عوارض کراتین

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1392/01/31
person.webp 6868
heart.webp 0

عوارض کراتین

 

تحقیقات نشان دادند كه مكمل كراتین باعث می‌شود كه مولكول كراتین در داخل عضلات به دام بیفتد و از ترشح كراتین در ادرار جلوگیری می‌كند.كراتینین محصول نهایی كراتین در بدن است كه از طریق ادرار از بدن دفع می شود. افزایش مكمل كراتین، باعث افزایش كراتینین در خون می شود.

ترشح كراتینین به عنوان یك شاخص عملكرد درست كلیه استفاده می شود. جالب است كه بدانید افزایش كراتینین در خون، در نارسایی كلیه نیز اتفاق می‌افتد كه در بیشتر موارد در مراحل پیشرفته نیاز به پیوند كلیه می‌باشد.
به عبارت دیگر، ورزشكارانی كه از مكمل كراتین استفاده می كنند، و نیاز به كاهش وزن شدید در كوتاه مدت دارند، و برای كاهش وزن از كاهش میزان آب بدن استفاده می كنند ( كه این روش هم بسیار مخاطره‌آمیز بوده و ممكن است عوارض جبران ناپذیری در بدن داشته‌باشد )، چند برابر بیشتر كلیه خود را در معرض خطر قرار می دهند چون به زبان ساده، این كار باعث جمع شدن مواد سمی در كلیه می شود و این مواد سلولهای كلیه را از بین می برند. از بین رفتن سلولهای كلیه، این سلولها نمی توانند به صورت كامل ترمیم شوند.

سایر عوارض كراتین به صورت خلاصه عبارتند از : افزایش وزن، كرامپ ( درد ) عضلانی، كشیدگی عضلات، ناراحتی معده، اسهال، سرگیجه، افزایش فشار خون، اختلال عملكرد كلیه، اختلال عملكرد كبد. كراتین نباید در كسانی كه بیماری كلیوی، بیماری كبدی و بیماری فشار خون دارند استفاده شود.

كراتین با بسیاری از داروها تداخل دارد و اگر از دارویی استفاده می‌كنید حتما با پزشك خود درمیان بگذارید، داروهایی مانند داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی ( آسپیرین، استامینوفن، ایندومتاسین، ناپروكسن، دیكلوفناك، ... ،‌ سایمیتیدین، پسودوافدرین، ...)

بحث نهایی :


باید گفت كه تحقیقات بر روی كراتین همچنان ادامه دارد.

 هیچ دانشمندی نمی‌تواند بگوید كراتین یك مكمل بی خطر است و با هر میزان و به هر شكلی كه استفاده شود هیچ عارضه‌ای ندارد.

( چیزی كه متاسفانه در برخی از سایت‌ها توسط افرادی بی‌مسئولیت، بی‌اطلاع و شاید سودجو گفته می‌شود. شما نباید از فروشنده كراتین انتظار داشته‌باشید كه به شما بگوید این مكمل ممكن است شما را بكشد.) كراتین شاید به صورت طبیعی در عضله وجود داشته‌باشد ولی مكمل كراتین با روشهای شیمیایی تهیه شده‌است. به یاد داشته‌باشید تا زمانی كه كلیه یك انسان هفتاد درصد توان و كارایی خود را از دست ندهد، هیچ علائمی از بیماری كلیوی ظاهر نمی شود. پس اگر قرار باشد كراتین به كلیه شما آسیب بزند علائم این آسیب شاید سالها بعد بروز كند.

 ( چون با هر سال افزایش سن به صورت طبیعی مقداری از كارایی كلیه ما كم می شود، البته به مقدار بسیار ناچیز كه در شرایط معمول بدون علامت است. اما اگر ما این تعادل را با مصرف كراتین برهم بزنیم. ....)

اگر شما مایلید كه مكمل طبیعی كراتین، استفاده كنید بهتر است ماهیچه بخورید.

اگر خواستید هر مكملی را استفاده كنید باید از تمام عوارض آن اطلاع داشته‌باشید و از منابع علمی و معتبر، این اطلاعات را دریافت نمایید.

كراتین می‌تواند شما را بكشد. اگر خواستید با كراتین خود‌كشی كنید آنرا با آب فراوان استفاده كنید.

به یاد داشته‌باشید كه چقدر خنده‌دار می‌شد اگر فردوسی از پهلوانان اسطوره‌ای ما اینگونه یاد می كرد : رستم كراتین، اسفندیار متان، سهراب‌‌پودری. ...

 

منبع : گروه سلامت سیمرغ

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

no-photo.webp

saeed hayati

0
0
1392/07/01

ممنووون! اطلاع رسانیتون خیلی خوب بود.

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
close.webp banner-diet.gif
torob

به جمع ۲۵۰ هزار نفری ما بپیوندید.

در اینستاگرام هر روز تخفیف ویژه داریم!

atisportgroup@
upfooter

برخی از مشتریان ما:

فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
atisport-moshtari3.webp
Top