راهنمای خرید دوچرخه ثابت که فروشندگان نمی گویند

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تاریخ ویرایش: 1400/02/15
ورود مقاله: 1396/01/01
person.webp 145039
heart.webp 38

هنگامی که صحبت از ورزش های مناسب برای قلب و عروق می شود، دو دستگاه وجود دارد که بالاتر از بقیۀ دستگاه ها قرار می گیرند. این دو دستگاه تردمیل و دوچرخه ثابت هستند.استفاده از دوچرخه ثابت ، یکی از روش‌ های رایج در ورزش‌ های هوازی است که در مقایسه با راه ‌پیمایی و تند راه رفتن، ویژگی خاصی ندارد و حتی به نسبت کمتری، ظرفیت هوازی را افزایش می ‌دهد اما می توان در میحطی کوچک مانند یک اتاق شرایط یک ورزش هوازی مناسب را فراهم کند.

دوچرخه ثابت خانگی​:

دوچرخه ثابت نیز همانند تردمیل مزایای زیادی برای ورزش در منزل دارد. به گفته متخصصان گرچه میزان حداکثر اکسیژن مصرفی که شاخص مناسبی از استقامت قلبی - عروقی است هنگام استفاده از دوچرخه ثابت به اندازه تردمیل افزایش نمی یابد، اما این وسیله ورزشی به علت نیاز به فضای کمتر و همچنین تولید صدای کمتر گزینه مناسبی برای بسیاری از افراد است.

 دوچرخه ثابت باشگاهی​:

این وسیله در سالن های بدنسازی طرفداران بسیاری دارد و بیشتر ورزشکاران برای تمرین ورزش دوچرخه سواری، ایجاد تناسب اندام، فرم دادن به عضلات و ماهیچه های پا، چربی سوزی، تقویت وضعیت قلبی- عروقی بدن، بهبود دستگاه تنفسی و... به سراغ این دستگاه می روند. این وسیله مکانیکی دارای پدال هایی می باشد که با نیروی انسانی به حرکت در می آید و اولین تفسیر از دوچرخه است و در انواع نشسته و ایستاده تولید و عرضه می شود. نوع نشسته این دستگاه فشار بسیار کمی به کمر کاربر وارد می کند و برای افراد آسیب دیده مناسب است.

 انواع دوچرخه های ثابت :

1. دوچرخه ثابت نشسته
2. دوچرخه ثابت ایستاده (دوچرخه ثابت های اسپینینگ)

 

جهت مشاهده و مقایسه انواع دوچرخه ثابت کلیک کنید.

 

دوچرخه ثابت نشسته:

دوچرخه ثابت نشسته اغلب برای افرادی که مشکلات حرکتی دارند و از زانو درد و کمردرد رنج می برند بسیار مناسب بوده و به راحتی افرادی که بیمارهایی مانند؛ ام اس و ضعف های حرکتی رنج می برند می توانند از آنها استفاده کنند.این نوع دوچرخه ثابت ها نسبت به سایر دوچرخه های ثابت بیشتر به تقویت عضلات کمک خواهند کرد و بیشتر جنبه پزشکی دارند و کاربر با استفاد مداوم و پیروی از یک برنامه اصولی می تواند به کاهش وزن و لاغری نیز دست پیدا کند.

مزایا : 
- مناسب برای وزن بالا
- مناسب برای اشخاصی که ناراحتی کمر دارند .
- مناسب برای سنین بالا
- مناسب برای افرادی که مشکل تعادل دارند.

دوچرخه ثابت ایستاده:

دوچرخه های ثابت ایستاده یا معمولی؛ با داشتن زینی اغلب قابل تنظیم، میتوانند به کاهش وزن، لاغری و قوی شدن عضلات افراد کمک کنند و می توانند گزینه خوبی برای علاقه مندان دوچرخه در خانه باشند.دوچرخه های ایستاده نسبت به دوچرخه های نشسته کالری سوزی بیشتری را به وجود می آورند و افراد می توانند هم روی زین بنشینند و دوچرخه سواری انجام دهند هم بایستند. با استفاده از دوچرخه ثابت می توانید به راحتی تمرینات ورزشی بدون برخوردی را انجام دهید و به مفاصل و ستون فقرات خود فشار کمتری وارد کنید.

