8 دلیل عدم موفیت در افزایش وزن

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تاریخ ویرایش: 1400/11/12
ورود مقاله: 1395/02/20
person.webp 8963
heart.webp 5

اگر شما فردی لاغر هستید و فکر میکنید هر راهی را امتحان کرده اید و تاثیری روی چاق شدنتان نداشته و به این باور رسیده اید که لاغری شما ژنتیکی است و سوخت و ساز بدنتان بالا بوده و در نتیجه چاق نمیشوید , مطمئن باشید که حتما یک جای کارتان مشکل دارد . در این مقاله قصد داریم 8 دلیلی که باعث عدم موفقیت در افزایش وزن میشود را به شما معرفی کنیم . لطفا با ما همراه باشید

1. کمبود مواد غذایی دریافتی:
غذاهایی که در روز استفاده میکنید را روی یک برگه بنویسید و خواهید دید که آنقدرها هم که فکر میکردید زیاد غذا نمیخورید.

 

 

2. ترس از چربی:
بسیاری از ما میخواهیم وزن اضافه بکنیم بدون اینکه چربی به بدنمان اضافه شود. اضافه کردن وزن با این روند غیر ممکن است. راه مناسب این است که چربی ها را هم در روند اضافه شدن وزن بپزیریم و بعد از اینکه به نتیجه رسیدیم به فکر تبدیل آنها به عضله باشیم.

3. انتخاب اشتباه غذا:
غذاهایی مانند سالاد و اسفناج بسیار مفید هستند اما اصلا به افزایش وزن کمکی نمیکنند.ما به کالری نیاز داریم باید به سراغ غذاهای متراکم مانند ماکارونی یا آجیل برویم.

4. فعالیت زیاد:
شاید کار فرد فیزیکی باشد و کالری زیادی بسوزاند و میزان غذایی که استفاده میشود تنها جوابگوی نیاز بدن باشد. همین باعث میشود هیچ وقت موفق نشویم.

5. تمرینات ورزشی اشتباه:
ورزش در کنار رژیم افزایش وزن مناسب است اما نه هر ورزشی. مثلا ورزشهای عضله ساز میتواند به ما کمک کند.

6. عدم ثبات:
هیچ روشی کارساز نخواهد بود اگر دائم پیگیری نشود. اگر چند روز رژیم بگیرید و بعد چند روز به آن عمل نکنید انتظار تغییر را هم نداشته باشید.

7. باور غلط:
یکی دیگر از موانع باور ماست. باور کرده ایم که چون افراد خانواده لاغر هستند ما نیز لاغر میمانیم و این ژنتیکی است!

8. نا امیدی:
انتظار داریم فردای شروع رژیم غذایی نتیجه بگیریم! دائم روی ترازو میرویم بدون اینکه بدانیم برای دیدن نتیجه حداقل یک ماه فرصت لازم است. همین کارها باعث نا امیدی میشود. میگوییم من دیگر وزن اضافه نمیکنم ادامه زندگی را لاغر میگذرانم!

 

منبع : مجله دکتر کرمانی

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 5

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 3 میانگین امتیاز : 3/7

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top