ورزش كردن را به عادت هميشگي تبديل كنيم

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1393/01/19
person.webp 3511
heart.webp 0

ورزش كردن را به عادت هميشگي تبديل كنيم

 

براساس تحقيقي كه چندي پيش در مورد گروهي از ورزشكاران قديمي و كهنه كار به عمل آمد، نتيجه گرفته شد كه انگيزه آنها از اين همه سال ورزش كردن، داشتن شكمي زيبا و بازوهاي برجسته نبوده است. افرادي كه سال‌هاست ورزش مي‌كنند، بيش از هر چيز ديگر به دنبال:

فعاليت‌هاي متنوعي انجام دهيد

هيچ قانوني وجود ندارد كه شما را مجبور كند در كلاس‌هاي ورزشي ژيمناستيك شركت كنيد، شما مي‌توانيد هر نوع فعاليت فيزيكي را كه دوست داريد، انتخاب كنيد؛ مثل پياده‌روي، دو، تنيس، دوچرخه‌سواري، ايروبيك و ...

ورزش را در اولويت قرار دهيد
بي‌توجهي شما به ورزش كردن روي اطرافيان‌تان نيز اثر مي‌گذارد. اگر در انجام اين كار بسيار مصمم باشيد و آن را جزء مهم‌ترين كارهاي روزمره خود بدانيد، ديگر اطرافيان به شما نمي‌گويند: «زياد سخت نگير حالا يك روز هم نكن مگه چي مي‌شه؟» آنها كم‌كم ياد مي‌گيرند كه ورزش را بخشي از شخصيت و هويت شما بدانند.

انجام حركات ورزشي با ديگران
جنبه اجتماعي ورزش بسيار مهم است مسلماً پياده‌روي با يك دوست بسيار مفرح‌تر و تأثيرگذارتر از تنها ورزش كردن است. وقتي كه حركات ايروبيك را هر روز صبح با همسرتان انجام مي‌دهيد، وقتي كه با دوستان‌تان در كلاس‌هاي ايروبيك شركت مي‌كنيد و ... بيشتر دوست داريد ورزش كردن را ادامه دهيد.

صبح‌ها ورزش كنيد
اين روزها پدر و مادرها فرصتي ندارند تا در طول روز ورزش كنند. كار در محيط خارج از خانه، كار در منزل، رسيدگي به امور كودكان و ... شايد آنقدر شما را مشغول كرده است كه هر چه تلاش مي‌كنيد، نمي‌توانيد زماني را به ورزش اختصاص دهيد. بهترين كار در چنين شرايطي اين است كه صبح‌ها قبل از بيدار شدن بچه‌ها، ورزش كنيد. حتي اگر عادت نداريد صبح زود از خواب بيدار شويد، براي مدتي اين كار را انجام دهيد تا به آن عادت كنيد. متخصصان مي‌گويند، بهترين زمان براي ورزش كردن، صبح است. حتي مي‌توانيد محل سكونت تا محل كارتان را پياده‌روي كنيد و از ورزش صبحگاهي انرژي به دست آوريد.

در مسير محل كار تا خانه نيز ورزش كنيد
دومين انتخاب خوب شما براي ورزش كردن، بعد از ورزش صبحگاهي، اين است كه هنگام بازگشت از محل كار به خانه ورزش كنيد. بعد از كار مستقيم به خانه نرويد. كمتر كسي مي‌تواند بعد از بازگشت به خانه و كمي استراحت كردن، مجدداً لباس پوشيده و از خانه خارج شود و ورزش كند، بنابراين اگر امكان ورزش صبحگاهي براي شما فراهم نيست، لااقل اين كار را هنگام بازگشت به خانه انجام دهيد.

وقتي كه خيلي خسته هستيد، باز هم ورزش كنيد
با وجود خستگي اگر ورزش كنيد، احساس بهتري خواهيد داشت؛ چرا كه ورزش كردن به شما انرژي مي‌دهد. نفس عميق مي‌كشيد و بدن شما استفاده بهتري از مبادلات اكسيژن مي‌كند. احساس سرحالي و نشاط بعد از ورزش كردن تا چند ساعت ادامه دارد. در حين خستگي، تصميم‌گيري براي ورزش كردن سخت به نظر مي‌رسد؛ اما وقتي كه اين كار را شروع مي‌كنيد، از تصميمي كه گرفته‌ايد، احساس رضايت خواهيد كرد.

ساير مزاياي ورزش كردن
وقتي كه لباس‌هاي‌تان متناسب اندام‌تان هستند و شما مجبور نيستيد وزن اضافي را هر روز با خودتان به اين طرف و آن طرف بكشيد، احساس خوبي به شما دست خواهد داد؛ اما ورزش كردن مزاياي ديگري هم دارد؛ مثل داشتن يك خواب آسوده و راحت شبانه، بهتر و شفاف شدن فكر، انرژي بيشتر، عدم گرفتگي عضلات با انجام حركات سنگين‌تر، مثل جابه‌جايي مبلمان خانه، ضربان قلب آرام‌تر و كندتر، بهبود كلسترول، تنظيم فشار خون، تراكم استخوان، تري‌گليسريدها و قندخون.

فعاليت‌هاي روزمره خود را ثبت كنيد
چيزهايي كه براي شما مهم هستند، بنويسيد تا بتوانيد زمان ورزش كردن را مشخص كنيد. وقتي كه كارهاي مهم روزمره‌تان را مي‌نويسيد، مي‌توانيد زمان مشخصي را براي ورزش معين كنيد. اينكه هر روز چقدر مي‌توانيد پياده‌روي كنيد، چه مدت زماني را مي‌توانيد دوچرخه‌سواري كنيد و يا هر ورزش ديگري كه دلتان مي‌خواهد.

به خودتان جايزه بدهيد
متخصصان مي‌گويند كه هر نوع تغيير رفتار كار دشواري است و جايزه دادن مي‌تواند انگيزه خوبي براي تغيير عادات باشد. بنابراين تصميمي بگيريد و براي خودتان پاداشي نيز در نظر داشته باشيد و تمام تلاش خود را براي رسيدن به هدف‌تان انجام دهيد.

از قدم سنج‌ استفاده كنيد
اگر از پياده‌روي كردن لذت مي‌بريد و ورزش ديگري هم انجام نمي‌دهيد، بهتر است هر روز سه‌بار و هر بار 10 دقيقه پياده‌روي كنيد. از يك قدم سنج استفاده و سعي كنيد هر روز لااقل ده هزار قدم برداريد. البته هيچ‌‌كس با ده هزار قدم شروع نمي‌كند. از هر مقداري كه مي‌توانيد شروع كنيد و هر روز 300 قدم به تعداد قدم‌هاي قبلي اضافه كنيد.

 

منبع : سلامت نیوز

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
torob

به جمع ۲۵۰ هزار نفری ما بپیوندید.

در اینستاگرام هر روز تخفیف ویژه داریم!

atisportgroup@
upfooter

برخی از مشتریان ما:

فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
atisport-moshtari3.webp
Top