تقویت سیستم قلبی با اسکی روی برف

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1393/11/02
person.webp 4993
heart.webp 0

تقویت سیستم قلبی با اسکی روی برف


شاید فکر کنید برف و سرمای زمستان زمان مناسبی برای ورزش و حفظ سلامتی نیست اما پژوهشگران حوزه بهداشت ورزشی می‌گویند: کوهنوردی و اسکی در برف سیستم قلبی و عروقی بدن را تقویت می‌کند.  هنگامی که 3 کیلومتر در برف کوهنوردی می‌کنید، دو برابر راه رفتن روی تردمیل انرژی مصرف می‌کنید. از طرفی این ورزش مفرح باعث تولید گلبول های قرمز خون شده و در سلامت سیستم قلبی و عروقی مؤثر است. کوهنوردی با افزایش جریان خون از قلب به عضلات همسترینگ و کشاله ران، این عضلات را تقویت می‌کند.

درست مثل کوهنوردی، اسکی روی برف هم چنین مزیتی برای سلامتی تان دارد. اسکی از جمله ورزش‌هایی است که به منظور افزایش توانایی سیستم عروقی بدن طراحی شده است. اسکی یک ورزش هوازی بسیار عالی است و با افزایش ضربان قلب ظرفیت قلب را برای پمپاژ خون افزایش می‌دهد و اکسیژن را به اندام‌ها و عضلات بدن می‌رساند. همچنین اسکی به میزان قابل توجهی کلسترول خون را کم می‌کند و عضلات دیافراگم را قوی می‌سازد. افزایش جریان هوا در طول این ورزش هوازی باعث رشد رگ‌های خونی جدید در قلب شده که در پیشگیری از حملات قلبی مؤثر است. علاوه بر این نور خورشید هنگام اسکی از طریق پوست بدن جذب شده و ویتامین D موجود در آن از بیماری‌های عروق کرونری پیشگیری می‌کند.

 

منبع : سلامت نیوز

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

no-photo.webp

مسعود

0
0
1395/10/13

من خودم زياد امتحان كردم درسته

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top