معرفی ورزش پینت بال

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1394/01/15
person.webp 6678
heart.webp 1

 

معرفی ورزش پینت بال

پینت بال یکی از هیجان انگیز‌ترین ورزش های گروهی می‌باشد که به طور کلی دوگروه از بازیکنان سعی درحذف یکدیگر با گلوله‌های رنگی می‌کنند و با ماجراجویی و شادی وصف ناپذیر به رقابت و جنگی دوستانه می‌پردازند، این بازی ترکیبی از بازی های کودکی یا ‌‌همان قایم باشک است ولی پررقابت‌تر، پیچیده‌تر و درسطحی بالا‌تر.. 

پینت بال ورزشی نو و پر هیجان است برپایه دومیدانی، بسیار نزدیک به تیراندازی و از آنجا که به تفکر استراتژیک نیاز دارد به آن شطرنج زنده هم می‌گویند. 

در پینتبال عموماً ٢ تیم که تعداد شرکت کنندگان در آن با توجه به زمین بازی قواعد و سناریو‌ها ی متفاوتی دارد در برابر هم قرار می‌گیرند و با توجه سناریوی از قبل توافق شده مأموریتی را بعهده دارند، اعضاء هر تیم مجهز به نشانه گذاری‌ها پینت بال، گلوله‌های رنگی استاندارد، تجهیزات ایمنی و پوشش قابل شناسایی بوده و بر مبنای قانون حاکم بر زمین، سایز ابزار و یا تجهیزات مورد نیاز را همراه خواهند داشت.

این ورزش به دلیل جذابیت، هیجان و تحرک بسیار زیاد باعث ایجاد سرگرمی سودمند برای قشر جوان جامعه و سالم سازی اوقات فراغت و تخلیه انرژی های درونی آنان می شود. یکی از مهم ترین فواید این ورزش جلوگیری از گرایش به اعتیاد و پیشگیری از معضلات اجتماعی است. لذا ترویج و گسترش این رشته باعث کاهش هر چه بیشتر معضلات اجتماعی گردیده و آینده ای سالم برای جوانان میهن عزیزمان تضمین می کند.  

از مهمترین مزایای این ورزش می توان به ایجاد محیط ورزشی سالم و مهیّج برای اقشار مختلف جامعه به ویژه قشر جوان، افزایش آمادگی دفاعی آحاد جامعه، بالا بردن قدرت تصمیم گیری افراد در هنگام مواجهه با موقعیت های استراتژیک، پر کردن و سالم سازی اوقات فراغت جوانان، ارتقای روحیه همکاری و تمرین کارگروهی اشاره نمود.

مکان های مستعد برای رشته پینت بال

این ورزش را می توان در مکان های زیر انجام داد:

- محیط های جنگلی

- پارک ها

- ساحل دریا

- زمین های چمن

- ساختمان های بزرگ متروکه

- سالن های بزرگ

- و ...

 

منبع : آتي اسپرت

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 1

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 2 میانگین امتیاز : 5

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top