شوره سر دارید؟ سرما خورده‌اید؟ شلغم بخورید

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1392/07/30
person.webp 5046
heart.webp 0

شوره سر دارید؟ سرما خورده‌اید؟ شلغم بخورید

 

یک کارشناس تغذیه گفت: شلغم را بدون پوست گرفتن و قطعه قطعه کردن و به صورت پخار پز پخت کنید. مریم شیرمستی اظهار داشت: شلغم سبزی است که از نظر طب قدیم ایران گرم و تر به شمار می‌رفته و به علاوه برای درمان اکثر دردها استفاده می شده است. وی معتقد است شلغم مواد معدنی فراوانی دارد که کلسیم و منیزیم از مهمترین این مواد است و برای رشد و نمو استخوان خصوصاً در نوجوانان، زنان باردار و زنان شیرده توصیه می شود. به گفته این کارشناس تغذیه مقداری پتاسیم نیز در شلغم وجود دارد که در تنظیم فشارخون نقش دارد و همچنین فسفر و آرسنیک موجود در این گیاه برای تقویت گلبول‌های سفید و سیستم ایمنی مفید است و از همین رو شلغم برای پیشگیری از سرماخوردگی در فصل‌های سرد سال کاربرد بیشتری دارد.

شیرمستی خاطرنشان کرد: شلغم سرشار از ویتامین‌های گروهB است که برای درمان و پیشگیری از شوره سر مفید می‌باشد و همچنین اسید فولیک موجود در آن در درمان کم خونی کارآیی دارد. وی افزود: شلغم دارای مواد معدنی است که برای پیشگیری از انواع سرطان مفید می‌باشد و همچنین در تصیفه خون و تقویت سیستم ایمنی در برابر بسیاری از بیماری‌های عفونی نقش دارد. گوگرد، ویتامین C و فیبر از دیگر مواد موجود در شلغم است که این کارشناس تغذیه از آنها نام برد و یادآوری کرد: فیبر موجود در این گیاه در کاهش اسید اوریک، تری گلیسرید و کلسترول مفید است و از سرطان روده پیشگیری می کند. شیرمستی تاکید کرد: ترکیباتی در شلغم وجود دارد که برای کاهش قند خون در افراد دیابتی مفید است و همچنین مدر بودن شلغم می تواند در دفع سنگ مثانه تاثیر گذار باشد.

وی با بیان اینکه شلغم منبع خوبی از ویتامین A است، تصریح کرد: این ویتامین برای درمان شب کوری و تقویت حافظه مفید است. این کارشناس تغذیه معتقد است موادی که در شلغم وجود دارد برای تسکین سرفه های سرماخورگی و تقویت سیستم تنفسی مفید می باشد. به گفته شیرمستی شلغم سبزی کم کالری است و در رژیم‌های لاغری جز سبزیجات آزاد محسوب می شود. وی گفت: همچنین در گذشته شلغم را به صورت پخته و له شده به صورت پمادی برای رفع ترک پا به کار می برده اند. این کارشناس تغذیه در خصوص نحوه صحیح پخت شلغم هم اظهارداشت: شلغم را با پوست و بدون اینکه قطعه قطعه شود باید پخت، زیرا قطعه قطعه کردن موجب می‌شود بخش زیادی از مواد مغذی آن وارد آب شود و هدر برود. شیرمستی خاطرنشان کرد: همچنین بهتر است موقع پخت شلغم از تماس مستقیم آن با آب جلوگیری کرد و شلغم را بر روی توری قرار داد تا با بخار آب قابلمه بخارپز شود.

 

منبع : سلامت نیوز
 

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

no-photo.webp

کریمی

0
0
1392/08/06

جالب بود. چیزایی بود که نمیدونستم. دست شما درد نکند.

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
close.webp banner-diet.gif
torob

به جمع ۲۵۰ هزار نفری ما بپیوندید.

در اینستاگرام هر روز تخفیف ویژه داریم!

atisportgroup@
upfooter

برخی از مشتریان ما:

فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
atisport-moshtari3.webp
Top