شیر سویا در مقابل شیر گاو؟

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تاریخ ویرایش: 1400/11/04
ورود مقاله: 1392/05/28
person.webp 8562
heart.webp 0

شیر سویا در مقابل شیر گاو؟

شیر سویا مزایای بسیاری برای بدنسازان دارد که اغلب زیر سایه این باور غلط قرار می گیرد که سویا باعث افزایش سطوح استروژن در بدن می شود. زمانی چنین تصوری وجود داشت که بدلیل وجود مواد گیاهی فیتواستروژن در سویا، ممکن است در پی مصرف آن عوارض منفی استروژن در بدن مشاهده شود از جمله احتباس آب و چربی. ولی تحقیقات متعدد نشان داد که در عمل چنین چیزی حقیقت ندارد. البته معنایش این نیست که تنها پروتئین سویا را بعنوان منبع اصلی پروتئین خود انتخاب کنید چون به هر حال پروتئین سویا از نظر کیفیت، پایین تر از پروتئینهای حیوانی از جمله لبنیات، تخم مرغ، گوشتهای سفید و قرمز طبقه بندی می شود. اما مصرف محصولات بدست آمده از سویا از جمله شیر سویا بعنوان مکملی برای دیگر پروتئینها با هدفی که به آن اشاره کردید به سود شما خواهد بود.

بنابراین همچنان می توانید پروتئین وی خود را به همراه شیر سویا مصرف کنید. با مصرف همزمان این دو، رنج وسیعتری از آمینو اسیدها و مواد مفید برای عضله سازی را در اختیار بدن خواهید گذاشت. در واقع خوب است که سعی کنید حدود ۲۰ درصد از پروتئین روزانه خود را از پروتئین سویا تامین کنید، بدلیل فواید ارزشمندی که در کنار آمینواسیدهای موجود در آن نصب بدنتان خواهد شد. بعبارتی یک بدنساز ۱۰۰ کیلویی که روزانه ۲٫۲ گرم پروتئین به ازای هر کیلو از وزن بدن دریافت می کند، یعنی حدود ۲۲۰ گرم، با مصرف ۴۴ گرم پروتئین به ازای هر کیلو از وزن بدن دریافت می کند، یعنی حدود ۲۲۰ گرم، با مصرف ۴۴ گرم از این مقدار از منابع سویا می تواند بخوبی از فواید این پروتئین ارزشمند گیاهی برخوردار شود.

منبع : بادی فول

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top