مزایا :
- کم جا بودن
– امکان رکاب زدن سرعتی
– قیمت مناسب

دوچرخه ثابت اسپینینگ:

دوچرخه ثابت اسپینینگ است که حرفه ای ترین نوع دوچرخه ثابت محسوب می شود. متخصصان اعلام کرده اند این دوچرخه ثابت به دوچرخه های کورسی شباهت زیادی دارد و افرادی که می خواهند دوچرخه سواری واقعی و نزدیک به واقعیت را در منزل انجام دهند، بهتر است از این نوع دوچرخه استفاده کنند.افراد در هنگام رکاب زدن می توانند به صورت نیم خیز شوند و کالری بیشتری در زمان رکاب زدن با اسپینینگ بسوزانند و در مدت زمان کوتاهی تغییرات خوبی را در اندام خود مشاهده کنند.

از نظر مقاومت دوچرخه های ثابت به دو نوع تقسیم می شوند:

  1. دوچرخه ثابت دستی 
  2. دوچرخه ثابت برقی

تفاوت درجه تنظیم دستی ( مکانیکی ) با درجه تنظیم برقی ( الکترونیکی ) :
امروزه دوچرخه های ثابت یکی از اعضای جدانشدنی ورزش های هوازی می باشند. یکی از عواملی که دوچرخه های ثابت را از یکدیگر متمایز می سازد نحوه تنظیم قدرت در آن ها می باشد. تنظیم قدرت در دوچرخه های ثابت به دو صورت انجام می شود :
- تنظیم دستی یا مکانیکی
- تنظیم برقی یا الکترونیکی

 

جهت مشاهده و مقایسه انواع دوچرخه ثابت کلیک کنید.

 

تنظیم الکترونیکی

در این سیستم دوچرخه سوار به وسیله صفحه نمایش دوچرخه و
صفحه کلید آن می تواند به راحتی سختی و نرمی پدال را تنظیم نماید.

تنظیم دستی

در این سیستم دوچرخه سوار به وسیله یک درجه تنظیم چند حالته که مانند
یک پیچ عمل می کند می تواند میزان سختی و نرمی پدال را تنظیم نماید.

مزایای تمرین با دوچرخه های ثابت:

1- سیستم چربی سوزی را بالا می برد
۲- استرس را کاهش می دهد
۳- سبب ترشح هورمون اندورفین می شود ( هورمون نشاط آور و شادی بخش )
۴- فشار مضاعف بر روی مفاصل وارد نمی کند
۵- مقاومت ماهیچه ها را بالا می برد
۶- قابل استفاده برای هرگونه شرایط آب و هوایی
۷- در بین دستگاه های هوازی دیگر فضای کمتری اشغال می کند
۸- با توجه به کارایی قیمت مناسبی دارد

معایب تمرین با دوچرخه های ثابت:
1- برای افرادی که مشکل آرتروز دارند مناسب نیست
2- برای بانوان باردار مناسب نیست
3- برای افرادی که مشکل سیاتیک دارند مناسب نیست

 1- سیستم مقاومت : دوچرخه ثابت ها به دو گروه از نظر سیستم مقاومت تقسیم می شوند .

- گروه اول تسمه نمدی : این گروه از دوچرخه ثابت ها به وسیله یک تسمه که به آن نمد دوخته شده است مستقیم مقاومت را اعمال می کنند یعنی هنگامی که به وسیله دستگیره تنظیم مقاومت تسمه کشیده می شود رکاب دوچرخه ثابت سست می شود و هنگامی که دستگیره را برعکس بچرخانید تسمه شل شده و در نتیجه رکاب زدن ساده تر می شود . این نوع سیستم مقاومت معایب و مزایایی دارد که در زیر مشاهده می کنید .

مزایا : قیمت ارزان
معایب :  اصطحکاک زیاد و مصرفی بودن تسمه نمدی – حرکت با صدا  - حرکت درگیر و کمی مشکل رکاب

- گروه دوم  مگنتی : این گروه از دوچرخه ثابت ها به وسیله یک چرخ چدنی و یک ردیف آهنربای قوی با استفاده از درجه تنظیم مقاومت وقتی این آهنرباها به چرخ چدنی نزدیک می شوند باعث ایجاد مقاومت بیشتری می شوند و رکاب زدن سخت می شود و هنگامی که آهنربا از چرخ چدنی دور می شوند حرکت چرخ راحت تر می شود و در نتیجه رکاب زدن هم آسانتر می شود .

