6 فایده شگفت انگیز تیر اندازی با کمان

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تاریخ ویرایش: 1400/06/01
ورود مقاله: 1393/12/19
person.webp 11196
heart.webp 40

6 فایده شگفت انگیز تیر اندازی با کمان

 

درباره ورزش تیراندازی با کمان تحقیقات زیادی شده و  گفته میشود که این ورزش نسبت به خیلی از ورزشهای دیگر برای بدن مفیدتر است.در این مقاله تصمیم داریم شما را با برخی از فواید این ورزش آشنا کنیم , لطفا با ما همراه باشید :

1. اعتماد به نفس :
در این ورزش شما می توانید با خود و با دیگران به رقابت بپردازید.اما تیراندازی با کمان فقط هدف گیری نیست. تیراندازی کردن و تمرین فرم صحیح ایستادن، اعتماد به نفس شمار ا تقویت می کند.

2. تمرکز :
کمانداران یاد می گیرند که چگونه تمامی حواس خود روی فرمشان متمرکز کنند و همچنین بر نحوه ی ریلیز خود (رها کردن تیر) به صورت مداوم، تمرکز دارند.در اثرتمرین تیراندازی با کمان، شما می توانید در زمینه های زندگی خویش تمرکز بیشتری داشته باشید.شرکت در مسابقات مختلف این رشته،شما را برای قرار گیری در موقعیت های پرفشارآماده می کند.

3. آرامش :
رها کردن تیر،تماشای پرواز تیر و به هدف نشستن تیر باعث کاهش استرس می شود.یادگیری تمرکزبر روی استیل تیراندازی با کمان و تمرین افزایش قدرت عضلات و بالا رفتن اعتماد به نفس و همچنین سرگرم شدن در این ورزش، استرس افراد را کاهش می دهد.

4. تمرین
علاوه براینکه کشیدن کمان عضلات بالا تنه را تقویت می نماید.عضلات پاها نیز بر اثر راه رفتن تقویت می شوند. حرکت برای درآوردن تیر از فیس یا حرکت بین ایستگاه های تیراندازی در فیلد و تری دی یک نوع تمرین راه رفتن است.به گفته ی متخصصین کشیدن کمان در هر نیم ساعت ۱۴۰ کالری می سوزاند.راه رفتن با سرعت ۳٫۵ مایل در ساعت نیز همان کار را برای بدن انجام می دهد.

5. قدرت :
شما بازو،دست ها، سینه و شانه های خود را به نسبت مساوی تقویت می کنید.با افزایش پونداژ کمان، شما هم زمان مهارت و قدرت خود را افزایش می دهید.

6. هماهنگی
برای پرتاب یک تیر، اتفاقات بسیاری می افتد.گرفتن کمان،کشیدن زه،تقسیم فشار روی پاها،تمرکز،نگاه کردن و… بسیاری از این اتفاقات درچند ثانیه اتفاق می افتد! تمرین هماهنگی و سازگاری، تیراندازی شما را غریزی تر می کند.در واقع این عمل در حافظه ی عضلات شما ذخیره می شود.!

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 40

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 16 میانگین امتیاز : 4/4

نظرات کاربران در مورد این مقاله

no-photo.webp

کوو

0
0
1399/02/12

عالی

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top