6 دلیل برای ورزش کردن

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تاریخ ویرایش: 1400/04/28
ورود مقاله: 1390/11/15
person.webp 7188
heart.webp 0

 

کاهش وزن و کم کردن سایز یکی از مشکلاتی است که خیلی ها به ورزش روی می‌آورند. اما دیری نمی‌پاید که از آن دست می‌کشند. زیرا ورزش نیز یک نوع کار است و مردم بزودی زود نتیجه دلخواه خود را به دست نمی‌آورند و بین ۳ تا ۶ ماه آن را رها می‌کنند. اغلب تصور می‌کنند تا ورزش را شروع کردند باید کاهش وزن پیدا کنند، بنابراین خیلی زود خسته می‌شوند، به همین دلیل پزشکان و کارشناسان مرتباً مزایای ورزش و فعالیت را بیان می‌کنند تا مردم را آگاه کنند که به جز کاهش وزن، ورزش مزایای دیگری نیز برای سلامتی دربردارد. در این جا ۶ دلیل جدید برای ورزش علاوه بر کاهش وزن و سایز به شما ارائ داده می‌شود.



1) زندگی طولانی تر
تحقیقات جدید بر روی ورزش و طول عمر نشان می‌دهد که افرادی که در طول زندگی خود فعالیت زیاد دارند و از یک برنامه ورزشی منظم پیروی می‌کنند عمر طولانی تری دارند و هر چه افراد بیشتر ورزش کنند، بیشتر عمر می‌کنند.

2) تحمل پذیری و افزایش طاقت در کار
تحقیقات یک انگلیسی بر روی ۲۰۰ فرد شاغل در دانشگاه، شرکت‌های کامپیوتری و یک شرکت بیمه نشان داد افرادی که ساعتی از روز خود را به ورزش اختصاص می‌دهند بسیار فعال‌تر و مفیدتر در محیط کار خویش هستند در مقابل استرس‌های ناشی از کار نیز پرتحمل‌تر هستند. حتی انجام نیم ساعت ورزش در روز کافی است، می‌توان ۳۰ دقیقه از ۶۰ دقیقه وقت ناهار را به انجام ورزش‌هایی مثل یوگا، ایروبیک و یا حتی انجام ورزش‌هایی مثل بسکتبال اختصاص داد. بیش از ۶۰ درصد این افراد معتقدند در روزهایی که ورزش می‌کنند، مهارت‌های خود را بهتر ارائه می‌دهند، عملکرد فکری و مغزی بهتری دارند و حتی توانایی آن‌ها برای انجام کارها افزایش پیدا می‌کند، تقریباً ۱۵ درصد و شاید بیشتر کارایی آنها افزایش پیدا می‌کند.

3) کمک برای داشتن قلبی سالم
ورزش باعث سلامت و سالم ماندن قلب می‌شود، البته لازم نیست حتماً برای سلامت قلب از دوی ماراتون استفاده کنید، بلکه ۳ یا ۴ روز در هفته پیاده روی آهسته آن هم به مدت ۳۰دقیقه (نیم ساعت) می‌تواند به سلامت قلب شما کمک کند و شما از ابتلا به بیماری‌های قلبی دور نگه دارد.

4) بهبود بیماری دیابت
دو سوم آمریکایی‌های مبتلا به بیماری دیابت قادر به کنترل بیماری خود نیستند و این بیماری آن‌ها را در خطر مرگ زودرس، کوری و یا از دست دادن برخی از اندامشان قرار می‌دهد. در سال‌های اخیر با افزایش اضافه وزن و عدم فعالیت افراد، آمار بیماری دیابت نیز افزایش پیدا کرده است. اما کارشناسان در مطالعات و تحقیقات اخیر خود به این نتیجه رسیده‌اند که بیماری دیابت نوع دوم با یک رژیم غذایی مناسب و برنامه ورزشی منظم قابل پیشگیری است. در بیماران مبتلا به این بیماری ورزش می‌تواند باعث کاهش قند خون و جلوگیری از وخامت بیشتر این بیماری شود.

5) بهبود کمردرد
اکثر افراد در حالت طبیعی قوز می‌کنند و صاف نمی‌ایستند یا نمی‌نشینند. بنابراین ستون فقرات آن‌ها به درستی شکل نمی‌گیرد بنابراین انجام ورزش یوگا برای این دسته از افراد بسیار توصیه می‌شود. دیگر ورزش‌ها نیز می‌تواند به افرادی که دچار کمردردهای مزمن حفیف هستند کمک کند و درد آن‌ها را کمتر کند.

6) از شر چربی‌های مخفی خلاص می‌شوید
این مورد آخر مربوط به چربی و وزن می‌شود، اما منظور آن چربی که شما از آن رنج می کشید نیست (مربوط به ظاهر و تناسب اندام) بلکه بسیار عمیق تر است و این چربی از نوع خطرناکی است که اطراف ارگان‌ها و اندام‌های داخلی بدن شما جمع می‌شود باعث بیماری دیابت و بیماری های قلبی و مشکلاتی نظیر آن‌ها می‌شود. درست مثل چربی‌هایی که باعث بزرگ شدن شکم و پهلو می‌شود. به چربی‌های داخلی «چربی‌های اندرونی یا احشایی» گفته می‌شود که با رژیم غذایی مناسب و برنامه ورزشی منظم می‌توان از بوجود آمدن آن جلوگیری کرد.
خوب این ۶ دلیل تازه را به خاطر بسپارید و از سال جدید، برنامه ورزشی خوب و منظمی را برای خود آغاز کنید و به خاطر بسپارید آیا می‌توانید تمام این مزایا را در صورت عدم ورزش از دست بدهید و آیا می‌توانید خود را به خاطر این غفلت و سهل انگاری ببخشید.


 

 

منبع: ویستا (آکاایران)

 

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 2 میانگین امتیاز : 5

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
torob

به جمع ۲۵۰ هزار نفری ما بپیوندید.

در اینستاگرام هر روز تخفیف ویژه داریم!

atisportgroup@
upfooter

برخی از مشتریان ما:

فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
atisport-moshtari3.webp
Top