خوراکی مفید چیست ؟

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1392/03/25
person.webp 5909
heart.webp 0

خوراکی مفید چیست ؟

 

کارشناسان تغذيه همواره تاکيد دارند که بدن انسان به مصرف مجموعه اي کامل از مواد خوراکي نياز دارد تا به لحاظ جسمي و رواني سالم بماند و به زندگي ادامه دهد. مواد خوراکي فرآوري شده اغلب حاوي مقادير پاييني از مواد مغذي هستند و مصرف آن ها به دليل از دست دادن بسياري ازريزمغذي هاي حياتي در حين عمليات فرآوري حتي مي تواند براي بدن مضر باشد.به گزارش سايت تخصصي ارگانيک، در اين ميان برخي از خوردني ها هستند که مي توانند تا حد امکان املاح و ريزمغذي هاي ضروري را به بدن برسانند که بهترين و مفيدترين آنها عبارتند از:

1- کلم پيچ: اين ماده خوراکي جزء مغذي ترين خوردني ها به حساب مي آيد که سرشار از مواد معدني، ويتامين ها،  فيبر خوراکي و آمينواسيدهاست. همچنين اين ماده خوراکي به دليل دارا بودن آنتي اکسيدان  از التهاب و سرطان جلوگيري مي کند و در عين حال بسيار خوشمزه و سالم است.

2- شاهدانه: شاهدانه داروخانه طبيعي در آشپزخانه شماست. اين ماده خوراکي سرشار از پروتئين، فيبر خوراکي، اسيدهاي چرب ضروري، آنتي اکسيدان ها، آمينواسيدها، ويتامين ها و مواد معدني است. اين دانه زود هضم جزو موادي است که چندين خاصيت مفيد براي بدن دارد و در عين حال مصرف آن راحت است.

3- شکلات: دانه هاي کاکائو سرشار از مواد مغذي هستند و دانشمندان هنوز نتوانسته اند تمامي فوايد اين دانه  کوچک را شناسايي کنند. وجود املاح معدني، ويتامين ها و چندين نوع آنتي اکسيدان در اين ماده خوراکي براي سلامت قلب و پوست فوق العاده سودمند است و نوعي مواد شيميايي را در مغز آزاد مي کند که به انسان احساس رضايت از زندگي مي دهد.

4- بروکلي: براي داشتن دستگاه گوارشي سالم و کاهش خطر ابتلا به سرطان، مصرف اين ماده خوراکي توصيه مي شود که بسيار هم خوش طعم و خوشمزه است.

5- اسفناج: براي بهره بردن از فوايد اين ماده خوراکي از مصرف محصولات کنسرو شده آن بپرهيزيد اما اسفناج تازه منبع غني از پروتئين، انواع آنتي اکسيدان ها و فيبر خوراکي است.

6- انواع توت ها: بر خلاف ميوه هاي ديگر، انواع توت ها حاوي مواد قندي کمتري هستند و منابع غني از ويتامين هاي مفيد، مواد معدني و آنتي اکسيدان ها محسوب مي شوند.

 

منبع : سلامت سیمرغ

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

no-photo.webp

شهین

0
0
1392/05/13

خوب بود .اما کافی نبود خیلی خوراکی های دیگه مانند :سیر \تخم کتان وانار وساردین و....هم ضد سرطان ضمنا جزئی از خوراکی های خوب محسوب میشن.

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
close.webp banner-diet.gif
torob

به جمع ۲۵۰ هزار نفری ما بپیوندید.

در اینستاگرام هر روز تخفیف ویژه داریم!

atisportgroup@
upfooter

برخی از مشتریان ما:

فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
atisport-moshtari3.webp
Top