لوازم مورد نیاز ورزش اسکواش

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تاریخ ویرایش: 1400/06/01
ورود مقاله: 1393/12/27
person.webp 9220
heart.webp 5

 

لوازم مورد نیاز ورزش اسکواش

 

کفش اسکواش

کفش اسکواش نیز مانند سایر کفش های ورزشی است با این تفاوت که کف آن بايد بسيار انعطاف پذير باشد تا مانع حرکات ورزشکار نشده و به پا نیز فشار نياورد. هم چنين کف آن بايد به رنگی باشد که در اثر کشيده شدن روی پارکت کف زمين اسکواش بر روی آن ردی باقی نگذارد ، بنابرین معمولا کف اين کفش ها را به رنگ کرم متمایل به نارنجی(هم رنگ پارکت) می سازند.

راکت اسکواش

دو نوع راکت وجود دارد یکی راکت های سنتی که از چوب درخت زبان گنجشک ساخته می شود که در اوایل بازی ها بیش تر از این راکت استفاده می شد و برای استفاده از این راکت توپ حتماً باید به وسط صفحه راکت می خورد و برای زدن، نیروهای بیشتری صرف می شد. اما بعد از سال ۱۹۸۰ راکت ها از مواد مرکب مانند فلز، گرافیت، کولار، تیتانیوم، یا بور ساخته می شود که موجب شده راکت در دست راحت تر و سبک تر باشد. راکت های مدرن دارای طول ۶۸/۶ سانتی متر، عرض ۵/٢۱ سانتی متر است و طول فریم (قاب) آن ۳۹ سانتی متر است. وزن مجاز راکت حداکثر باید ۲۵۵ گرم باشد و به طور معمول میان ۱۱۰ تا ۲۰۰ گرم است.راکت های سبک تر برای افراد پيش رفته بيش تر ترجيح داده می شود، در حالی که راکت های سنگين تر برای افراد تازه کار مناسب ترند، به این دلیل که راکت های سنگین تر می توانند نیروی بیش تری تولید کنند (چون وزن بيش تری دارند) اما قابلیت مانور و کنترل راکت های سبک تر برای افراد پيش رفته ارزشمندتر است. البته راکت های سبک برای کسانی که دارای مشکلات مچ دست، بازو و شانه هستند و یا قدرت بدنی بالایی ندارند نیز مناسب است.

عينک اسکواش

علاوه بر ابزار گفته شده، بازيکنان از ابزار ديگری مانند عينک اسکواش برای حفاظت چشمانشان از اصابت توپ استفاده می کنند. ناگفته نماند که توپ اسکواش به دليل شتاب زيادی که در حين حرکت دارد، در صورت اصابت با چشم یا ديگر اجزای صورت، می تواند صدماتی جدی وارد کند.

توپ اسکواش

توپ های اسکواش از دو تکه لاستیک که به هم چسبیده است ساخته می شود که کروی است و داخل آن توخالی است.رنگ توپ سیاه و سبز است اما برای رقابت های کورت شیشه ای برای دیده شدن توپ از رنگ های سفید یا زرد استفاده می کنند.توپ های اسکواش دارای ۴ سطح مختلف هستند که با خال های رنگی سطح آنها مشخص می شود.

۱ـ توپ دارای خال آبی که دارای حرکت جهشی وبسیار تندی است و بازیکن حرکاتش کند است. ( برای آموزش به کار می رود)

۲ـ توپ دارای خال قرمز که حرکتش از خال آبی کندتر است ولی حرکات بازیکن تندتر است. ( برای اصلاح تکنیک به کار می رود)

۳ـ توپ دارای خال سفید: حرکت و جهش آن کندتر از دوتای بالایی است در نتیجه حرکات بازیکن تندتر است.

۴ـ توپ دارای خال زرد: توپی است که احتیاج به ضربه های قوی و حرکات تندتری دارد.

۵ـ توپ دارای دو خال زرد که خیلی کندتر از خال تک زرد است که در مناطق خیلی گرم استفاده می شود که این توپ در سال ۲۰۰۰ تولید شد.

البته توپ هایی نیز وجود دارند که خال آنها نارنجی است و در مکزیک، دنور، ژوهانسبورگ استفاده می شود و در آمریکای شمالی از توپ هایی که دارای خال سبز هستند برای زدن در ارتفاع بالااستفاده می شود.

وزن توپ ها نیز میان ۳/٢۳ تا ۵/٢۴ گرم است و قطر آن ۳۹/۵ تا ۴۱/۵ میلی متر است.

 

منبع : آتي اسپرت

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 5

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 4 میانگین امتیاز : 5

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top