تاثیر صخره نوردی در تناسب اندام

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تاریخ ویرایش: 1400/05/26
ورود مقاله: 1392/02/03
person.webp 9553
heart.webp 0

تاثیر صخره نوردی در تناسب اندام

 

هنگام انجام دادن این ورزش به‌شدت باید مواظب باشید كه نیفتید، بنابراین مجالی برای چك كردن میزان ضربان قلب یا نگاه كردن به ساعت و اندازه گرفتن مدت زمانی كه مشغول انجام ورزش هستید ندارید.. همچنین تمركز زیادی كه روی حفظ جان‌تان خواهید داشت باعث می‌شود به این فكر نكنید كه جسم‌تان در حال انجام كار طاقت‌فرسایی است. بنابراین به جای شكل گرفتن آن به‌عنوان یك ورزش خسته‌كننده، در ذهن‌تان به‌عنوان یك ورزش هیجانی نقش می‌بندد كه مایلید آن را ادامه دهید. این ورزش به‌ویژه برای زنان ورزش مناسبی است و توصیه می‌شود، زیرا علاوه بر پاها و بازوها، ماهیچه‌های شكمی را نیز تقویت می‌كند. ممكن است ابتدا انجام دادن این ورزش به‌نظرتان خیلی دور از دسترس باشد ولی از آنجا كه علاقه‌مندان به این ورزش روزبه‌روز بیشتر می‌شوند، باشگاه‌های صخره‌نوردی نیز فعال‌تر شده و با ثبت‌نام در آن‌ها می‌توانید هیجان و در عین حال سلامت را تجربه كنید.

نگاه طرفداران: طرفداران این ورزش معتقدند تنها با مدت كمی صخره‌نوردی میزان كالری‌ای كه سوزانده می‌شود بسیار بیشتر از ساعت‌های طولانی دویدن است. علاوه بر این، تمام مدت احتیاجی نیست كه افراد روی دیوار باشند بلكه مدتی را باید برای فكر كردن به انتخاب مسیر روی دیوار اختصاص دهند كه با این كار قدرت تمركز افراد هم به‌صورت چشمگیری بالا خواهد رفت و یكی از ورزش‌هایی است كه هم برای ذهن و هم برای جسم مفید است.
نگاه منتقدان: البته در آن سوی قضیه هم عده‌ای هستند كه معتقدند ورزش‌های بهتری نسبت به این ورزش وجود دارد. به گفته آن‌ها پیش از انجام این ورزش به هر حال باید تمرینات بدنسازی را آغاز كرد تا بدن آمادگی داشته باشد و همان تمرینات چیزی است كه خیلی‌ها از آن فرار می‌كنند و باعث می‌شود به‌طور كلی ورزش كردن را كنار بگذارند. علاوه بر این‌ها، این ورزش احتیاج به تجهیزاتی دارد كه ممكن است همه افراد از پس خرید آن‌ها برنیایند و بنابراین نمی‌توان این ورزش را به عموم افراد جامعه توصیه كرد.

 

 

منبع: سلامت سیمرغ

 

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
torob

به جمع ۲۵۰ هزار نفری ما بپیوندید.

در اینستاگرام هر روز تخفیف ویژه داریم!

atisportgroup@
upfooter

برخی از مشتریان ما:

فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
atisport-moshtari3.webp
Top