زندگی بی تحرک یک مشکل جهانی برای سلامت جامعه

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1390/11/08
person.webp 7316
heart.webp 0


زندگی بی تحرک علت عمده مرگ و میر بیماری و ناتوانی می باشد .

حدوداً ٢ میلیون مرگ هر سال به علت عدم فعالیت بدنی اتفاق می افتد و یافته های اولیه از تحقیق سازمان بهداشت جهانی   حاکی از آن است که زندگی بی تحرک یکی از ١٠ علت عمده مرگ و میر و ناتوانی در جهان می باشد . عدم فعالیت بدنی باعث افزایش تمام انواع مرگ و میر ، ٢ برابر شدن خطر بیماریهای قلبی عروقی ، نوع ٢ دیابت و چاقی می شود . همچنین خطر سرطان روده و پستان ، بالا رفتن فشار خون ، اختلالات چربی ، استئوپروز ، افسردگی و اضطراب را افزایش می دهد .     میزان بی تحرکی در تمام کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه بالاست . در کشورهای توسعه یافته بیش از نیمی از بالغین به اندازه کافی تحرک ندارند.

- این مساله درشهرهای بزرگ کشورهای توسعه یافته که به سرعت هم رشد می کنند مشکل  عمده تری می  باشد . شلوغی ، فقر ، جنایت ، ترافیک ، آلودگی هوا و فقدان پارک و امکانات ورزشی و تفریحی و پیاده رو ، انتخاب فعالیت بدنی را مشکل می کند .

- حتی در مناطق روستائی کشورهای در حال توسعه ، وقت گذرانی غیر فعال ، مثل تماشای تلویزیون در حال افزایش است . نتیجه آن افزایش میزان چاقی ، دیابت ، و بیماریهای قلبی عروقی است . در کل دنیا ، بجز مناطق جنوبی صحرای آفریقا ، بیماریهای مزمن جزو علل اصلی مرگ و میر هستند . غذای غیر سالم ، اضافه کالری ، بی تحرکی ، چاقی و سایر بیماریهای مزمن مربوط به آنها عمده ترین مشکل بهداشتی جامعه در اکثر کشورهای جهان می باشند .

اطلاعات جمع آوری شده در تحقیقات بهداشتی تمام مناطق جهان تقریباً ثابت است . نسبت افراد بزرگسال که بی تحرک یا نزدیک به آن هستند بین ٦٠% تا ٨٥% متغیر است .

سازمان بهداشتی جهانی اخیراً مقادیر جهانی بیماری ایجاد شده از ٢٢ عامل خطر ساز که شامل بی تحرکی بدنی نیز می شود را مورد ارزیابی قرار داده است . نتایج این تحقیق در گزارش بهداشت جهانی سال ٢٠٠٢ منتشر خواهد شد . مشخص است که بی تحرکی بدنی مشکل بهداشتی عمومی عمده ای می باشد که تعداد بسیاری از مردم را در تمام نقاط جهان مبتلا کرده است . اقدامات مؤثر بهداشت عمومی به صورت فوری برای ترویج انجام فعالیت بدنی و بهبود بهداشت عمومی در سراسر نقاط دنیا مورد نیاز است .

 

 

منبع:www.iranhealers.com

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
torob

به جمع ۲۵۰ هزار نفری ما بپیوندید.

در اینستاگرام هر روز تخفیف ویژه داریم!

atisportgroup@
upfooter

برخی از مشتریان ما:

فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
atisport-moshtari3.webp
Top