گوجه فرنگی و مقابله با ۱۰ بیماری

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1392/04/17
person.webp 5188
heart.webp 0

گوجه فرنگی و مقابله با ۱۰ بیماری

 

 كارشناس ارشد تغذیه انستیتو تغذیه و صنایع غذایی كشور گفت: مصرف گوجه فرنگی سبب جلوگیری از ابتلا و یا مبارزه با دستكم ۱۰ بیماری مانند دیابت نوع ۲، حملات قلبی، گرفتگی‌های عروق، انواع سرطان مانند سرطان پوست و پروستات، چاقی مفرط، بیماریهای مزمن مانند روماتیسم، افسردگی، بیماریهای عفونی و یبوست می‌شود. منیریه دادخواه افزود: مصرف مستمر گوجه فرنگی، فرآورده‌ها و عصاره‌های آن به دلیل دارا بودن خواص بیشمار مانند ویتامین C، كمك زیادی به حفظ و احیای سلامت افراد می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ؛ به طور مثال این گیاه به دلیل ویتامین C بسیار موجب رقیق كردن خون و پلاكتهای آن و درنتیجه جلوگیری از چسبندگی و ایجاد لخته خون در رگها و قلب می‌شود. وی اظهار داشت: استفاده منظم از این ماده غذایی در روز به سلامت قلب وعروق كمك كرده و از بروز حملات قلبی می‌كاهد. به گفته دادخواه، گوجه فرنگی از سبزیجات پر مصرف تابستانی است كه سرشار از ویتامین C، املاح معدنی، پتاسیم، فیبر غذایی، رنگ دانه گیاهی و لیكوپن است. این كارشناس تغذیه ادامه داد: لیكوپن یك آنتی‌اكسیدان قوی است. لیكوپن در گوجه فرنگی تازه با مقدار فراوان یافت می‌شود. مصرف این ماده به حفاظت در برابر سرطان بسیار موثر است و از پیشگیری و ابتلا به سرطان كمك می‌كند. وی افزود: همچنین وجود لیكوپن در این سبزی به سلامت پروستات در مردان كمك كرده به طوری كه توصیه می‌شود مردان گوجه فرنگی و فرآورده‌های آن را به طور روزانه مصرف نمایند تا از بروز سرطان پروستات در امان باشند.

دادخواه گفت: در طب سنتی از گوجه فرنگی و عصاره‌های آن به دلیل تركیبات آنتی‌اكسیدان وضد التهاب آن از بروز برخی بیماری‌های مزمن و التهابی مانند روماتیسم پیشگیری می‌كند. دادخواه با اشاره به اینكه گوجه فرنگی هم به‌صورت خام و پخته می‌توان مصرف كرد گفت: مصرف پخته گوجه فرنگی در جذب رنگ دانه‌های آن بسیار موثر است و حرارت دادن به گوجه فرنگی و یا كمی تفت دادن در روغن به جذب بهتر رنگ دانه‌های لیكوپن كمك می‌كند. وی توصیه كرد: برای استفاده از ویتامین‌ها و خواص مفید آنها باید گوجه فرنگی را به محض برش زدن مصرف كرد، زیرا این ماده غذایی پس از برش زدن با اكسیژن هوا تركیب شده و خاصیت آنتی‌اكسیدانی و ویتامین C آن از بین می‌برد. كارشناس ارشد تغذیه انستیتو تغذیه و صنایع غذایی كشور افزود: وجود پتاسیم در این ماده غذایی به كنترل فشار خون كمك می‌كند و به‌عنوان یك میان‌وعده بسیار مناسب برای همه افراد در سنین مختلف توصیه می‌شود. این سبزی برای افرادی كه می‌خواهند وزن خود را كاهش دهند مناسب است.

 

منبع : سلامت نیوز

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
torob

به جمع ۲۵۰ هزار نفری ما بپیوندید.

در اینستاگرام هر روز تخفیف ویژه داریم!

atisportgroup@
upfooter

برخی از مشتریان ما:

فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
atisport-moshtari3.webp
Top