4 توصیه ساده برای افزایش اشتها

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1395/09/09
person.webp 4471
heart.webp 0

بی اشتهایی یکی از مهمترین دلایل لاغری افراد است . برای حل این مسئله راه حل های ساده ایی وجود دارد که بدون هیچ عارضه ایی میل به غذا خوردن را در افراد افزایش میدهد . برای آشنایی با این راهکارها در این مقاله با ما همراه باشید .

1. مهم‌ترین و البته تأثیرگذارترین راه در افزایش اشتها داشتن برنامه زمانی تعیین شده‌ای برای غذا خوردن است. شما حتماً باید از کارهایی نظیر گرسنه ماندن برای مدت زیاد، مثلاً به بهانه افزایش اشتها برای وعده غذایی بعدی و پرخوری و یا نداشتن وقت برای غذا خوردن خودداری کنید.


 

2. اقدام اشتباه دیگری که بسیاری از افراد انجام می‌دهند مصرف مقادیر بالای مایعات در میان ‌وعده‌های غذایی و مخصوصاً همراه غذا است. در نتیجه‌ی این عادت غلط فرد بعد از دریافت حجم کمی از غذا احساس پُری و بی‌اشتهایی می‌کنند. به همین خاطر توصیه می‌کنیم از مصرف هرگونه نوشیدنی قبل از اتمام وعده غذایی خودداری کنید. سعی کنید نیم ساعت تا 1 ساعت قبل از وعده غذایی چای، آب‌میوه و نوشیدنی‌های دیگر، سبزی و سالاد و غذاهای پر فیبر مصرف نکنید.

3. ورزش مناسب و کافی راهکار مناسبی در افزایش اشتها و البته هضم و جذب است. ورزش‌هایی نظیر دوچرخه‌سواری، آهسته دویدن و راه رفتن بهترین ورزش‌ها برای این منظور هستند.

4. فراموش نکنید که یکی از مهم‌ترین راه‌های افزایش اشتها توجه به کالری دریافتی است. از این رو مصرف غذاهای پرکالری و بدون ارزش غذایی نظیر فست‌فودها و میان وعده‌های چرب و شور علاوه بر کاهش اشتها، کمبود مواد ریزمغذی را نیز ایجاد می‌کنند.

اگر شما فردی هستید که با رعایت تمام این توصیه همواره بی‌اشتها بوده و راهکارهای توصیه‌شده تأثیر مثبتی در اشتهای شما نداشته، بهتر است برای داشتن یک برنامه غذایی مناسب به مشاور تغذیه یا رژیم درمان مراجعه کنید. یک مشاور تغذیه با دریافت اطلاعات رژیم غذایی و سبک زندگی شما، به علت این بی‌اشتهایی در شما پی برده و بهترین برنامه درمان را به شما ارائه می‌دهد.

فراموش نکنید که غذا خوردن بدون برنامه و تلاش برای پرخوری و دریافت غذاهای پرکالری به منظور افزایش اشتها و ورزش شدید اگرچه در کوتاه مدت حجم غذای دریافتی شما را افزایش می‌دهد ولی هرگز راهکار درمانی مناسب برای درمان کامل بی‌اشتهایی در شما نخواهد بود.

 

منبع : آکا ایران

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top