6 نکته مهم قبل از خرید راکت پینگ پنگ

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1394/05/15
person.webp 73450
heart.webp 141

 

1- جنس راکت پینگ پنگ : با پیشرفت تکنولوژی و اضافه شدن کربن به چوب راکتهای پینگ پنگ ، راکتها به دو دسته کربن دار و بدون کربن تقسیم شدند با وجود اینکه موادی مانند شیشه ، فایبر گلاس و تکسالیوم هم به چوب راکتها اضافه می شوند اما دسته بندی راکتها به دو نوع کربن دار و بدون کربن می باشند . یکی از مباحث پیچیده و بسیار پیشرفته نوع لایه های چوب (سفت،تقریبا سفت،سرعتی نرم،کنترلی نرم،نرم) است.
هرچقدر لایه های چوب سفت تر باشد سرعت ضربه بیشتر می شود کنترل و احساس آن کم می شود و بازیکنان باید با توجه به سبک بازی و نظر مربی خود راکت مورد نظر را انتخاب کنند . هرچه بازیکنان تجربه بیشتری در بازی داشته باشند از چوب لایه های سفت تر استفاده می کنند چرا که سرعت بازی را افزایش می دهد و با تمرین بیشتر به این نوع بازی عادت می کنند و حرفه ای تر می شوند و همینطور بازیکنان مبتدی بهتر است از چوب های کنترلی نرم و سرعتی نرم استفاده کنند . 

گروه(OFF+……DEF-): این تقسیم بندی تقریبا در میان تمامی تولید کنندگان چوب مشترک می باشد کلمه OFF مخفف کلمه ی Offensive می باشد به معنای حمله ای DEF مخفف کلمه Defensive می باشد به معنای دفاعی همانطور که در جدول زیر مشاهده می نمایید.

 

 

2- وزن راکت پینگ پنگ : یکی از عوامل مهم در بازی پینگ پنگ وزن راکت پینگ پنگ می باشد . هرچقدر به سرعت بازی و زمان بازی اضافه می شود ، دست بازیکنان به علت فشار و استرس بالا به وزن حتی یک گرم واکنش منفی نشان می دهد در نتیجه تولید کنندگان در فکرند که وزن راکت را تا جای ممکن پایین بیاورند . در حال حاضر کمترین وزن راکت 70 گرم می باشد . وزن رویه به ضخامت اسفنج آن بستگی دارد و اگر ضخامت رویه کم شود سرعت رویه هم کم می شود به همین دلیل بازیکنان رویه با حداکثر ضخامت را انتخاب می کنند و در نتیجه برای سبک کردن وزن راکت باید وزن چوب راکت را کم کرد.

3-نوع دسته راکت پینگ پنگ: 3 نوع دسته داریم
الف :(FL (flare  : در این دسته قوس دسته به صورت مقعر بوده یعنی در داخل دست جای می گیرد . بازیکنان دنیا و اکثر بازیکنان آسیایی از این دسته استفاده می کنند.
ب : (AN (Anatomic :  در این دسته سعی شده که فضای خالی داخل دست پر شود . بازیکنان اروپایی از این دسته استفاده می کنند.
ج : (ST (Strait : در این دسته چوب صاف بوده و به دلیل اینکه بیشتر بازیکنان دفاعی دسته را در دست خود می چرخانند از این دسته استفاده می کنند .

 

 

 

4- رویه راکت پینگ پنگ : رویه ها به 4 دسته کلی تقسیم می شوند.

رویه صاف : این رویه سطح آن صاف می باشد و قابلیت چسبندگی و پیچندگی دارد .

رویه دانه کوتاه : بر روی این رویه ها دانه دار می باشد که دانه های آن کوتاه و کلفت می باشند . خواص کلی این رویه ها مانند رویه های صاف می باشد فقط سرعت آن کمی از رویه های صاف کمتر ولی در عوض کنترل آن بیشتر می باشد . 

رویه دانه بلند : رویه این رویه ها دانه های بلند دارند و در ایران به آنتی مشهور می باشند که دانه های آن نسبت به دانه های قبلی نرم تر می باشد و بسته به نوع آنها ممکن است بر روی دانه ها آجهایی داشته باشد که خاصیت اصلی آن معکوس کردن پیچ توپ می باشد . با کمک این رویه ها شما بیشتر می توانید دفاع کنید و تکنیک های حمله ای مانند تک بک هند و لوپ بک هند با این رویه قابل اجرا نمی باشد. این رویه ها در دو مدل ابر دار و بدون ابر که به ترتیب برای بازی از عقب میز و نزدیک مناسب است تولید می شود.بازی کردن با این رویه ها به مهارت خاصی احتیاج داشته و بیشتر بازیکنان دفاعی از این سبک بازی استفاده می نمایند.

