگی های پینت بال

زن یا مرد ؟ :

به جرات می توان ادعا کرد این تنها ورزشSterling شناخته شده درجهان بعد از شطرنج است که فیزیک بدنی،زن یا مرد بودن نقش تعیین کننده ای در آن ندارد و هردو جنس در انجام آن از برابری کامل برخوردارند.در این بازی نوع ابزار،تاکتیک ها و سایر شرایط بازی به گونه ای است که تنها روحیه،سرعت تصمیم گیری یا سایر شناخت های انسانی نقش ایفا می کند و شرایط فیزیکی نقش چندانی در نتیجه رقابت ندارد.بدین صورت مرد و زن هردو می توانند به رقابت بپردازند.

رقابت در کوتاه ترین زمان :

در مقایسه با بسیاری از ورزشهای تیمی یا انفرادی و بر اساس زمان یک راند بازی ، ورزش پینت بال ( از نوع اسپید بال، ایکس بال و ماشبه اینها) ورزشی بسیار سریع است. هرچند رقابت ها بصورت استاندارد زمان 7 دقیقه برای هر راند درنظر گرفته می شود . به ندرت تا پایان یک دور به 7 دقیقه می انجامد. معمولاً زیر 3-4 دقیقه بازی به پایان می رسد.از این رو پینت بال جزء سریع ترین بازی های تیمی جهان است.

سرعت در تصمیم گیری :

در پینت بال گاهی تغییر تاکتیک و حتی استراتژی اولیه باید به سرعت اتفاق افتد وگرنه ممکنه شکست بخورید.حذف 1 یا 2 بازیکن می تواند آرایش میدان را بکلی بریزه به هم.از این رو در مقایسه با فوتبال یا بسکتبال که تاکتیک ها بر اساس زمان بندی،بازیکنان،موقعیت و توانایی های تیم ها درطی یک فرایند حداقل چندین دقیقه ای شکل می گیرد،سرعت تغییرات بسیار زیاد است.

دموکراتیک ترین بازی تیمی :

شاید هیچ بازی تیمی در جهان رو نشه پیدا کرد که به اندازه پینت بال در گیر تبادل سریع اطلاعات و تحت تاثیر تصمیم گیری جمعی باشد.هرچند که وجود 1بازی کن میداندار (فرمانده هم میشه بهش گفت) در هر راند الزامی است.اما به این دلیل که 1 بازیکن به واسطه وجود موانع متعدد توان دیدن کل زمین را ندارد و از دیگر سو تمام بازیکنان به 1 اندازه در خطر حذف شدن می باشند، ایجاد تفکر گروهی و در خدمت تیم بودن از آموزش های غیر مستقیم و بسیار جالب این ورزش می باشد.

تمرکز،هدف،..... :

شاید یکی از مهمترین دلایلی که بعضیا به ورزش تیراندازی(مخصوصاً با کمان) رو میارن،آرامشی است که در نتیجه تمرکز بر هدف وسپس احساس پرواز با تیر وکسب لذتی که از نشاندن تیر بر هدف می آورند باشه. مطمئنا لذت این کار هنگامی که در مقابل شما فردی قرار بگیره که هدف قرار دادن شما نتیجش باشه،شما تلخ ترین لحظات حضور در برزخ جنگ را تجربه می کنید!اما اگر بدانید از اصابت این تیرها آسیب به کسی نمی رسد، خاطرات شیرین آب بازی دوران بچگی در کنار لذت از ورزش تیراندازی،1 روش توپه واسه رفع کسالت حاصل از روزمره گی های ملال آور برای شما به همراه خواهد آورد.

3 ویژگی پینت بال را کاملا هیجان انگیز تر می کند :

1-شما در نهایتاً 7 دقیقه باید با آنچنان سرعتی تصمیم بگیرید،عواقب تصمیمات خود را درنظر بیاورید و بعد در تصمیمات خود اصلاحات یا تغییرات کلی و جزیی بدید و بازم این کارو تکرار کنید.که میدان هیچ شطرنجی به پای میدان بازی شما نمی رسد.

2-شما با هم تیمی های خود به صورت اشتراکی بازی می کنید و بازی آنها بر بازی شما اثر داره و بالعکس. انگار 10 تا14 نفر بر یک صفحه ده یا چهارده وجهی با 10 یا 14 گروه مهره همزمان بازی می کنند.

3-مهره های این بازی همه زنده هستند و جالبتر اینکه شما هم یکی از آنها هستید

به خاطر همین به پینت بال، شطرنج زنده می گویند.

تحرک بدنی :

تاحالا مجبور شدید برای حفظ جونتون دور از جون مثل ....(احتمالاً یوزپلنگ!شایدم...!!!!) بدوید؟؟؟؟یا مثل 1خرگوش دریه وجب جا

 

منبع  : کلوپ ماشین ها

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top