راهنماي خريد اسكي فضايي

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تاریخ ویرایش: 1400/02/15
ورود مقاله: 1394/01/30
person.webp 64484
heart.webp 10

 

اسکی فضایی یا الپتیکال (Eliptical) چیست ؟
اسکی فضایی (Eliptical) یکی از دستگاههای ورزشی هوازی است که با هدف بهبود و تقویت سیستم قلبی – عروقی و افزایش کارایی دستگاه تنفسی، تقویت و پرورش عضلات پائین و بالا تنه و در عین حال سوزاندن چربی های اضافی بدن در جهت کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام طراحی و ساخته شده است. این دستگاه این امکان را برای کاربر مهیا می کند تا بتواند با درگیر کردن قسمت های بالا و پائین تنه خود اندامی زیبا و قوی پدید آورد.

با استفاده از اسکی فضایی میتوان حرکات تمرینی هوازی را در مدت زمان طولانی و با شدت کم در منزل و یا در باشگاه انجام و با کالری سوزی و کاهش وزن به اندامی مناسب رسید. این دستگاه این امکان را فراهم کرده تا اندام های بالا و پائین تنه (شانه ها، بازوها، سینه، کمر، باسن، ران ها، ساق پاها) در هنگام تمرین همزمان شروع به فعالیت کنند. استفاده مداوم از این دستگاه سبب می شود تا توان قلب و دستگاه تنفسی افزایش چشمگیری داشته و تمام بدن شروع به فعالیت نماید.

راهنمای خرید اسکی فضایی (Eliptical)
انتخاب و خرید یک دستگاه اسکی فضایی در مقایسه با سایر دستگاه های ورزشی کمی ساده تر است . افرادی که این دستگاه را تهیه می کنند قصد دارند که عضلات بالاتنه و پایین تنه را با هم تقویت و پروش دهند. ممکن است برای بسیاری این سوال مطرح شود که این دستگاه با دوچرخه ثابت چه تفاوتی می تواند داشته باشد در صورتی که هر دو دارای سیستم پدالی هستند؟  در جواب باید گفت که اسکی فضایی نسبت به دستگاه دوچرخه ثابت عضلات بالا تنه  را نیز درگیر کرده و فشار بیشتری به عضلات وارد می کند و در نتیجه تقویت بیشتر عضلات  را در پی خواهد داشت. در ادامه به معرفی قسمت هایی که باید در هنگام انتخاب و خرید یک دستگاه اسکی فضایی (Eliptical) به آنها توجه داشته باشیم خواهیم پرداخت.

سیستم مقاومت دستگاه اسکی فضایی
بر روی کلیه دستگاههای الپتیکال سیستمی طراحی شده که مقدار سختی و فشار لازم برای به  حرکت درآوردن پدال های دستگاه را مشخس نموده که قابل تنظیم نیز می باشد و با نام سیستم مقاومت شناخته می شود. این سیستم در دو نوع، سیستم مقاومت مکانیکی و سیستم مقاومت نمدی توسط کمپانی های تولید کننده این نوع دستگاهها طراحی، و بر روی اسکی های فضایی قرار گرفته می شود. در ادامه به بررسی هریک از این سیستم ها خواهیم پرداخت.

سیستم مقاومت شامل دو گروه می باشد:

الف) سیستم مقاومت تسمه نمدی : در این حالت از اعمال مقاومت یک تسمه نمدی وجود دارد که یک سر آن به بدنه دستگاه از داخل اتصال دارد و سر دیگر آن به درجه تنظیم مقاومت متصل است که با چرخش درجه تنظیم مقاومت این تسمه درگیر تر می شود و باعث می شود تا حرکت با مقاومت بیشتری انجام بگیرد و در نتیجه کالری بیشتری مصرف شود . در ضمن قسمتی که چرخ دوار است که تسمه نمدی روی آن قرار می گیرد ،از جنس پلاستیک بوده و در قسمت مرکز به جای بلبرینگ از بوش استفاده شده است که به دلیل سرعت بالا این قسمت ضعف دارد

 

جهت مشاهده و مقایسه انواع اسکی فضایی کلیک کنید.