مزایا :  اصطحکاک فوق العاده کم – حرکت بی صدا – حرکت روان
معایب : قیمت کمی گرانتر از تسمه نمدی


2- درجه تنظیم مقاومت : درجه تنظیم مقاومت در دوچرخه ثابت هایی که سیستم مقاومت مگنتیک (آهنربایی) دارند به صورت 8 درجه توسط یک پیچ دستی قابل تنظیم است. البته در مدلهای باشگاهی به صورت الکترونیکی (برقی) قابل تنظیم است  که از روی مانیتور این درجه مقاومت تغییر می کند و ویژگی این نوع درجه تنظیم مقاومت این است که میتوان از برنامه های دستگاه استفاده کرد و دوچرخه ثابت به صورت اتوماتیک در مراحل مختلف اجرای برنامه شدت مقاومت را تعیین می کند . یعنی با ترسیم نمودار بر روی مانیتور در زمانی که نمودار به سمت بالا می رود ( در هنگام اجرا برنامه از پیش تعیین شده ) رکاب سفت می شود  و هنگامی که نمودار پایین می آید رکاب شل می شود .( به صورت خودکار ) و همچنین با دکمه های تعبیه شده می توان با لمس انگشت میزان سفتی یا راحتی حرکت رکاب را تعیین کرد . 

3)برنامه ورزشي خودكار: برخي از دوچرخه ثابت هاي پيشرفته داراي برنامه ورزشي از پيش تعيين شده اند، به اين معني كه ميزان كالري مصرفي در هر دوره، ضربان قلب هماهنگ و ميزان سختي ركاب زدن را به طور خودكار كنترل مي نمايد. همچنین با خرید از آتي اسپرت می توانید دفترچه تمرینی 6 هفته را تهیه کنید که تمرینی اصولی با آن را پیگیری کنید و بهتر به نتیجه برسید .

4) امكانات نمايشگرهاي: مانند تمامي دستگاه هاي ورزشي ديگر، يكي از پارامترهاي تعيين كننده قيمت، امكانات و پيشرفته بودن نمايشگر دوچرخه ثابت مي باشد. نمايشگر هاي مختلف از نمايش سرعت، ضربان قلب، كالري مصرفي و مسافت تا قابليت برنامه ريزي ورزشي، نمايش بازي ، نمايش شما به صورت انيميشن و .... مي باشد.

5) تنظيمات صندلي، ارتفاع و فرمان : اگر قرار است افراد مختلفي از دوچرخه ثابت شما استفاده نمايند، بهتر است دوچرخه اي خريداري نماييد كه تنظيمات آن قابل تغيير باشد. قابل تغيير بودن هر يك از موارد مذكور، باعث تغيير در قيمت دوچرخه ثابت شما مي شود.

6) تحمل وزن : اكثر دوچرخه ثابت هاي آتي اسپرت تا وزن 110 كيلوگرم را پشتيباني مي كنند، ولي اگر استفاده براي وزن بالاتري را در نظر داريد، بهتر است به اين ويژگي دوچرخه در جزييات بيشتر دوچرخه ثابت ها، توجه بيشتري نماييد.

7) جابه جايي : اگر مي خواهيد هنگام استفاده از دوچرخه ثابت مكان آن را در منزل تغيير دهيد، مثلا جلوي تلويزيون يا پنجره يا و ... تغيير مكان دهيد، بهتر است دوچرخه اي بخريد كه داراي پايه هاي چرخ دار باشد.

8) كشور سازنده : دوچرخه ثابت هاي موجود در آتي اسپرت ساخت كشورهاي اسپانيا ، چين، فنلاند و تايوان مي باشند كه ليست آن در زير آورده شده است. مهمتر از كشور سازنده گارانتي و خدمات پشتيباني كالايي است كه خريداري مي نماييد. كليه دوچرخه ثابت های آتي اسپرت داراي گارانتي و خدمات شركت واردكننده آن در ايران مي باشد كه در جزييات كالا ذكر شده اند.

