خواص بی نظیر ترپچه

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1392/03/29
person.webp 8908
heart.webp 6

خواص بی نظیر ترپچه

 

مصرف منظم سبزیجات علاوه بر سلامتی بدن و نشاط و تندرستی به تنظیم قند خون و بهبود عملکرد بدن کمک می‌کند، یکی از موارد پرمصرف سبزیجات، تربچه است.

به گفته "دالوند" کارشناس تغذیه: تربچه یکی گیاهان بومی کشورهای آسیای جنوبی است که در این کشورها ابتدا جزو داروهای گیاهی بود و رفته رفته مردمان این منطقه آن را وارد سبد غذایی خود کردند با توجه به این که تربچه در همه شرایط آب و هوایی قابلیت کشت دارد، خیلی سریع تکثیر شد و به نقاط دیگر جهان راه یافت. وی افزود: تربچه گیاهی است یک ساله که ارتفاع آن تا یک متر هم می‌رسد، برگ‌های ناصاف و کرک‌دار دارد و در دو نوع تربچه سفید و قرمز کشت می‌شود.

وی "دالوند" ادامه داد: تربچه جزو سبزیجاتی است که در سبد غذایی خانوارهای ایرانی قرار دارد و معمولا در کنار سایر سبزی‌جات از جمله تره، نعناع و ریحان مورد استفاده قرار می‌گیرد و از جهتی برای تزیین در سفره‌ها نیز مصرف می‌شود .دالوند تصریح کرد: تربچه دارای کمی مواد قندی، نشاسته و مواد چرب و هیدروکربنه است که ویتامین‌های گروه ب و ث را نیز در خود جای داده است، آب تربچه دارای خاصیت پاک‌کنندگی و نرم سازی مخاط بینی، معده، کیسه صفرا و ریه‌هاست و به دلیل بالابودن فیبر بالا در درمان یبوست مفید است.
وی توصیه کرد: هنگام خرید تربچه اعم از تربچه سفید و قرمز، تربچه‌ها سالم و تازه باشند، پوستی شفاف اندکی سفت و بدون چین و چروک داشته باشد، معمولا اگر تربچه خیلی تند بوده و حالت ترد بودن به خود گرفته باشد، نشان از تازگی آن است و باید از استفاده تربچه‌های خیلی بزرگ و خیلی کوچک خودداری شود. او افزود: اگر تصمیم دارید تربچه را در مدت زمان طولانی نگهداری کنید باید آن را خوب شسته، بعد داخل یک نایلون فریزری قرار دهید و سپس آن را داخل یخچال بگذارید که به مدت دو هفته قابل نگهداری است، البته باید از یخ‌زدگی آن جلوگیری شود.

 

منبع : گروه سلامت پرداد

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 6

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 2 میانگین امتیاز : 5

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
torob

به جمع ۲۵۰ هزار نفری ما بپیوندید.

در اینستاگرام هر روز تخفیف ویژه داریم!

atisportgroup@
upfooter

برخی از مشتریان ما:

فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
atisport-moshtari3.webp
Top