رویه آنتی پیچ : این رویه مثل رویه صاف بوده با این تفاوت که قابلیت چسبندگی ندارد و هر ضربه ای با برخورد به این رویه پیچ خود را از دست داده و خنثی می شود . این خاصیتو بعضی از رویه های دانه کوتاه مانند باکستر از شرکت دونیک داشته و برای همینم محبوبیت زیادی در بازیکنای کنترلی و دفاعی پیدا کرده است . این رویه ها همیشه اسفنج دارند و از لحاظ ظاهری شبیه رویه های صاف می باشند

گروه(OFF+……….DEF-) : همانند بخش چوب راکت، این قسمت نشان دهنده سرعت رویه راکت می باشد و هر چه ازDEFensive به سمت OFFensive حرکت کنیم سرعت رویه بیشتر می شود و این مسئله از عواملی مانند نوع ،سفتی ،ضخامت اسفنج و نیز نوع و تکنولوژی لاستیک سرچشمه می گیرد.شکل زیر نشان دهنده این موضوع می باشد.

 

 

 5-نوع اسفنج رویه راکت پینگ پنگ : رویه از دو قسمت اسفنج و لاستیک تشکیل شده است که اسفنج تعیین کننده سرعت و لاستیک تعیین کننده پیچ می باشد . هرچه اسفنج رویه سفت تر باشد مسلما سرعت رویه بیشتر ولی در عوض کنترل کمتر می باشد و همینطور اگر اسفنج رویه نرمتر باشد کنترل رویه بیشتر و سرعت آن کمتر می باشد چون توپ زمان بیشتری بر روی راکت می ماند .  هر چه بازیکنان سابقه بیشتری داشته باشند راحت تر می توانند با رویه های با اسفنج متوسط و سفت تر بازی کنند چرا که سرعت اجرای تکنینک آنها بیشتر می شود و بالعکس بازیکنان مبتدی بهتر است از رویه هایی با اسفنج نرم تر استفاده کنند .

 

 

6- برند : با تحقیق و بررسی بتوان برند مناسب را انتخاب کرد

 

 

بیش از 300 مدل انواع راکت پینگ پنگ و لوازم جانبی در آتي اسپرت

بهتر است قبل از خرید راکت پینگ پنگ، انواع مدل های راکت های پینگ پنگ و لوازم جانبی را را مشاهده نموده و با هم مقایسه نمایید.

در آتي اسپرت این امکان را فراهم نمودیم تا بتوانید از بین بیش از 300 مدل راکت های پینگ پنگ و لوازم جانبی، بهترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

مشاهده و مقایسه انواع راکت پینگ پنگ و لوازم جانبی

 

 

همچنین بخش مشاوره و فروش آتي اسپرت، با بیش از 10 سال تجربه در زمینه تجهیزات ورزشی، آماده راهنمایی شما جهت انتخاب بهتر می باشند.

تلفن مشاوره و فروش راکت پینگ پنگ - 09901407020 خط ویژه - خانم ساور

 

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 141

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 61 میانگین امتیاز : 3/5

نظرات کاربران در مورد این مقاله

no-photo.webp

محسن

4
1
1401/11/03

فقط خواستم بگم همه جواب های شما از سر باز کردن هست اگه ما مربی داشتیم از شما سوال نمیکردیم

پاسخ آتی اسپرت : سلام محسن عزیز ..... نظر شما محترم :)

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
4
1
no-photo.webp

زهره تراشی

0
2
1401/07/25

من چوب تیموبول ساده دارم الان میخام تیموبول کربندارش کنم یه نفر دسته دوم داره ولی خیلی خوردگی کنارش داره،بنظرتون بخرم ازش یا نه؟؟

پاسخ آتی اسپرت : سلام زهره عزیز ..... در این سایت مشاوره خرید کالای دسته دوم انجام نمیشه

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
2
no-photo.webp

حمید خدایاری

0
4
1400/10/02

باسلام وخسته نباشید.بنده راکت دونیک لول ۸۰۰ دارم که رویش پرسی هستش ایا میتونم رویشو تعویض کنم؟ چون دسته راکتم عالیه

پاسخ آتی اسپرت : سلام حمید عزیز ..... لطفا از مربیتون راهنمایی بگیرید چون با توجه به شرایط راکت میتونن راهنماییتون کنن

