عوارض خاموش تاتو را بدانید

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1392/09/12
person.webp 6127
heart.webp 0

عوارض خاموش تاتو را بدانید

 

دکتر یزدانبخش نجفیان افزود: تاتو کردن ابرو و خط مژه و لب ها بسیار شایع است که عوارض بی شماری را برای افراد به دنبال می آورد و اگر قبل از انجام تاتو فرد از عوارض آن باخبر شود حتما از انجامش منصرف می شود. وی ادامه داد: عفونت های موضعی مانند زرد زخم و تبخال که چون زودرس و علامت دار است بیمار متوجه شده و آنها را درمان می کند، اما در پاره ای دیگر مانند هپاتیت و HIV چون مدت ها بی علامت باقی می ماند شخص از وجود آنها بی خبر مانده و بیماری بی سروصدا در بدن فرد پیشرفت می کند. این بیماری ها تنها زمانی علامت دار می شود که قابل معالجه نخواهد بود.

این متخصص پوست و مو با بیان این که واکنش های حساسیتی به مواد رنگی تاتو یکی دیگر از عوارض این کار است، افزود: این حساسیت ها ممکن است حتی بعد از ده سال در محل تاتو به صورت اگزما و خارش دائم ظاهر شود و از آن بدتر ناسازگاری مواد تاتو شده در پوست و ایجاد برآمدگی ها و زخم های عجیب و غریب است که آن را واکنش جسم خارجی می نامند. دکتر نجفیان با اشاره به این که سرانجام گاهی در محل تاتو گوشت اضافی تولید می شود، ادامه داد: از عوارض شایع تاتو تغییر رنگ مواد تاتو و به صورت رنگ های نامطلوب مانند آبی و سبز است که پاک کردن آنها را با مشکل همراه می کند. اصلاح تغییر رنگ تاتو هم با اضافه کردن رنگ های دیگر، رنگ دلخواهی ایجاد نمی کند.

 

منبع : آکا ایران

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
torob

به جمع ۲۵۰ هزار نفری ما بپیوندید.

در اینستاگرام هر روز تخفیف ویژه داریم!

atisportgroup@
upfooter

برخی از مشتریان ما:

فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
atisport-moshtari3.webp
Top