استفاده نادرست از جارو برقی و دیسک کمر!؟

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1392/10/15
person.webp 3301
heart.webp 0

استفاده نادرست از جارو برقی و دیسک کمر!؟

 

رئیس انجمن طب فیزیکی و توانبخشی، سید منصور رایگانی پیرامون نحوه درست استفاده از جاروی برقی گفت:‌ باید از جاروی برقی با دسته بلند استفاده شود چرا که اگر دسته جاروی برقی کوتاه باشد فرد مجبور می‌شود مرتباً خم شود و این عملکرد در دراز مدت فتق دیسک کمری را منجر می‌شود. رئیس انجمن طب فیزیکی و توانبخشی گفت: علاوه بر فتق دیسک کمری، خستگی عضلانی و دردهای مزمن در کمر، نتیجه استفاده از دسته کوتاه در جاروی برقی است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: افراد باید در حالت ایستاده از جاروی برقی استفاده کنند به نحوی که دسته جارو به بدن نزدیک باشد و در مواقعی که دسترسی به نقاط، گوشه‌ها و زوایای مورد نظر ممکن نیست، فرد باید از خم کردن کمر بپرهیزد. رایگانی افزود: در این صورت باید از کشیدگی دست و دور شدن دسته جارو از بدن غافل نبود چرا که این حالت‌ها نیز باعث دیسک کمر می‌شود. وی ادامه داد: بهتر است برای جارو کشیدن گوشه‌های منزل، زیر کاناپه یا زوایای اتاق چند لحظه فرد بنشیند و آن قسمت‌ها را با اضافه کردن لوله مرتبط جارو بکشد. متخصص طب فیزیکی و توانبخشی تشریح کرد: افراد نباید بیش از 10 دقیقه به طور پیوسته جاروی برقی بکشند بلکه باید اندک زمانی بنشینند، استراحت کنند و مجدداً اگر نیاز بود از جارو استفاده کنند.

 

منبع : سلامت سیمرغ

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
torob

به جمع ۲۵۰ هزار نفری ما بپیوندید.

در اینستاگرام هر روز تخفیف ویژه داریم!

atisportgroup@
upfooter

برخی از مشتریان ما:

فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
atisport-moshtari3.webp
Top