شیرینی های ممنوع در ایام نوروز

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1391/12/19
person.webp 5344
heart.webp 0

شیرینی های ممنوع در ایام نوروز


از آنجا که برخی از افراد در ایام نوروز و گاه در یک روز به دفعات به دید و بازدید می روند، باید با یک برنامه ریزی مناسب غذایی از زیاده روی در مصرف میوه و تنقلات جلوگیری کنند.
افراد باید با برنامه ریزی در دید و بازدید اول از بین میوه ها خیار مصرف کرده چرا که این میوه کم کالری است و در دید و بازدیدهای بعدی نیز برخی از میوه ها و تنقلات را انتخاب کرده و از زیاده روی جداً پرهیز کنند.
مصرف چای در هر دید و بازدیدی در صورتی که با قند مصرف نشود، منعی ندارد اما افراد باید سعی کنند که در مصرف شیرینی نیز زیاده روی نکنند.
شیرینی نوروز باید کوچک و بند انگشتی و ترجیحاً از نوع شیرینی های نان نخودی، برنجی یا گردویی کوچک باشد و از مصرف شیرینی تر پرهیز شود.
شیرینی تر و شیرینی های بزرگ خامه ای در نوروز جایگاهی ندارد چرا که از این نوع شیرینی ها در هفته آن هم در زمان عصر یک یا دو بار استفاده می شود نه در ایام نوروز و در هر دید و بازدیدی، از سوی دیگر قرار دادن شیرینی تر روی میز پذیرایی در مدت زمان طولانی منجر به فاسد شدن آن می شود.
دیابتی ها باید در ایام نوروز از نظر تغذیه ای بیش از سایرین مراعات کنند این در حالی است که برخی از بیماران دیابتی بیماری خود را در نزد بستگان خود پنهان کرده و پنهان کردن این موضوع موجب زیاده روی در مصرف برخی از مواد غذایی می شود که برای آنها مضر است.

توی مهمونی ها حواستون به شیرینی خوردنتون باشه.

- کلاً تو شیرینی های ایرانی ادویه و اسانسهای خاصی استفاده میشه که مهمترینشان هل و زعفران و گلاب هستند. شما می تونید از این اسانسها بنفع خودتون استفاده کنید. مثلاً هل و بادام به شما یادآوری باقلوا رو می کنند بدون اینکه اون همه کالری داشته باشند!
- شیرینی هایی که توی سینی پخش می شوند
(مثلاً بیسکوییت) حتماً داخلشان از روغن جامد و یا کره استفاده شده! این شیرینی ها راحت بالای ۱۰۰ کالری دارند.
- شیرینی های سرخ کرده مثل قطاب چون داخلشون هم زرده تخم مرغ دارند و هم روغن هر کدام حدود ۱۵۰ کالری دارند!
- شیرینهایی که قالب زده میشوند حتماً روغن جامد دارند.
- حواستون به کیک هم باشه. اگه خودتون درست نکردید پیشنهاد می کنم فقط یه کمی ازش بخورید. کیک های آماده بیرون برشی بین ۱۲۰۰-۶۰۰ کالری دارند. بسته به اینکه خامه و شکلات هم دارند یا نه؟
قانون کلی اینه که شیرینی عید که اندازه یه حبه قند باشه حدود ۵۰ کالری داره.


منبع: سلامت سیمرغ

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
torob

به جمع ۲۵۰ هزار نفری ما بپیوندید.

در اینستاگرام هر روز تخفیف ویژه داریم!

atisportgroup@
upfooter

برخی از مشتریان ما:

فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
atisport-moshtari3.webp
Top