 

مزایا : قیمت مناسب
معایب : تسمه نمدی - اصطحکاک و استهلاک بالا
چرخ دوار پلاستیکی - استقامت کم
بوش بجای بلبرینگ - خرابی زیاد

ب ) سیستم مقاومت مکانیک : دراین سیستم مقاومت روش کار به این صورت است که یک چرخ گردان چدنی وجود  دارد که به وسیله یک سر آهنربای قوی احاطه شده که به وسیله درجه تنظیم مقاومت که 8 درجه دارد به این چرخ گردان نزدیک یا دور می شود و به هیچ وجه با آن تماس پیدا نمی کند و اصطحکاکی بین این دو قطعه وجود ندارد به همین دلیل عمر طولانی دارد و نیازی به تعویض قطعه مصرفی ندارد . درضمن به جای بوش در قسمت چرخ گردان از بلبرینگ استفاده شده است که هم حرکت روان تری دارد و هم طول عمر بیشتری .

مزایا : مکانیک - استهلاک و اصطحکاک پایین
بلبرینگ چرخ گردان - دوام و طول عمر بالا
چرخ چدنی - حرکت نرم و راحت

 

راهنمايي هايي مهم براي ايمني در استفاده از الپتيكال

* قبل از استفاده از الپتيكال به دقت راهنماي استفاده از الپتيكال را مطالعه كنيد و آن را در محلي سالم نگه داريد.
* آموزش هايي كه در راهنما درباره چگونگي نگهداري از الپتيكال بيان شده به دقت عمل كنيد و هيچگاه آنها را فراموش نكنيد.
* اگر شما حالت تهوع، سر گيجه و يا علايم غير عادي ديگري داشته ايد تا زماني كه اين علايم به پايان نرسيده است دست به تمرين روزانه با دستگاه نزنيد و با پزشكتان مشورت كنيد.
* براي جلوگيري از دررفتگي ها و درد ها قبل از شروع ورزش روزانه با دستگاه مقداري به فعاليت هاي گرم كردن بپردازيد و در پايان تمرين نيز زماني را به سرد كردن بپردازيد. در ضمن حركات كششي را در ابتدا و انتهاي ورزش خود فراموش نكنيد.
* اين دستگاه براي استفاده در بيرون منزل نمي باشد. مكان دستگاه بر روي يك سطح صاف باشد و براي پيشگيري از هر گونه آسيب به دستگاه از به زمين افتادن و سقوط دستگاه جلوگيري كنيد.
* مطمين شويد كه در محيط تهويه مناسب وجود دارد و از تمرين در هواي سرد اجتناب كنيد.

اگر به كودكان اجازه استفاده از دستگاه را مي دهيد مي بايست بر فعاليت آنها نظارت داشته باشد و به درستي روش استفاده از دستگاه را به آنها آموزش دهيد به ياد داشته باشيد كه جسم و روح كودكانتان و همين طور شخصيتشان توسعه مي يابد.
قبل از استفاده از دستگاه از سالم بودن آن اطمينان داشته باشد و از دستگاه معيوب استفاده نكنيد.
در هنگام استفاده از دستگاه لباس هاي متناسب به تن كنيد.

 

 

انتخاب و خرید اسکی فضایی به نسبت بقیه دستگاه های ورزشی مثل تردمیل کمی راحت تر است . مورد استفاده اسکی فضایی برای تقویت عضلات پایین تنه و کمی هم عضلات بالا تنه مانند بازو ها و قفسه سینه و کمر مناسب است و تفاوت آن با دوچرخه ثابت در این است که اسکی فضایی فشار بیشتری به عضلات درگیر شده وارد میکند که مسلما بیشتر تقویت میشوند . برای انتخاب اسکی فضایی مناسب باید به نکاتی مانند وجود یا عدم وجود صندلی ، چگونگی تنظیم سرعت ، تعداد و نوع دسته ها، موارد نمایشی مانیتور و برنامه های دستگاه توجه کرد که در ادامه به صورت مفصل در مورد هر کدام صحبت میکنیم.

