مصرف زیاد شیر گاو در کودکان باعث کم خونی می‌شود

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1392/06/04
person.webp 5765
heart.webp 0

مصرف زیاد شیر گاو در کودکان باعث کم خونی می‌شود


یک متخصص اطفال‌ از نقش موثر آهن در کودکان برای زندگی سالم خبر داد. دکتر فاطمه شیرنژاد در­گفت­ و­گو با (ایسنا) ، گفت: مهمترین دلیل کم‌ خونی ناشی از کمبود آهن در کودکان، عدم مصرف­ کافی مواد غذایی حاوی آهن است. شیرنژاد با اشاره به اینکه علت دیگر کمبود آهن در کودکان مصرف شیر در سطح زیاد است، افزود: شیرگاو حاوی مقدار بسیار­ کمی آهن بوده و ­مصرف زیاد آن ­ممکن ­است ­به­ کمبود آهن­ منجر ­شود.

وی در خصوص بهبود­ رژیم غذایی کودک مهمترین راه پیشگیری و درمان را کمبود آهن دانست و اظهار کرد: شیرمادر، حبوبات، جگر و آب آلو، تخم مرغ، گوشت، ماهی، کشمش و اسفناج از جمله مواد غذایی هستند که از کمبود آهن جلوگیری می‌کنند. این متخصص اطفال ادامه داد: خستگی­ و­ ضعف، رنگ پریدگی چهره، بی‌اشتهایی، تحریک ‌پذیری، افزایش احتمال عفونت، ضربان قلب نامنظم، مشکلات رفتاری و اشتیاق به خوردن مواد غیرخوراکی مانند یخ یا خاک از جمله علائم کم ‌خونی فقر آهن هستند.

شیرنژاد تصریح کرد: در شیرخواران در صورت سلامت مادر، میزان ذخایر آهن و آهن موجود در شیر مادر تا ۶ ماه اول زندگی کافی است ولی در مورد نوزادانی که با وزن کم متولد می‌شوند ذخایر آهن کم بوده و باید از زمان ۲ برابر شدن وزنشان آهن به صورت قطره خوراکی خورانده شود.وی خاطرنشان کرد: میزان آهن مصرفی، روزانه ۵۰ تا ۲۰۰ میلی گرم برای بالغین و ۶ میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن برای کودکان زیر۶ سال و ۱ تا ۲ میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن برای کودکان زیر ۲ سال است.

 

منبع : سلامت نیوز

 

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

no-photo.webp

haleh

0
0
1392/06/10

mammon nemidonestam

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
close.webp banner-diet.gif
torob

به جمع ۲۵۰ هزار نفری ما بپیوندید.

در اینستاگرام هر روز تخفیف ویژه داریم!

atisportgroup@
upfooter

برخی از مشتریان ما:

فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
atisport-moshtari3.webp
Top