5 ویژگی راکت بدمینتون که قبل از خرید باید توجه کرد

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1394/05/12
person.webp 38847
heart.webp 35

 

مهمترین گزینه در ورزش بدمینتون داشتن راکت مناسب این بازی می باشد . هر راکت بدمینتون ویژگی های متفاوتی دارد که هر فرد در هنگام خرید باید به این ویژگی ها توجه نماید . 

5 نکته قابل توجه که قبل از خرید راکت بدمینتون باید بدانیم :

1- صفحه راکت بدمینتون :  راکتهای بدمینتون به دو شکل بیضی و مربع موجود می باشد که راکت بیضی شکل قدرت را بیشتر متمرکز می کند و راکت مربع شکل صفحه بزرگتری دارد. انتخاب نوع راکت در بازی شما بسیار میتواند تاثیرگذار باشد .

الف : راکت های بیضی شکل که نوع سنتی هستند و معمولا مرکز ثقل آنها متمایل به پایین است و نقطه موثر این نوع راکت ها کوچکتر و متمرکزتر میباشد. طرفداران این نوع راکت ها به تمرکز نیرو و دقت آنها علاقه دارند.
ب : راکت های ایزومتریک ( سر تخت ) : این راکت ها با صفحه مربع شکل از دهه 90 به بعد عمومیت یافتند. خصوصیت آنها بزرگ تر بودن منطقه موثر راکت است که پاسخگوی بهتری برای ضربات خارج از منطقه موثر می باشد.

 

2- جنس راکت بدمینتون : راکت هایی که از آلومینیوم سبک و استیل ساخته شده باشند برای بازی کردن بسیار مناسب می باشند  و اگر می خواهید حرفه ای بازی کنید بهتر است از راکت هایی با جنس فیبرکربنی یا آیرو دینامیک استفاده کنید که بسیار سبک می باشند

3- مرکز تعادل : محل مرکز تعادل یا همان بالانس راکت می باشد. هرچه مرکز ثقل راکت از دسته راکت دورتر باشد بازیکن هنگام ضربه احساس میکند سر راکت سنگین تر شده است. راکتهای سر سنگین اخیرا بیشتر عمومیت یافته اند زیرا نیروی گشتاور بیشتری به توپ وارد می کنند در حالیکه راکتهایی که مرکز ثقلشان پایین تر است ، مانور پذیرتر هستند. هر بازیکن می بایست بسته به سطح مهارت و روش بازی خود راکت مناسبی را برگزیند.

4- وزن راکت بدمینتون :  هرچه انعطاف کمتر باشد سرعت انتقال ضربه بیشتر می شود و کنترل ضربه کم می شود . میزان انعطاف پذیری بستگی به نوع و سطح بازی باریکن دارد . راکت ها با وزن های مختلف وارد بازار می شوند و به طور معمولی وزن راکت بدمینتون بینن 80 تا 95 گرم می باشد . وزن راکت تعیین می کند که بازیکن چه سرعتی را باید به راکت انتقال و حرکت دهد . راکت سبک را به راحتی می توان جا به جا کرد و حرکت داد ولی همیشه سبک بودن دلیل بر بهتر بودن نیست . در راکت سبک تعادل کمتر می باشد و باید به آن نیرو وارد کرد ولی راکت سنگین ذخیره انرژِی بیشتری دارد و عملکرد خوبی در انتقال نیرو به توپ دارد.

5- برند : با تحقیق و بررسی بتوان برند مناسب را انتخاب کرد.

 

 

راکت بدمینتون مناسب برای کودکان : اکثر بازیکنانی که خود را به یک هشتم یا یک چهارم نهایی رساندند ، بازی بدمینتون را از سن 5،6 سالگی شروع کرده اند . اکثر راکت های بدمینتون در بازار 64 سانتیمتر الی 68 سانتیمتر می باشند و کسی که بخواهد از همچین راکتی استفاده کند حداقل باید 130 سانتیمتر قد داشته باشد و یعنی اینکه سنش باید حداقل 10 سال باشد مگر اینکه از لحاظ نژادی یا ترشح بیشتر هورمون رشد قدش بیشتر از حالت عادی باشد . مربیان معتقدند که بازیکنان نونهالی که با راکت های کوچک به یادگیری بدمینتون می پردازند خیلی زودتر مهارتهای بدمینتون را یاد می گیرند و برای تطابق با راکت بلند نیاز به زمان زیادی ندارند.

راکت بدمینتون کودکان از طول 52 سانتیمتر تا 58 سانتیمتر موجود می باشد (20 اینچ تا 23 اینچ )

راکتهای بدمینتون با طول بیشتر  را جونیورز مارک میزنند . جونیورز برای سن زیر 17 سال مناسب می باشد که طبقه بندی شده است :

- 3-6 سال استیج 1 هستند
- 7-9 سال استیج2 هستند
- 10-12 سال استیج3 هستند
- و 13-15 سال استیج4
- و نهایت 16-17 سال استیج

 

 

بیش از 300 مدل انواع راکت بدمینتون و لوازم جانبی در آتي اسپرت

بهتر است قبل از خرید راکت بدمینتون، انواع مدل های راکت های بدمینتون و لوازم جانبی را را مشاهده نموده و با هم مقایسه نمایید.

در آتي اسپرت این امکان را فراهم نمودیم تا بتوانید از بین بیش از 300 مدل راکت های بدمینتون و لوازم جانبی، بهترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

مشاهده و مقایسه انواع راکت بدمینتون و لوازم جانبی

 

 

همچنین بخش مشاوره و فروش آتي اسپرت، با بیش از 10 سال تجربه در زمینه تجهیزات ورزشی، آماده راهنمایی شما جهت انتخاب بهتر می باشند.

تلفن مشاوره و فروش راکت بدمینتون  - 09901407020 خط ویژه - خانم ساور

 

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 35

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 21 میانگین امتیاز : 4/2

نظرات کاربران در مورد این مقاله

no-photo.webp

پرستو کریمی

0
3
1398/01/14

قیمت این راکت چند است

پاسخ آتی اسپرت : سلام پرستو عزیز ..... شما در صفحه مقاله هستید لطفا روی کالای مورد نظرتون کلیک کنید تا در صورت موجود بودن قیمت را مشاهده کنید

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
3
close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top