 


 

نشیمنگاه اسکی فضایی : اسکی های فضایی در دو نوع با صندلی و بدون صندلی در بازار موجود است . مدل با صندلی تقریبا شبیه به دوچرخه های ثابت می شود و مدل بدون صندلی هم فقط اسکی فضایی است . اینکه مدل با صندلی بهتر است یا بدون صندلی باید به شرایط جسمانی شخص توجه کرد چون اصولا افرادی که نیاز به اسکی فضایی دارند اما مشکل حرکتی نیز دارند مدل های با صندلی برای آنها بهتر است.


 
تنظیم درجه سرعت : سرعت تمام اسکی های فضایی را می توان کم و زیاد کرد و هر چه درجه مقاوت یا همان سرعت را زیاد تر کنیم فشار بیشتری به عضلات وارد می شود . حالا این تغییر سرعت در بعضی در اسکی های فضایی میتواند به صورت دستی توسط یک پیچ انجام شود میتواند به صورت برقی توسط یک کلید انجام شود البته چیزی که مهم است اینکه در قیمت آن تاثیر تقریبا زیادی می گذارد و مسلما کار با سرعت برقی راحت تر است.

 

 

نمایشگر : تمام دستگاه های اسکی فضایی دارای نمایشگر هستند که اکثرا سرعت ، مسافت ، کالری و ضربان قلب را نمایش میدهند و بعضی دیگر قابلیت نمایش درجه هوا یا ساعت یا اتصال به موبایل های هوشمند را دارا میباشند که همان چهار فاکتور اول برای یک دستگاه کافی است.

 


دسته ها : دسته های اسکی فضایی یک حرکت برعکس نسبت به هم دارند یعنی وقتی دسته سمت راست به سمت عقب می آید دسته سمت چپ به سمت جلو حرکت میکند که همین حرکات باعث تقویت عضلات بازو و قفسه سینه میشود بر روی اکثر دسته های اسکی فضایی حسگر ضربان قلب وجود دارد که نتیجه ضربان قلب را میتوانید در مانیتور آن دستگاه مشاهده کنید اما چیزی که در بعضی از اسکی های فضایی متفاوت است این می باشد که در بعضی از اسکی فضایی ها تعداد دسته ها دو جفت می باشد و در بعضی یک جفت که در دستگاه هایی که تعداد دسته های آن دو جفت است یک جفت به صورت ثابت و بدون حرکت است یعنی اگر از دسته های ثابت استفاده کنید عضلات بالاتنه بدون حرکت هستند. 

 

جهت مشاهده و مقایسه انواع اسکی فضایی کلیک کنید.

 

برنامه ها : فقط دستگاه هایی دارای برنامه هستند که تنظیم سرعتشان به صورت برقی تنظیم می شود و برنامه ها به این صورت هستند که طی یک زمان مشخص مثلا 30 دقیقه شخص مصرف کننده فشار های مختلفی را تحمل میکند که از روی مانیتور قابل تنظیم است . این نیز یکی از مزایای خوب داشتن دستگاه با تنظیم سرعت برقی است.

 

 

بیش از 100 مدل انواع اسکی فضایی در آتي اسپرت

بهتر است قبل از خرید اسکی فضایی، انواع مدل های اسکی فضایی را را مشاهده نموده و با هم مقایسه نمایید.

در آتي اسپرت این امکان را فراهم نمودیم تا بتوانید از بین بیش از 100 مدل اسکی فضایی، بهترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

 

جهت مشاهده و مقایسه انواع اسکی فضایی کلیک کنید.

