درباره لوزه سوم چه می دانید؟

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1392/06/24
person.webp 5613
heart.webp 0

درباره لوزه سوم چه می دانید؟

 

مدیرگروه گوش، حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یکی از علل عمده التهاب لوزه سوم، سرماخوردگی مکرر است. دکتر محمدرضا شریفیان تصریح کرد: لوزه سوم در کودکان به عنوان یک مخزن عفونت‌ عمل می‌کند و به دلیل ضعف سیستم ایمنی در آنان، عفونت دستگاه تنفسی بیشتر اتفاق می‌افتد. وی اظهار کرد: لوزه سوم جزو تشکیلات لنفاوی حلق است که وظیفه دفاع از بدن در مقابل تهاجم میکروب‌ها و قارچ‌ها را بر عهده دارد. شریفیان با اشاره به اینکه لوزه سوم در پشت زبان کوچک قرار دارد و با معاینه مستقیم قابل مشاهده نیست، عنوان کرد: التهاب لوزه سوم در سنین دو تا سه سالگی رخ می‌دهد و همچنین در سنین پنج سالگی نیز به اوج خود می‌رسد و پس از آن در افراد بالغ به طورکلی محو می‌شود. وی اظهار کرد: بزرگی بیش از حد لوزه سوم در کودکان بر اثر آلرژی، عفونت‌های حلق و دستگاه تنفسی است. در صورت شدید بودن التهاب لوزه سوم، کودک در حین خواب خرخر می‌کند و همچنین از طریق دهان تنفس می‌کند.

وی در خصوص علایم بروز سینوزیت خاطرنشان کرد: ترشحات چرکی بینی و حلق، بی‌اشتهایی و عدم رشد، از جمله علائم بروز سینوزیت است که تشخیص اولیه آن توسط متخصصین اطفال، گوش، حلق و بینی یا پزشک عمومی صورت می‌گیرد. شریفیان در خصوص لزوم برداشتن لوزه سوم، اظهار کرد: لوزه سوم در صورت بروز عوارض باید برداشته شود و نبود آن به دلیل نقش دفاعی کمرنگی که ایفا می‌کند مشکلی برای بدن ایجاد نمی‌کند وی تصریح کرد: در صورتی که درمان طبی، استفاده از آنتی بیوتیک و داروی ضد حساسیت در درمان التهاب لوزه سوم مفید نبود برای بهبود مشکل انجام عمل جراحی توصیه می‌شود. شریفیان در پایان توصیه کرد: والدین باید علائم تنفسی کودک را در حین خواب جدی بگیرند زیرا این عارضه ممکن است منجر به تغییر در صورت، فک و دندان‌های کودک شود.

 

منبع : سلامت سیمرغ

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
torob

به جمع ۲۵۰ هزار نفری ما بپیوندید.

در اینستاگرام هر روز تخفیف ویژه داریم!

atisportgroup@
upfooter

برخی از مشتریان ما:

فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
atisport-moshtari3.webp
Top