جلوبازو با هالتر روی میز لاری

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تاریخ ویرایش: 1400/10/28
ورود مقاله: 1392/02/10
person.webp 10362
heart.webp 0

 

جلوبازو با هالتر روی میز لاری

 یکی از حرکات اصلی در تمرین جلوبازو و یکی از بهترین حرکات برای تمرکز روی بخش پائینی عضله دوسر بازو، از آنجائی که لری اسکوات اولین قهرمان مستمر المپیا علاقه زیادی به این حرکت داشته حرکت به این اسم رایج شده (البته اینکه چرا در بین ایرانیان نام لری به لاری تبدیل شده جای سؤال دارد علاوه بر اینکه در متون لاتین برای این حرکت کمتر از این نام استفاده می شود!) اجراء صحیح جلوبازو با هالتر روی میز لاری افزایش حجم کلی عضله دوسر به ویژه بخش پائینی و همچنین عضله براکیالیس را به دنبال خواهد داشت. چنانچه حرکت به وسیله میله خمیده اجراء شود فشار بیشتری بر عضله براکیالیس وارد می شود و برای افزایش حجم این عضله بسیار مناسب خواهد بود.

● روش اجراء
پشت میز لاری بنشینید و میله را با فاصله ای با اندازه عرض شانه محکم در دست بگیرید به نحوی که کف دست ها رو به بالا باشد. میله را از پایه جدا کنید و با انقباض عضلات بازو، وزنه را تا حد ممکن بالا بیاورید. در بالاترین نقطه حرکت لحظه ای مکث کنید و انقباض کاملی در عضله جلوبازو اعمال کنید. سپس میله را به آرامی و با کنترل پائین آورید تا وقتی دست ها تقریباً صاف شود و کشش خوبی در عضله دو سر احساس کنید ولی از قفل شدن و صاف کردن کامل آرنج خودداری کنید. ارتفاع تکیه گاه را باید به نحوی تنظیم کنید که بخش پشت بازو در تمام طول حرکت روی تکیه گاه قرار داشته باشد و بدن ثابت و بدون حرکت باشد. هنگام پائین رفتن وزنه هوا را داخل ریه ها کشیده و هنگام بالا آوردن وزنه هوا را بیرون دهید.

● اشتباهات رایج
-
رایج ترین اشتباهی که در اجراء این حرکت دیده می شود عدم رعایت دامنه کامل حرکت است. از آنجائی که در پائین ترین بخش حرکت کشش زیادی در عضله ایجاد می شود و پس از چند تکرار سوزش زیادی هم در عضله احساس می شود، اغلب افراد تمایل پیدا می کنند که قبل از رسیدن به چنین کششی دوباره وزنه را بالا بیاورند. در حالی که دلیل اصلی تأثیر این حرکت بر بخش پائینی جلوبازو، همین کشش پایانی در هر تکرار است و عدم دستیابی به این کشش باعث عدم کارآئی کامل حرکت و بالعکس کوتاهی عضله در درازمدت خواهد شد. بنابراین خیلی بهتر است حرکت را با وزنه های سبک ولی در دامنه کامل حرکتی اجراء کنید تا اینکه وزنه ای سنگین انتخاب کنید ولی حرکت را به صورت اشتباه انجام دهید.
- ضربه زدن یکی دیگر از اشتباهات در اجراء این حرکت است که باز هم به دلیل استفاده از وزنه بیش از توان فرد به وجود می آید. یعنی افراد با کمک گرفتن از بدن و ضربه زدن در پائین ترین بخش حرکت سعی می کنند وزنه را بالا بیاورند که در این حرکت بسیار خطرناک است و می تواند به سرعت باعث کشیدگی و حتی پارگی عضله دو سربازو شود.

● نکته
چنانچه در طول اجراء حرکت در ناحیه مچ دست یا آرنج احساس ناراحتی می کنید از میله خمیده استفاده کنید.

 

منبع: آفتاب

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

no-photo.webp

پوران

0
0
1392/02/14

بسیار عالی ما همیشه با وزنه لاری کاری میکنیم حتما این تمرین جدید را انجام میدم . سپاس.

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top