ورزش پینت بال

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1390/11/17
person.webp 12780
heart.webp 2


پینت بال ورزشی نو وپرهیجان است.ورزشی برپایه دومیدانی،نزدیک به تیراندازی واز آنجا که

به تفکر استراتژی نیاز دارد بهش شطرنج زنده هم میگن .

 

پینت بال را می‌شود در فارسی در قیاس با تیراندازی، «رنگ‌اندازی» نامید. پـِینت‌بال (به انگلیسی: Paintball) یک نوع ورزش گروهی است که به طور کلی دو گروه از بازیکنان سعی در حذف یک دیگر با گلوله‌های رنگی می‌کنند.


پینت بال یک توپ(گلوله) ژلاتینی (از جنس ژلاتین کپسول دارویی) است. که داخل آن با رنگ خوراکی پر شده‌است و پس از شلیک توسط تفنگ (مارکر مخصوص این ورزش) و برخورد به هدف ترکیده و رنگ آن پخش می‌شود که این نشانه مورد هدف قرار گرفتن است. به سادگی می‌توانید تصور کنید در نگاه اول این ورزش به مانند یک میدان جنگ واقعی است که هر کس که مورد اصابت قرار گرفته و رنگی شود از بازی حذف می‌شود تا یک تیم کاملاً تیم دیگر را حذف کند. این تنها یکی از ۱۰۰‌ها سناریوی (داستان) تعریف شده این ورزش است و یا حتی خود شما با توجه به سلیقه شخصی خود یک سناریو تعریف کنید. از این ورزش به دلیل هیجان زیاد آن به عنوان دومین ورزش مهیج جهان یا شطرنج زنده به دلیل فکری بون آن یاد می‌شود.
ورزش پینت بال از سال ۱۳۸۲ به ایران وارد شد و تعدادی لیگ غیر رسمی نیز در این مدت برگزار شد و اولین لیگ رسمی ایران در سال ۱۳۸۷ برگزار شد.
ورزش پینت بال در ایران با رشد خوب و سریعی روبه رو شده‌است و تقریبا در تمام نقاط ایران باشگاه‌های پینت بال وجود دارند و بسیاری از استان‌ها و شهرها مانند اصفهان، کرمان، ساری، قزوین، کرمانشاه و غیره دارای تیم حرفه‌ای می‌باشند.
مسابقات بین‌المللی palm با حضور کشورهایی از سر تا سر جهان در سال ۱۳۸۷ در ایران (جزیرهٔ کیش) برگزار شد که با قهرمانی تیم IronMen از آمریکا و نایب قهرمانی تیم ملی ایران پایان یافت.
لیگ ایران هر ساله در ۴ دوره برگزار می‌شود و شامل دسته برتر و دسته ۲ می‌باشد.
سایت رسمی انجمن پینت بال: http://paintball.ir
جدیدا بحث‌هایی جهت تبدیل انجمن پینت بال به فدراسیون در جریان هستند. همچنین محل بزرگی در شرق تهران ساخته شده که دارای ۲ فیلد حرفه‌ای چمن مصنوعی و چند فیلد آماتور است.

 

منبع: ویکی پدیا (آکاایران)

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 2

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 2 میانگین امتیاز : 1

نظرات کاربران در مورد این مقاله

no-photo.webp

کاربر

1
0
1392/06/18

باسلام تشکر از مطالب شما

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
1
0
close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top