7 تمرین ورزشی جهت قوی کردن همه عضلات بدن به همراه تصویر

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تاریخ ویرایش: 1400/10/27
ورود مقاله: 1391/10/17
person.webp 44488
heart.webp 11

7 تمرین ورزشی جهت قوی کردن همه عضلات بدن به همراه تصویر

 

صحیح راه رفتن و ایستادن، تأثیر زیادی بر روی اندام ما دارد. اگر حوصله دارید، در فضای آزاد ورزش كنید. تمرینات زیر برای داخل خانه طراحی شده اند. این ۷ تمرین ساده، همه عضلات بدن را قوی می کند.

۱- تمرینات قدرتی برای كمر، باسن و پا
بایستید و پاها را به موازات هم قرار دهید. زانوها را كمی خم كرده و شكم را سفت کنید. از پشت، صندلی را بگیرید و یك پا را خیلی آرام به عقب ببرید در این تمرین، كتف ها پایین هستند. این تمرین را روزی ۸ بار انجام دهید و بین آنها استراحت كوتاهی داشته باشید.

 


۲- تمرین برای افزایش قدرت باسن و ران
مانند تمرین بالا بایستید ولی این بار دستها را روی كمر قرار دهید و یك پا را مطابق شكل بالا بیاورید. روزی بار ۳ و هر بار ۸ مرتبه این تمرین را انجام دهید.

 

 

۳- تمرینی مفید برای ماهیچه های باسن و پا
روی زمین بنشینید. یك پا را به سمت جلو خم كنید و پای دیگر را به سمت عقب بكشید. دستها را روی زمین قرار دهید و كمر را راست نگه دارید. در این تمرین كتفها پایین و شكم كشیده است. حال پای خم شده عقبی را كمی بالا بیاورید و آرام پایین بگذارید. روزی ۳ بار و هر بار ۸ مرتبه این تمرین را انجام دهید. جهت خود را هر بار عوض كنید.

 

 

۴- تمرین كششی برای باسن و پا
مطابق شكل بنشینید. سپس با دست، زانو را با احتیاط به سمت بالاتنه فشار دهید. ۱۲ ثانیه آن را نگه دارید. یك بار دیگر با تغییر جهت این تمرین را تكرار كنید.

 

 

۵- تمرین برای گودی كمر
مطابق شكل، پا را با زاویه ۹۰ درجه روی زمین قرار دهید و پای دیگر را به عقب بكشید. دستتان را روی پای جلویتان قرار دهید. حال بالاتنه را كاملاً صاف كرده و باسن را به جلو هل دهید تا اینكه در محدوده كمر کشش خفیفی حس كنید. ۱۲ ثانیه در این حالت بمانید. یك بار دیگر این تمرین را انجام دهید.

 

 

۶- تمرین قدرتی برای ماهیچه های پا
به پشت بخوابید. كف پاها را روی زمین قرار دهید و دستها را به موازات بدنتان بكشید. كف دستها به سمت بالا هستند. بالاتنه را آهسته بالا بیاورید. مدتی در این وضعیت بمانید و سپس بالاتنه را پایین بیاورید. روزی۳ بار و هر بار ۸ مرتبه این كار را تكرار كنید.

 

 

۷- كشش ماهیچه های شكم و سینه
به روی شكم بخوابید و دو پا را آهسته دراز كنید. از ساعد دست به عنوان تكیه گاه استفاده كنید. كف دستها به سمت بالا هستند. بالاتنه را آهسته بالا بیاورید. ۲۰ ثانیه در این وضعیت، باقی بمانید و سپس آن را پایین بیاورید. یكبار دیگر این تمرین را تكرار كنید.

 


تمرینات قدرتی باعث رشد عضلات می شوند.
تحرك نیاز به انرژی دارد. از این رو ورزش بهترین وسیله برای از بین بردن چربیهای ناحیه شكم است. با تمرین مداوم، سلول های ماهیچه ای رشد می كنند. آنها بتدریج بزرگتر می شوند و جای سلول های چربی را می گیرند. وزن عضلات بیشتر از چربی است، اما نمی توانید چنین تغییری را بسرعت بر روی ترازو مشاهده کنید. اگر به طور منظم ورزش كنید، حدود یك سال بعد ۲ كیلو گرم به وزن شما افزوده می شود.

 

منبع: ندای ورزش ایران

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 11

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 6 میانگین امتیاز : 3/3

نظرات کاربران در مورد این مقاله

no-photo.webp

ایمان

3
6
1396/02/14

خیلی عالیه

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
3
6
no-photo.webp

رامین

0
9
1394/01/06

خوب بود

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
9
no-photo.webp

مهدی

3
10
1393/11/01

عالی بود

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
3
10
no-photo.webp

sevda

4
4
1393/04/30

عکس تمریناتم بذارید ممنون

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
4
4
no-photo.webp

رامین

0
10
1393/02/04

دمتون گرم خیلی خوب بود

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
10
no-photo.webp

الان

5
5
1392/05/05

جالب بود, اما کامل نبود

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
5
5
close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top