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
4
no-photo.webp

مهرناز واحدی

0
5
1399/12/20

خیلی مفید بود

پاسخ آتی اسپرت : سلام دوست عزیز ..... ممنون از لطف شما

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
5
no-photo.webp

حسین

11
33
1399/11/25

سلام ممنون از مطالب مفید تون من حدود یک سال هست که پینگ پنگ کار میکنم ولی رویه حرفه ای ندارم و الان میخوام یه دونه بخرم به نظر تون چی برام خوبه؟

پاسخ آتی اسپرت : سلام حسین عزیز ..... برای انتخاب رویه مناسب بهتره با مربیتون مشورت کنین و با توجه به نوع بازیتون که دفاعیه یا تهاجمی، رویه مناسب رو انتخاب کنین

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
11
33
no-photo.webp

محمد متین

2
10
1399/10/11

من مربی ندارم بازیکن حرفه ایهم نیستم تازه کارم چه راکتی برای من مناسب است هم ارزان باشد هم طول عمر بالا

پاسخ آتی اسپرت : سلام محمد عزیز ..... باید با توجه به سبک بازی که میکنین میتونین مطالعه کنین چه مدل راکتی برای شما مناسبه ..... بعد از انتخاب میتونین از مشاوره بخش فروش استفاده کنین

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
2
10
no-photo.webp

محمد نصر

1
5
1399/09/23

دسته ی گلد کاپ خوبه ؟ قیمتش چنده؟

پاسخ آتی اسپرت : سلام دوست عزیز ..... اگر در سایت موجود باشه میتونید در مورد قیمت و کیفیت کالا از بخش فروش مشاوره بگیرین

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
1
5
no-photo.webp

Erfan zaghian

0
2
1399/01/04

به نظر شما راکت مالونگ۶۰۰۲ برای افراد حرفه خوبه؟؟ مزایا و معایب چیه؟؟

پاسخ آتی اسپرت : سلام دوست عزیز برای مشاوره خرید لطفا با شماره های سایت تماس بگیرید

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
2
no-photo.webp

علی مصیبی

1
1
1398/08/01

رویه های ابری خوبن؟ قیمتشون چنده

پاسخ آتی اسپرت : سلام علی عزیز ..... در حال حاضر موجود نیست ..... خوب بودن رویه برای بازیکن بیشتر بستگی به سبک بازی دارد که دفاعی بازی میکنید یا حمله ای

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
1
1
no-photo.webp

ملیحه

9
3
1398/08/01

فرق های راکت دفاعی با حمله ای در چیه

پاسخ آتی اسپرت : سلام ملیحه عزیز ...... رویه راکت با توجه به اینکه یک بازیکن دفاعی یا تهاجمی قصد استفاده از آن را دارد، متفاوتند ....... به طور مثال اسفنج بیشتر برای بازی حمله ای و صخامت اسفنج پایینتر یا رویه های بدون اسفنج برای بازی دفاعی به کار می روند

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
9
3
no-photo.webp

حميد اميني

4
4
1398/05/14

بسيار عالي وسودمند بود اميدوارم بازهم از اطلاعاتتون بهرمند بشم

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
4
4
no-photo.webp

امید عابدی

1
3
1398/04/08

سلام....از کجا بفهمیم رویه یک راکت قابل تعویض هست یا نه

پاسخ آتی اسپرت : سلام امید عزیز.... راکتهای پینگ پنگ شامل یک رویه هستند که قابل تعویض.... اگه منظورتون زمان تعویض رویه هست بستگی به استفاده ورزشکار داره

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
1
3
no-photo.webp

محمود صوفی نژاد

4
0
1397/09/11

سلاااام و خسته نباشید . ممنون از اطلاعات مفیدتون

پاسخ آتی اسپرت : سلام محمود عزیز .... ممنون از توجه شما

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
4
0
no-photo.webp

ناصرسهرابی

14
40
1396/03/07

سلام ممنون از اینکه اطلاعات کامل در اختیارمون گذاشتید تشکر

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
14
40
no-photo.webp

نادر

22
26
1395/06/14

از اطلاعات مفیدتون ممنونم.

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
22
26
no-photo.webp

رضا صدری

23
30
1395/05/13

بنام خدا و سلام از اطلاعان مفیدتون تشکر میکنم.

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
23
30
no-photo.webp

مونا

33
7
1394/07/20

واقعا از اطلاعات جامع و کامل شما که در عین حال هم به زبانی کاملا ساده و شیوا بود نهایت سپاس و تشکر را دارم.....

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
33
7
close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top