ورزشی که قلب دیابتی ها را 10 سال جوان تر می کند

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1392/06/19
person.webp 5376
heart.webp 0

ورزشی که قلب دیابتی ها را 10 سال جوان تر می کند


محققان دانمارکی با بررسی تعدادی از افرادی که مبتلا به دیابت نوع دو بودند، دریافتند فوتبال بازی کردن کارایی قلبی این افراد را بالا می‌برد و فشارخون آنها را کاهش می‌دهد. تحقیقاتی که در دانشگاه کپنهاگن دانمارک انجام شده است نشان می‌دهد انجام فوتبال کارآیی قلب را بالا می‌برد و توانایی ورزشی افرادی که مبتلا به «دیابت نوع دو» هستند را افزایش می‌دهد. فوتبال بازی کردن نیاز به مصرف دارو را در این افراد کاهش می‌دهد. تحقیقاتی در این زمینه در مجله پزشکی و علم ورزش منتشر شده است. این مطالعات بر روی 21 مرد مبتلا به «دیابت نوع 2» که بین 37 تا 60 سال سن داشتند، انجام شد.

«جاکوب اشمیت» مدیر این تحقیقات می‌گوید: «ما متوجه شدیم فوتبال بازی کردن می‌تواند انعطاف قلب را بالا ببرد و باعث شود ماهیچه‌های قلب تا 29 درصد سریع‌تر کار کنند. این بدین معناست که بعد از 3 ماه فوتبال، قلب 10 سال جوان‌تر می‌شود. بسیاری از افرادی که «دیابت نوع 2» دارند ماهیچه‌های قلبشان انعطاف‌پذیر نیست و خطر حمله‌ قلبی آنها را تهدید می‌کند. با انجام فوتبال کارایی قلب 23 درصد افزایش می‌یابد».در ابتدای مطالعات 60 درصد از افراد فشار خون بالایی داشتند اما بعد از برنامه‌ فوتبال نیاز این افراد به دارو بسیار کاهش یافت.

هم‌چنین این مطالعات نشان داد که دریافت اکسیژن تا 12 درصد در این افراد افزایش یافت و توانایی ورزشی آنها 42 درصد بالا رفت. بهتر شدن شرایط فیزیکی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 باعث می‌شود خطر ابتلا به بیماری‌های وابسته به آن کاهش یابد. نتایج تحقیقات علاقه افراد به ورزش را دو برابر کرده است، فوتبال برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مناسب است.

 

منبع : سلامت سیمرغ

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
torob

به جمع ۲۵۰ هزار نفری ما بپیوندید.

در اینستاگرام هر روز تخفیف ویژه داریم!

atisportgroup@
upfooter

برخی از مشتریان ما:

فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
atisport-moshtari3.webp
Top