 

 

همچنین بخش مشاوره و فروش آتي اسپرت، با بیش از 10 سال تجربه در زمینه تجهیزات ورزشی، آماده راهنمایی شما جهت انتخاب بهتر می باشند.

تلفن مشاوره و فروش اسکی فضایی  - 09901407020 خط ویژه - خانم ساور

 

 

دفترچه تمرینی لاغری در 6 هفته با دوچرخه ثابت و اسکی

دفترچه تمرینی، برای استفاده بهتر و کاهش وزن در 6 هفته به صورت رایگان برای مشتریان عزیز آتي اسپرت  ارسال می گردد.
در این مجموعه سعی شده تا روش علمی برای کاهش وزن سریعتر و سلامتی در هنگام
استفاده از دوچرخه ثابت و اسکی به زبانی ساده توضیح داده شود تا مشتریان عزیز
آتي اسپرت، بعد از خرید دستگاه ورزشی، با آسانی و با برنامه مشخص تمرین کنند.

در 20 صفحه

تهیه شده توسط گروه آتي اسپرت

 

برای دانلود دموی راهنمای استفاده از دوچرخه ثابت در هفته اول و دوم، پس از ثبت نام در سایت، در ایمیل نهایی که برایتان ارسال می شود، بر روی دانلود دفترچه کلیک نمایید. 

ثبت نام دانلود دفترچه تمرین

دفترچه کامل، شامل 6 هفته تمرین، همراه با سفارش شما، ارسال می گردد.

 

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 10

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 7 میانگین امتیاز : 4/7

نظرات کاربران در مورد این مقاله

no-photo.webp

سونیا

0
0
1400/02/25

سلام ووقت بخیر اسکی فضایی مگنتی زیر ۵میلیون دارید که البته جنسشم خوب باشه

پاسخ آتی اسپرت : سلام سونیا عزیز ..... لطفا برای اطلاع از لیست موجودی و قیمتها با بخش فروش تماس بگیرین

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

افروز خلعتبری

0
0
1398/09/08

بسیار عالی بود

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

مهدی بناییان

0
0
1397/11/11

سلام در نظر دارم یک باشگاه ورزشی خصوصی داشته باشم چه لوازمی مورد نیاز هست که کامل باشه.ممنون میشم راهنمایی کنید

پاسخ آتی اسپرت : سلام مهدی عزیز ..... برای مشاوره لطفا با شماره های سایت تماس بگیرید

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

فرجي

0
0
1396/01/26

سلام من ٢٠كيلو اضافه وزن دارم و ميخوام كه اسكي فضائي انتخاب كنم ميشه راهنماييم كنيد ممنون

پاسخ آتی اسپرت : سلام دوست عزیز ........... لطفا جهت راهنمایی و انتخاب اسکی مناسب با شماره 02122487758 تماس بگیرید

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

فرشته

1
0
1395/05/11

سلام میخواستم بدونم اسکی فضایی برای کسی بارداره ضرر داره؟ چه اوایل چه اواخر

پاسخ آتی اسپرت : سلام فرشته عزیز .......... در این مورد بهتر است با پزشکتون مشورت نمایید

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
1
0
no-photo.webp

بهناز قرباني

0
0
1395/02/10

با سلام ، ميخواستم براي خريد الپتيكال راهنماييم كنيد واقعا ممنونم ميشم ..

پاسخ آتی اسپرت : سلام بهناز عزیز ........ به زودی همکاران ما با شما تماس می گیرند و شما را برای خرید اسکی فضایی مناسب راهنمایی می کنند

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

مجیدی

0
0
1394/12/21

باسلام و احترام من مدتی در نظر دارم برای خرید الپتیکال احتمالا مدل k power95bw اقدام کنم . میخواستم بدونم ایا امکان خرید قسطی وجود دارد یا خیر .