 

برای استفاده از دوچرخه ثابت این نکات را رعایت کنید:

1-کفش مناسب بپوشید.
2-دستورات آموزشی مربوط به تنظیمات دوچرخه و برنامه ریزی آن را بخوانید.
3-زین دوچرخه را طوری تنظیم کنید که هنگام نشستن بر روی آن ساق پای‌ تان هنگامی که پدال در پایین ‌ترین نقطه خود است، اندکی خم شده باشد.
4-پا زدن را به آهستگی بدون مقاومت یا با دنده پایین شروع کنید.
5-به تدریج دنده و مقاومت را بالا ببرید.
6-نوشیدن آب قبل و بعد و حین ورزش الزامی است.
7-برای این که عضلات هامسترینگ (عضلات پشت ران) و عضلات گلوتئال (عضلات باسن) را بیشتر تمرین دهید، می ‌توانید از پدال ‌های بدون تسمه گیرنده استفاده کنید.
8-همیشه پس از ورزش با دوچرخه ثابت خودتان را سرد کنید و تمرین‌ های کششی انجام دهید.

 

جهت مشاهده و مقایسه انواع دوچرخه ثابت کلیک کنید.

 

روش صحیح استفاده از دوچرخه ثابت

1. دست ها را جایی قرار دهید که ترمزها در یک دوچرخه معمولی قرار دارند. می توانید دست ها را روی فرمان میانی دوچرخه ثابت نیز قرار دهید. روی زین دوچرخه ثابت بنشینید و اجازه دهید میان تنه از ران ها به صورت طبیعی به جلو خم شود. هسته بدن را درگیر کنید تا کمرتان صاف بماند. گردن و شانه ها در حالت استراحت قرار بگیرند و حرکات بالا تنه را به حداقل برسانید.

2. از همان فرم اول، در حالی که دست ها روی فرمان های جانبی است از روی زین بلند شوید. زیاد از زین دور نشوید، فقط کمی بالای آن قرار بگیرید. عضلات هسته بدن و باسن را درگیر کنید. باید با رکاب زدن، نزدیک شدن باسن به زین را حس کنید.

3. دست ها را از حالت دوم جلو بیاورید و انتهای بالایی فرمان را بگیرید، کمر را صاف نگه دارید. در حالی که عضلات باسن و هسته بدن درگیر هستند، خم شدن به جلو را ادامه دهید تا بتوانید دست ها را به صورت طبیعی خم کنید، باسن نیز عقب و بالای زین قرار بگیرد. باید حس کنید هسته بدن، باسن، همسترینگ و عضلات چهارسر همگی در حال کار کردن هستند، همچنین نباید احساس ناراحتی و فشار در پایین کمر، گردن یا شانه ها داشته باشید.

نتیجه گیری

ورزش مهمترین بخش از زندگی‌ شما است اگر قصد دارید سالم بمانید و وزن مناسب داشته باشید. شاید شرایط زندگی شهری اجازه ورزش در خارج از منزل را به همه ندهد، در این شرایط رفتن به باشگاه ورزشی انتخاب بسیار مناسبی است. اما بسیاری از ما برنامه مناسب برای ورزش در باشگاه نداریم، به ویژه اگر قرار بر این است که چند کیلو وزن کم کنیم. ترکیب تمرینات استقامتی و هوازی با هم بهترین راه کم کردن وزن و افزایش قدرت ماهیچه‌هاست. با کمک اين دوچرخه ها به خوبي مي توانيد وزن کم کنيد. اگر از اضافه وزن رنج مي بريد، انتخاب دوچرخه هاي ثابت براي سوزاندن چربي هاي اضافي يکي از بهترين گزينه هاي ممکن است.

همچنین به کمک دوچرخه ثابت می توانید برخی چالش های استفاده از تردمیل در منزل مانند سر و صدای زیاد را برطرف نمایید.

بیش از 200 مدل دوچرخه ثابت و اسکی فضایی در آتي اسپرت

بهتر است قبل از خرید دوچرخه ثابت، انواع مدل های دوچرخه ثابت برای وزن های مختلف و امکانات مختلف را مشاهده نموده و با هم مقایسه نمایید.

در آتي اسپرت این امکان را فراهم نمودیم تا بتوانید از بین بیش از 150 مدل دوچرخه ثابت، بهترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

 

جهت مشاهده و مقایسه انواع دوچرخه ثابت کلیک کنید.

 

همچنین بخش مشاوره و فروش آتي اسپرت، با بیش از 10 سال تجربه در زمینه تجهیزات ورزشی، آماده راهنمایی شما جهت انتخاب بهتر می باشند.   

