8 نکته کمکی برای افزایش وزن ایده آل

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1397/07/26
person.webp 4607
heart.webp 0

گروهی از افراد برای اینکه اندام متناسبی داشته باشند باید چند کیلویی به وزنشان اضافه کنند، اما نکته قابل توجه برای چاق شدن این است که انجام این کار باید طبق رژیم غذایی مناسب انجام شود تا در کنار افزایش وزن سلامتی افراد نیز خفظ شود . نکاتی که در این مقاله برایتان آماده کرده ایم راهنمای خوبی برای چاق شدن شما میباشد .

1. برای چاق شدن غذا بخورید
غذا خوردن مهم‌ترین عامل برای چاقی و اضافه وزن است. منطق حکم می‌کند کالری‌هایی دریافتیتان بیشتر از کالری‌هایی باشد که می‌سوزانید. البته توجه داشته باشید این بدین معنی نیست که هرچه دم دستان بود را بخورید. بلکه شما باید مواد غذایی مغذی مصرف کنید که به دریافت عضله کمک کند نه اینکه چربی‌های مضر عایدتان بشود.

 

 

از 5 تا 6 وعده‌ی غذایی در روز شروع کنید. صبحانه، ناهار، شام سرجای خود، اما به این 3 وعده 3 وعده غذای دیگر نیز اضافه کرده و به طور منظم این رژیم را دنبال کنید. لازم است که مواد غذایی سرشار از پروتئین را در الویت برنامه‌ی غذایی خود قرار دهید مثل: گوشت، مرغ، میوه‌ها، شیر، سبزیجات، پنیر. برنامه‌ی غذایی داشته باشید و این مواد غذایی را با دقت در برنامه‌ی غذایی خود بگنجانید و به طور مرتب و متنوع از آن‌ها استفاده کنید. غذایی که می‌خورید مهم‌ترین بخش برنامه‌ی اضافه وزن است.

2. برای چاق شدن از مصرف مواد غذایی چرب مضر بپرهیزید
از چربی‌های ترانس بپرهیزید. شما می‌خواهید چاق و خوش اندام شوید ولی این قبیل مواد غذایی فقط چربی عایدتان می‌کند. تا جایی که می‌توانید مصرف شیرینی‌جات، چیپس، آب نبات و انواع هله‌هوله‌ها را کاهش دهید و به جای آن ماهی تن، سینه‌ی مرغ، بوقلمون، میوه و سبزیجات فراوان مصرف کنید.

3. برای چاق شدن ورزش کنید
همان طور که گفتیم تغذیه‌ی خوب و زیاد مهم‌ترین عاملی است که می‌تواند شما را چاق‌تر کند اما توجه داشته باشید که غذا خوردنِ صرف، چربی می‌آورد. برای این که متناسب و خوش فرم چاق شوید هفته‌ای 3 تا 4 جلسه ورزش کنید. ورزش بدن شما را تحریک می‌کند و سرعت چاق شدنتان را بالا می‌برد.

4. به طور مرتب خودتان را وزن کنید
لازم است که آخر هر هفته خودتان را وزن کنید و ببینید نتیجه‌ی تلاش‌هایتان چطور بوده است. یک هفته برای این کمی چاق شده باشید زمان مناسبی است. توقع نداشته باشید که بلافاصله وزنتان خیلی بالا رفته باشد زیرا معمولاً چاق شدن فوری بیشتر چربی است نه عضله مگر این که به صورت حرفه‌ای و سنگین ورزش بکنید. پس عجله نکنید و ناامید نشوید زیرا چاق شدن و اضافه وزن باید در طولانی مدت صورت بگیرد. در غیر این صورت و اگر در مدت زمان خیلی کوتاه کیلو کیلو به وزنتان اضافه کردید باید به دنبال راهی برای آب کردن آن بگردید. پس با برنامه ریزی کالری‌های دریافتی را بالا ببرید و صبور باشید.
 
5. نوشیدن آب را فراموش نکنید
نوشیدن آب زیاد بسیار مهم است مخصوصاً زمانی که ورزش می‌کنید. از بین رفتن آب بدن به انواع مختلف سلامتی را نشانه می‌رود و به شما آسیب می‌زند.

6. برای چاق شدن به اندازه بخوابید
راحت‌ترین بخش کار همین جاست: بخوابید. خوابیدن به چاق شدنتان کمک می‌کند. توصیه می‌کنیم هر شب حداقل 8 ساعت بخوابید.
 
7. برای چاق شدن از مکمل‌های غذایی استفاده کنید
برای اینکه زودتر چاق شوید نیاز زیادی به مکمل‌های غذایی ندارید اما مصرف این مکمل‌ها کمک می‌کند تا راحت‌تر وزنتان را بالا ببرید. در این خصوص توصیه می‌کنیم قبل از مصرف هر نوع مکمل یا دارویی با پزشک مشورت کنید.
 
8. برای چاق شدن سیگار را ترک کنید
اگر سیگار می‌کشید باید بدانید که چاق شدنتان خیلی سخت خواهد بود. ترک سیگار اشتهایتان را باز می‌کند و شما بیشتر غذا می‌خورید. برای همین زودتر به هدفتان دست می‌یابید.

 

منبع : آکا ایران

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top