پاسخ آتی اسپرت : سلام دوست عزیز ...... لطفا جهت اطلاع از شرایط اقساطی با همکاران ما تماس بگیرید

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

سارا

0
0
1394/07/30

سلام.قصد خرید اسکی فضایی دارم تا سقف 600.ولی میخوام دوامش هم خوب باشه.ارسال به شهرستان هم دارین؟

پاسخ آتی اسپرت : سلام سارا عزیز ....... بله . ارسال داریم ..... لطفا جهت راهنمایی و خرید اسکی مناسب با مشاورین ما تماس بگیرید

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

احمد

0
0
1394/06/28

سلام.. آیااین دسگاه به مرور زمان باعث مشکل برای زانومیشه؟ حتمابایدباکفش تمرین کرد؟پای برهنه نمیشه؟ بهترین وباکیفیت ترین واستانداردترینش کدوم مارک ومدل است؟

پاسخ آتی اسپرت : سلام احمد عزیز ........ خیر . استفاده صحیح از هر وسیله ای مانع بروز مشکلی می شود

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

پریسا

0
1
1394/05/29

درود.میشه مدل هایی که زیر 300 هستن رو به من معرفی کنید؟

پاسخ آتی اسپرت : سلام پریسا عزیز ........ اسکی فضایی از 350 هزار تومان شروع می شود به بالا

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
1
no-photo.webp

ف ع

0
0
1394/01/30

سلام میخواستم یه اسکی فضایی بگیرم بین چند تا مدل موندم لطفا راهنمایی کنید 7727 و 7757 و 7736 و 7745 و 7752 کدومش بهتره قیمتش بین 200 تا 300 آخرش 400 باشه بیشتر نباشه لطفا

پاسخ آتی اسپرت : سلام دوست عزیز ..... به زودی همکاران ما با شما تماس گرفته و شما را برای خرید اسکی مناسب راهنمایی می کنند

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

كوروش .م.خ

0
0
1394/01/02

سلام . من كارمندم و توي محل كارم روزانه 8-9 ساعت مجبورم سرجام بشينم و ديسك كمر دارم و.قبلا ورزش ميكردم و باشگاه ميرفتم اما بخاطر ديسك كمرم تحركم كمتر شده و اين روال باعث شده اضافه وزن زيادي پيدا كنم . من قدم 187 و وزنم 103 كيلو هستش ميخوام بدونم دستگاه الپتيكال براي ديسك كمر ضرر نداره ؟ چون فكر كنم مصرف كالريش و دامنه حركاتش از دوچرخه ثابت بيشتره ميخوام يك مدلي تا حدود 1.5 بگيرم ممنون ميشم راهنمايي كنيد

پاسخ آتی اسپرت : سلام کوروش عزیز ...... الپتیکال دستگاه مناسبیه برای چربی سوزی می باشد ، اما بهتر است در این مورد با پزشک مشورت کنید ..... موفق باشید

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

رویا

0
0
1393/12/25

باسلام.میخاستم بدونم بانی اسپورت مشهد نمایندگی داره؟اگه داره لطفا آدرس

پاسخ آتی اسپرت : سلام رویا عزیز ..... خیر

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

مصی

0
0
1393/12/08

من حدود ۱۸ کیلو اضافه وزن دارم میخوام یه وسیله ورزشی ترجیحا اسکی فضایی خریداری کنم شهرستان زندگی میکنم و میخوام قیمتش هم زیر یک میلیون باشه لطفا منو راهنمایی کنید

پاسخ آتی اسپرت : سلام دوست عزیز ..... به زودی همکاران ما با شما تماس گرفته و اسکی فضایی مناسب با بودجه و نظرتون و بهتون معرفی می کنند ..... موفق باشید

