قبل از خرید ساعت ورزشی و نمایشگر ضربان قلب به این نکات توجه نمایید!

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1394/01/30
person.webp 16397
heart.webp 4

 

ساعت ضربان سنج چیست و چه کاربردی دارد؟
ساعت نمایشگر ضربان قلب را می توانید همانند هر ساعت دیگری به مچ دست خود ببندید و ضربان قلب خود را اندازه گیری کنید .با استفاده از تنظیمات گوناگون این ساعت می توانید برنامه تمرینی خود را دنبال کرده و ضربان قلب خود را در هر زمانی کنترل نمایید . کنترل کردن ضربان قلب در موقع تمرینات ورزشی از دو جهت حایز اهمیت می باشد . اول اینکه فشار زیادی به قلب خود وارد نکنیم و دوم اینکه نتیجه خوبی از تمرینات ورزشی بگیریم. 

عملکردهای نمایشگر ضربان قلب :
- میزان متوسط ضربان قلب
- میزان مصرف کالری به KCAL
- میزان سوخت چربی به گرم
- میزان حداکثر ضربان قلب در زمان ورزش
- سنجش دقیق ضربان قلب  ECG
- تنظیم محدوده تمرین شخصی
- هشدار صوتی و تصویری در صورت خارج شدن از محدوده تمرین

نوار دور سینه ساعت ضربان سنج را چگونه ببندم و شرایط نگهداری آن چگونه می باشد؟
نوار دور سینه کلا دارای دو قطعه است : یک نوار که به دور سینه بسته می شود و یک کمربند کشی در درون قسمتی از نوار دور سینه که با بدن در تماس است دو سنسور مستطیل شکل شیاردار قرار دارد. هر دو این سنسورها میزان دقیق ضربان قلب را تعیین کرده و به نمایشگر ارسال می کنند.نوار دور سینه با وسایل آنالوگ دیگر مانند آرگومترها سازگار است.

نحوه استفاده از نوار دور سینه به چه صورت می باشد ؟
نوار دور سینه را با بند کشی به دور سینه خود ببندید . طول نوار طوری تنظیم شود که نه شل و نه سفت باشدو با آن بتوانید احساس راحتی کنید. نوار را رو به بیرون و درست روی استخوان سینه قرار دهید.برای مردان نوار باید درست زیر عضلات سینه و در زنان زیر سینه ها بسته شود. تماس میان پوست و سنسورهای ضربان قلب بلافاصله برقرار نمی شود، ممکن است مدتی طول بکشد تا ضربان قلب سنجش شده و نمایش داده شود.برای تسهیل در این کار می توانید در داخل نوار، نقطه تماس را با آب یا ژل ECG مرطوب نمایید.این ژل را می توانید از داروخانه ها تهیه نمایید. تماسی که بین پوست و نوار دور سینه برقراز است با حرکات شدید قفسه سینه مانند نفس عمیق کشیدن قطع نمی شود . همیشه چند دقیقه قبل از شروع سنجش ضربان قلب ، نوار را به دور سینه ببندید تا بتواند با دمای بدن هماهنگ شود.

هر چند یکبار نوار دور سینه و بند کشی را با محلول آب و صابون تمیز نمایید. سپس تمام وسایل را با آب تمیز آبکشی و با حوله تمیز بدقت خشک کنید. بند کشی را می توانید در ماشین لباسشویی با حرارت 30 درجه سانتیگراد و بدون استفاده از نرم کننده بشویید. نوار دور سینه را نباید در خشک کن لباسشویی خشک کنید. نوار دور سینه را در محلی خشک و تمیز نگهداری نمایید.

نرم افزار نمایشگر ضربان قلب چه امکاناتی را برای من فراهم می کند؟
با نرم افزار نمایشگر ضربان قلب براحتی می توانید داده های تمرینات خود را از طریق اتصال به کامپیوتر منتقل نمایید . نرم افزار نمایشگر ضربان قلب، ارسال اطلاعات از ساعت نمایشگر را کنترل کرده و طیف وسیعی از گزینه ها برای تجزیه و تحلیل اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهد.این نرم افزار دارای تقویم و عملکردهای اجرایی مفیدی است که در مدت زمان طولانی تمرینات بهینه را پشتیبانی می کندبا استفاده از این نرم افزار براحتی می توانید وزن خود را کنترل نمایید .

ویژگی های مهم و عمومی ساعت های ورزشی چیست؟
ویژگی های اصلی و عمومی ساعت های ورزشی (گارمین ،  بیورر و پلار و ...) بسته به مدل آنها:

 


- قطب نما
- دماسنج
- ارتفاع سنج
- فشارسنج
- ضربان سنج قلب
- باتری قابل تعویض توسط کاربر
- منوهای چند زبانه
- هشدار طوفان
- طلوع و غروب خورشید
- ساعت دو یا چند زمانه، تاریخ و زمان

 

البته بسته به دسته بندی (ساعت ورزشی، کوهنوردی، غواصی و ...) و مدل آنها (گارمین ،  بیورر و پلار و ...) ویژگی های بیشتر و یا کمتری برای هر کدام از ساعت ها وجود دارد. بنابراین پیش از خرید هر ساعت ورزشی شما باید بسته به ورزشی که می خواهید انجام دهید ساعت مورد علاقه خود را انتخاب نمائید تا بتوانید حداکثر استفاده مفید از آن را بنمائید.

مثلا تعدادی از ساعت های ورزشی دارای جی پی اس هستند و مناسب برای فعالیت های ورزشی در فضای باز مثلا کوهنوردی، دو و ... هستند . برای آشنایی بیشتر با مدل های مختلف ساعت های ورزشی جی پی اس دار و بدون جی پی اس و کاربردهای آنها و همچنین اطلاع از قیمت روز آنها و یا خرید می توانید به www.atisport.com مراجعه کنید و ساعت مورد علاقه خود را در سریعترین زمان ممکن دریافت نمائید.

برند و کشور سازنده : برخي از افراد حساسيت خاصي روي كشور سازنده دستگاهي كه خريداري مي كنند، دارند. اكثر ساعت های ورزشی و نمایشگر ضربان قلب موجود در بازار ايران ساخت كشورهاي فنلاند ، چين، آلمان ، تایوان و ... مي باشند. اين پارامتر تاثير بسزايي در قيمت کالایی که قصد خرید آن را دارید خواهد داشت كه هميشه باعث افزايش كيفيت نيست. در زیر 4 مورد از پرفروشترین و بهترین برندهای آتي اسپرت آمده است .

 

 

 

بیش از 250 مدل انواع ساعت ورزشی و gps در آتي اسپرت

بهتر است قبل از خرید ساعت ورزشی و gps، انواع مدل های ساعت ورزشی و gps را را مشاهده نموده و با هم مقایسه نمایید.

در آتي اسپرت این امکان را فراهم نمودیم تا بتوانید از بین بیش از 250 مدل ساعت ورزشی و gps، بهترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

مشاهده و مقایسه انواع ساعت ورزشی و gps

 

همچنین بخش مشاوره و فروش آتي اسپرت، با بیش از 10 سال تجربه در زمینه تجهیزات ورزشی، آماده راهنمایی شما جهت انتخاب بهتر می باشند.

تلفن مشاوره و فروش ساعت ورزشی - 09901407020 خط ویژه - خانم ساور

 

 

 

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 4

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 1 میانگین امتیاز : 5

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top