 

تلفن مشاوره و فروش دوچرخه ثابت و اسکی فضایی

 09901407020 خط ویژه - خانم ساور

 

 

 

 

دفترچه تمرینی لاغری در 6 هفته با دوچرخه ثابت و اسکی

دفترچه تمرینی، برای استفاده بهتر و کاهش وزن در 6 هفته به صورت رایگان برای مشتریان عزیز آتي اسپرت  ارسال می گردد.
در این مجموعه سعی شده تا روش علمی برای کاهش وزن سریعتر و سلامتی در هنگام
استفاده از دوچرخه ثابت و اسکی به زبانی ساده توضیح داده شود تا مشتریان عزیز
آتي اسپرت، بعد از خرید دستگاه ورزشی، با آسانی و با برنامه مشخص تمرین کنند.

در 20 صفحه

تهیه شده توسط گروه آتي اسپرت

 

برای دانلود دموی راهنمای استفاده از دوچرخه ثابت در هفته اول و دوم، پس از ثبت نام در سایت، در ایمیل نهایی که برایتان ارسال می شود، بر روی دانلود دفترچه کلیک نمایید. 

ثبت نام و دانلود دفترچه تمرین

دفترچه کامل، شامل 6 هفته تمرین، همراه با سفارش شما، ارسال می گردد.

 

جهت مشاهده و مقایسه انواع دوچرخه ثابت کلیک کنید.

 

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 38

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 19 میانگین امتیاز : 2/2

نظرات کاربران در مورد این مقاله

no-photo.webp

مرجان ش یفیاو

0
0
1402/02/15

خرید دوچرخه ثابت باشگاهی خوب و قیمت مناسب...دیگه نهایتا ۲۰ تومن رو میخوام انجام بدم...ممکنه مدل های خوب مختلف در این رنج قیمت رو‌معرفی بفرمایید

پاسخ آتی اسپرت : سلام مرجان عزیز ..... لطفا با تلفنهای بخش فروش تماس بگیرید :)

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

محسن

0
0
1400/07/29

سلام ممنون از اطلاعات خوبی که در سایت در اختیار گذاشتین.من یه دوچرخه ثابت ایستاده میخام نمیدونم کدام مدل ش خوبه و قیمت مناسب باشه ممنون میشم راهنمایی کنید

پاسخ آتی اسپرت : سلام محسن عزیز..... ممنون از توجه شما ..... برای انتخاب مدل لطفا با بخش فروش هماهنگ کنین

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

محمد زارعی زفره

0
0
1400/04/17

سلام و ارادت، بنده به دلیل اینکه مشکل راه رفتن دارم، حدود 20 الی 30 کیلو احتمالا اضافه وزن دارم و می خوام یه دوچرخه ثابت بخرم ولی هم به دلیل اینکه گرونه نمی تونم پولشو یه دفعه ای بدم و هم اینکه چک ندارم ولی اگر دفترچه قسط به من تعلق بگیره سر موعد مقرر پول رو به حساب واریز می کنم، چون هم مجردم و هم بازنشسته به همین دلیل می تونه خیالتون راحت باشه که من سر موقع پولو میزنم به حساب. البته اگر دفترچه قسط داشته باشید.

پاسخ آتی اسپرت : سلام دوست عزیز ..... فعلا فروش اقساطی نداریم

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

منصوریان

1
0
1399/01/23

باسلام بسیارعالی بود

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
1
0
no-photo.webp

بهزاد

27
5
1393/09/14

سلام خسته نباشید شرمنده دوچرخه درلاغرکردن ران های پاتاثیردارد؟؟؟؟ممنون میشم اگه جواب بدید

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
27
5
no-photo.webp

ساشا

14
3
1393/07/10

سلام اگه ممکنه لطفا لیست تمام دوچرخه هایی که قابل تنظیم سرعت از طریق نمایشگر هستند و دوچرخه هایی که دارای برنامه ورزشی خودکار هستند رو بصورت مجزا برای بنده ایمیل کنید.ایمیل منsetara.rezaie@gmail.comبا تشکر

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
14
3
no-photo.webp

yasna

17
5
1393/03/10

سلام راستشو بخاین پول کافی برای خرید دوچرخه اسپنینگ ندارم،اگه میشه برام یه دست دوم خوبشو میشه پیدا کنید. بالاترین مدل باشه دیگه عالی میشه. ممنون

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
17
5
no-photo.webp

فواد

4
3
1392/09/12

عالیست مرسی

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
4
3
close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top