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

مهسا

0
0
1393/10/28

با عرض خسته نباشید.لطف میکنید منو راهنمایی بکنید...مدتهاست بین خرید دوچرخه ثابت و الیپتیکال موندم کدومشو انتخاب کنم.میخاستم بدونم از جهت چربی سوزی و کالری سوزی کدوم موثرتره همینطور از جهت نداشتن عوارض.من قدم 167 وزنم 86 بود که توی 3 ماه با روزی 4 ساعت ورزش تونستم وزنمو به 73 برسونم الان اضافه وزن باقیموندمو میخام با یه دستگاه مناسب و رژیم تو خونه کم کنم.پیشاپیش ممنون از پاسختون

پاسخ آتی اسپرت : سلام مهسا عزیز .... به زودی همکاران ما با شما تماس گرفته و شما را برای خرید دوچرخه ثابت یا اسکی فضایی مناسب راهنمایی میکنند ..... موفق باشید

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

مریم

0
0
1393/07/19

ممنون از راهنمایتون ، آیا این دستگاه به زانوها فشار وارد نمیکند وباعث ساییدگی زانو نمیشود

پاسخ آتی اسپرت : سلام مریم عزیز ..... اسکی برای تقویت عضلات پا مناسب است ولی اگه مشکل زانو دارید بهتر است از دوچرخه استفاده کنید ..... موفق باشید

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

حمید

0
0
1393/06/01

سلام و خدا قوت ... میخاستم بپرس کدوم مدل اسکی فضایی بهتره ... نمدی یا زنجیری یا مگنتی ... من وزنم 100 کیلو و قدم 177 به نظرتون کدوم مدل بهتره و قیمتشم زیر 1میلیون باشه ... و اینکه بیشتر دستگاههاتون ساخت چین هستن کیفیتشون خوبه ؟ ممنون

پاسخ آتی اسپرت : سلام حمید عزی .... کارشناسان بخش فروش آتي اسپرت با توجه به نیاز و بودجه شما ، برای انتخاب بهترین و مناسب ترین اسکی فضایی به شما راهنمایی میدهند . برای اطلاعات بیشتر با شماره 021-22487758 تماس حاصل نمایید.

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

سینا

0
0
1393/05/22

با تشکر,مدت زیادی است که از این دستگاه استفاده میکنم و در حال حاضر زنجیرهای ان خشک شده و صدا میدهدلطفا من رو راهنمایی کنید

پاسخ آتی اسپرت : سلام سینا عزیز ..... متاسفانه مدل اسکی فضایی و اینجا مشخص نکردین . اگه مدل آن در سایت ما موجود می باشد ، زیر توضیحات آن سوال خود را مطرح نمایید تا راهنماییتون کنیم ..... موفق باشید

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

جلالی

0
0
1393/05/05

میشه لطفا قیمت اسکس فضایی رو برام بزارید؟ و از کجا میشه خرید؟

پاسخ آتی اسپرت : سلام دوست عزیز ..... مدل اسکی فضایی مشخص نشده که قیمتش اعلام بشه ..... کارشناسان بخش فروش آتي اسپرت با توجه به نیاز و بودجه شما ، برای انتخاب بهترین و مناسب ترین اسکی فضایی به شما راهنمایی میدهند . برای اطلاعات بیشتر با شماره 021-22487758 تماس حاصل نمایید.

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

ش.م

0
0
1393/03/28

سلام ممنون کاش در مورد نوع تمرین و طرز استفاده از این دستگاه هم اطلاعاتی بدید من واقعا به این اطلاعات نیاز دارم چون طرز استفاده از دستگاه در پربی سوزی بیشتر واقعا موثره .خیلی ممنون

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

amirhosein

0
0
1393/02/30

عالی بود مثل همه کاراتون.....آتي اسپرت یه دونه باشه

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

هستی

0
0
1392/09/16

خیلی خوب بود

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

yalda

0
0
1392/01/17

جالب بود از طریق تلویزون نمایش داده بشه خوبه

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

asma

0
0
1392/01/05

عالی بود مرسی

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

پورحاتمی

0
0
1391/12/08

بسیار عالی بود در مورد همه دستگاهها هم اینگونه مقاله بگذارید. متشکریم

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top