وقتی به یکباره ورزش را ترک می کنیم چه می شود؟

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1392/07/06
person.webp 5795
heart.webp 0

وقتی به یکباره ورزش را ترک می کنیم چه می شود؟


پزشکان در خصوص ترک ورزش ناگهانی به افراد هشدار می دهند زیرا می تواند باعث صدمات جدی به آنها شود. ترک ورزش که به دلایل مختلف از جمله مسافرت، تغییر و جابه جایی محل زندگی، تحصیل، امتحانات، تغییر ساعات کاری، بارداری، بیماری و یا حتی بی حوصلگی و بی انگیزگی رخ می دهد می تواند عواقب بسیار بدی بر روی سلامت فرد بگذارد. گفتنی است: از جمله این عوارض افزایش ناگهانی توده چربی بدن، بروز حس افسردگی و کلافگی، دردهای عضلانی به ویژه در ساعاتی که فرد مبتلا ورزش می نموده است و همین طور از دست رفتن توده عضلانی است.

بررسی ها نشان می دهند: برای جلوگیری از این عوارض پزشکان توصیه می کنند تا افراد با برنامه و هماهنگی با مربی ورزش خود به تدریج با کم کردن ورزش شروع کنند، حتی اگر ورزشکار حرفه ای هم نباشند و سعی کنند تا در اولین فرصت دوباره فعالیت های ورزشی خود را آغاز کنند و حین این مدت هم خودشان ورزش کنند. همین طور مادران باردار و سایر افرادی که مشکلات پزشکی دارند با مراجعه به پزشک و تایید صلاحدید و با کنترل و نظارت می توانند ورزش نمایند.

 

منبع : سیمرغ

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

no-photo.webp

علی ابراهیمی

0
0
1392/07/09

این مقاله بسیار جالب وسود مند است ,79سال سنم هست سالها ست که صبح زود ساعت 5بیدار میشوم پس از ادای فریضه نماز 20دقیقه پیا ده روی ویک ساعت حرکات یوگا انجام میدهم هر گاه به عللی چند روز ورزش را ترک کنم بدنم فورا عکس العمل نشان میدهد ودچار درد در بدن میشوم ,پس از شروع ورزش درد بر طرف میشود با این که 79سال دارم به حمد خدا از سلامتی خوبی بر خور دارم وروزی 2الی3ساعت در فیسبوک وانتر نت مشغولم این توضیح برای این نوشتم تا تشویقی باشد برای جوا وا نان وانها یی که طالب سلامتی هستند ضمنا به هیچ نوغ دود ومواد مضر والکل الوده نیستم .موفق باشید .

پاسخ آتی اسپرت : سلام جناب ابراهیمی عزیز..... واقعا بهتون تبریک میگیم و ممنونیم بخاطر اینکه تجربیاتتون و در اختیار دوستان عزیزمون قرار میدید ...... از خدا براتون آرزوی سلامتی روز افزون داریم ..... موفق باشید

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
close.webp banner-diet.gif
torob

به جمع ۲۵۰ هزار نفری ما بپیوندید.

در اینستاگرام هر روز تخفیف ویژه داریم!

atisportgroup@
upfooter

برخی از مشتریان ما:

فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
atisport-moshtari3.webp
Top