شکلات سیاه و تاثیر آن بر سلامتی

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1392/03/19
person.webp 5526
heart.webp 0

شکلات سیاه و تاثیر آن بر سلامتی

 

پژوهشگران علوم پزشکی می گویند بررسی های صورت گرفته تاکید می کند که شکلات سیاه حاوی کاکائوی زیاد و همچنین شکلات‌هایی که درصد کاکائوی آن‌ها ناچیز است به این نتیجه رسیدند مصرف منظم روزانه ۲۰ گرم شکلات سیاه ۷۰ درصد باعث بهبود جریان خون می‌شود .

نتایج یک تحقیق در آمریکا نشان داد که مصرف شکلات سیاه فواید زیادی برای سلامتی دارد چراکه با مصرف آن مواد معدنی مورد نیاز بدن تامین می شود.این تحقیق نشان می دهد که شکلات سرشار از مواد معدنی است و خوردن یک مربع کوچک از شکلات باعث می شود مواد معدنی مانند منیزیم، فسفر، پتاسیم، آهن، روی و ویتامین ها به خصوص ویتامین های گروه B مورد نیاز بدن تامین شود.در واقع شکلات دوستی است که پنج فایده را به بدن انسان می رساند.

شکلات سیاه سرشار از کاکائو است. این شکلات نه تنها خوشمزه است بلکه فلاونوئیدهای موجود در آن کارکردهای شناختی ما را بهبود می بخشد.این تنها خاصیت مصرف شکلات نیست بلکه مصرف آن فواید دیگری نیز دارد.

شکلات ضد افسردگی است و خوردن آن موجب رفع چین و چروک در پوست بدن می شود. همچنین شکلات به پیشگیری از بیماری های قلبی -عروقی کمک می کند و مانع از ایجاد فشار خون بالا در افراد می شود.البته شکلات و کاکائو را باید با احتیاط مصرف کرد. برای این منظور باید شکلات سیاه را انتخاب و از مصرف بیسکویت های کاکائویی و سایر کرم های شکلاتی پرهیز کرد.

شکلات سیاه که حاوی خمیر کاکائوست، از نظر وجود مواد مغذی نیز غنی است، از جمله: پلی فنول، منیزیم (۲۰۶ میلی گرم/۱۰۰ گرم)، فیبر (۱۱ گرم/۱۰۰ گرم)، فنیلتیلامین…ضمناً شکلات سیاه سرشار از فیبر است زیرا در هر ۱۰۰ گرمش به طور متوسط ۵/۷ تا ۱۱ گرم فیبر وجود دارد .همچنین محققان تاکید می کنند که مصرف روزانه دو تکه کوچک شکلات تخته ای سیاه رنگ نه تنها کلسترول بد خون را پایین می آورد، باعث کاهش فشار خون سیستولیک نیز می شود. شکلات سیاه حاوی تانین نیز می باشد، تانین جزئی از پلی فنول ها خصوصاً فلاون است. آنها مولکول هایی هستند که اثر آنتی اکسیدانی دارند: آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد مقابله می کنند، رادیکال های آزادی که به بافت ها آسیب می زنند و در نتیجه باعث عوارض قلبی می شوند.شکلات سیاه با تأمین ۱۳ تا ۲۰ درصدی سهم روزانۀ پلی فنول، محافظت از سیستم قلب عروقی را تضمین می کند.

 

منبع : سایت پزشکان بدون مرز

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

no-photo.webp

دکتر اذری

0
0
1392/05/01

خیلی خوب ومفید بود متشکر ازشما.

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
close.webp banner-diet.gif
torob

به جمع ۲۵۰ هزار نفری ما بپیوندید.

در اینستاگرام هر روز تخفیف ویژه داریم!

atisportgroup@
upfooter

برخی از مشتریان ما:

فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
atisport-moshtari3.webp
Top